Vyšší rodinné auto do 350k Kč s DPH
Vyšší rodinné auto do 350k Kč s DPH
V průběhu příštích několika měsíců plánujeme koupit rodinné auto. Posledních cca 8 let tuhle funkci plní Astra G a v podstatě dostačuje, ale táta má čím dál větší problémy se zády a proto je v plánu koupě něčeho vyššího.
Požadavky:
- Vyšší posez za volantem - buď MPV stylu Touran/C-Max (větší není potřeba), nebo menší SUV (řekněme do velikosti CR-V)
- Ojeté, rok výroby dejme tomu 2007+, cena do 350k Kč, odpočet DPH velkou výhodou.
- Rozumný nájezd, ale víc samozřejmě záleží na stavu.
- Najedeme nyní 10-15tis. za rok, mohlo by se to trochu zvednout, ale rozhodně se vejdeme do dvaceti. Cca polovinu tvoří krátké trasy (+-10km).
- Benzín/nafta je nám v podstatě jedno. Možná vládnou trochu obavy z větší investice do nafťáku - vstřiky, turbo...
- Alespoň nějaká dynamika. Ani jeden nejezdíme úplně pomalu. Vybraná auta by měla dostačovat.
- Výbava stačí nějaký rozumný základ - full elektrika, autoklima, slušné audio, hodily by se zadní parkovací senzory - máma není zrovna expert na parkování.
- Pohon 4x4 není úplnou nutností, ale je výhodou.
Kandidáti: (auta jsou řazena náhodně)
SUV
- Toyota RAV4 2.0 benzín nebo 2.2 D4D
- Honda CRV - opět 2.0 VTEC nebo 2.2D
- Mazda CX-7 - 2.3T LPG - tátova láska + víme o jedné pěkné v plynu, ale je to už (možná zbytečně velký) kus auta
- LR Freelander 2.2D - do ceny se slušný kus asi nevejde, takže je tu spíš jen do počtu
MPV
- VW Touran 2.0TDI, s TSI se asi nevejdeme do ceny
- Ford C-Max 1.8TDCI, resp 2.0TDCI, je tady nějaký rozumný benzín jako alternativa?
- Opel Meriva 2010 - 1.4T - velikostně by dostačovala - máme ji prolezlou, výhoda téměř nového auta
- Opel Zafira - Podle mého už zbytečně velká, ale...
Jak vidíte, jsou to dost různorodá auta. SUV lákají pohonem 4x4, zase tam ale budou větší spotřeby, dražší servis... Potřebujeme to nějak rozseknout.
Neomezuju to jen na těchhle pár kousků. Kdybyste věděli o něčem dalším, tak sem s tím.
Požadavky:
- Vyšší posez za volantem - buď MPV stylu Touran/C-Max (větší není potřeba), nebo menší SUV (řekněme do velikosti CR-V)
- Ojeté, rok výroby dejme tomu 2007+, cena do 350k Kč, odpočet DPH velkou výhodou.
- Rozumný nájezd, ale víc samozřejmě záleží na stavu.
- Najedeme nyní 10-15tis. za rok, mohlo by se to trochu zvednout, ale rozhodně se vejdeme do dvaceti. Cca polovinu tvoří krátké trasy (+-10km).
- Benzín/nafta je nám v podstatě jedno. Možná vládnou trochu obavy z větší investice do nafťáku - vstřiky, turbo...
- Alespoň nějaká dynamika. Ani jeden nejezdíme úplně pomalu. Vybraná auta by měla dostačovat.
- Výbava stačí nějaký rozumný základ - full elektrika, autoklima, slušné audio, hodily by se zadní parkovací senzory - máma není zrovna expert na parkování.
- Pohon 4x4 není úplnou nutností, ale je výhodou.
Kandidáti: (auta jsou řazena náhodně)
SUV
- Toyota RAV4 2.0 benzín nebo 2.2 D4D
- Honda CRV - opět 2.0 VTEC nebo 2.2D
- Mazda CX-7 - 2.3T LPG - tátova láska + víme o jedné pěkné v plynu, ale je to už (možná zbytečně velký) kus auta
- LR Freelander 2.2D - do ceny se slušný kus asi nevejde, takže je tu spíš jen do počtu
MPV
- VW Touran 2.0TDI, s TSI se asi nevejdeme do ceny
- Ford C-Max 1.8TDCI, resp 2.0TDCI, je tady nějaký rozumný benzín jako alternativa?
- Opel Meriva 2010 - 1.4T - velikostně by dostačovala - máme ji prolezlou, výhoda téměř nového auta
- Opel Zafira - Podle mého už zbytečně velká, ale...
Jak vidíte, jsou to dost různorodá auta. SUV lákají pohonem 4x4, zase tam ale budou větší spotřeby, dražší servis... Potřebujeme to nějak rozseknout.
Neomezuju to jen na těchhle pár kousků. Kdybyste věděli o něčem dalším, tak sem s tím.
Naposledy upravil(a) MiN dne sob 07 led 12:52, celkem upraveno 4 x.
Re: Vyšší rodinné auto do 350k Kč s DPH
Freelander je sráč. Měli jsme jich několik ve firmě a rozhodně to není dobré auto na silnice a už vůbec ne spolehlivé. CRV má táta. Nenadchne, neurazí, vše je dobře zpracované, kvalitní, ale především v automatu je to auto především pro klidnější jízdu. V manuálu je to o poznání aktivnější, ale stále je to SUV se "slabým" benzinovým motorem.
CX-7 je moc zajímavá, ale jak je velká zvenku, tak je malá uvnitř, motor je fajn, ale cpát do toho plyn?
RAV má tuším stálou 4x4, takže bude vůči CRV žrát o litr až dva více.
S MPV neporadím. Chvíli jsem jezdil ve Scenicu. Nebylo to zlé auto, ale na podobná auta mám ještě času dost.
Zkusil bych si sednout třeba do Cromy. To je auto na pomezí kombíku a MPV, sedí se v něm vysoko, ale stále nepřicházíš o jízdní vlastnosti běžného auta.
edit: z těch SUV bych si vybral asi CRV. Z hlediska jízdních nákladů a komfortu cestování po silnici je to asi nejzajímavější volba.
CX-7 je moc zajímavá, ale jak je velká zvenku, tak je malá uvnitř, motor je fajn, ale cpát do toho plyn?
RAV má tuším stálou 4x4, takže bude vůči CRV žrát o litr až dva více.
S MPV neporadím. Chvíli jsem jezdil ve Scenicu. Nebylo to zlé auto, ale na podobná auta mám ještě času dost.
Zkusil bych si sednout třeba do Cromy. To je auto na pomezí kombíku a MPV, sedí se v něm vysoko, ale stále nepřicházíš o jízdní vlastnosti běžného auta.
edit: z těch SUV bych si vybral asi CRV. Z hlediska jízdních nákladů a komfortu cestování po silnici je to asi nejzajímavější volba.
2.9T RWD
Re: Vyšší rodinné auto do 350k Kč s DPH
Při tomhle nájezdu určitě benzín.
Re: Vyšší rodinné auto do 350k Kč s DPH
Fiat Croma v naftě. Nedoceněné auto, vyšší posaz splňuje, prostoru dost, motor dobrý (Fiat,Alfa,Opel,Saab...). Musí se sehnat za 240.000Kč/2008 pěkný kousek, alespoň zbude na případný nenadálý servis.
s CX7 2,3 jsem měl možnost jet, prostorově docela katastrofa, něco jako tank, spotřeba taky tak. Vůbec smysl takového auta nechápu, ale je to věc názoru.
CRV znám akorát předchozí generaci a nic moc. Prostě typické SUV: vysoké, hlučné (gumy i aerodynamika), v benzínu žravé.
s CX7 2,3 jsem měl možnost jet, prostorově docela katastrofa, něco jako tank, spotřeba taky tak. Vůbec smysl takového auta nechápu, ale je to věc názoru.
CRV znám akorát předchozí generaci a nic moc. Prostě typické SUV: vysoké, hlučné (gumy i aerodynamika), v benzínu žravé.
Re: Vyšší rodinné auto do 350k Kč s DPH
Díky za reakce. S CR-V jsem počítal jako s takovou volbou rozumu, ale zvlášť vevnitř už to není úplně ono. Asi chápeš. Rozhodně nad ní ale vážně uvažujeme. Zatím jsme ji sice prolezli zvenku i zevnitř, ale ani jeden jsme s ní nejel - musíme napravit.
S RAVkou je to trochu překvapení. O tom řešení pohonu jsem nějak nevěděl.
Croma je zajímavá volba, ale obávám se, že Fiat neprojde. Rozhodně to ale tátovi zítra nadhodím.
Dynamika na poměry SUV parádní, v tomhle směru velké plus,ale spotřeba 12-15 litrů a to už je dost, když teď jezdíme za půlku. Rozhodně nejsem fanda LPG, ale tady by to asi jinak nešlo...
//Ještě jsem zapomněl zmínit Forestera, jak benzín, tak i naftu (Platí tady ta špatná spojka, stejně jako u Outbacků? A je to vůbec pravda?).
S RAVkou je to trochu překvapení. O tom řešení pohonu jsem nějak nevěděl.
Croma je zajímavá volba, ale obávám se, že Fiat neprojde. Rozhodně to ale tátovi zítra nadhodím.
Máme ji projetou, vyzkoušenou, prostorově by to stačilo a na rozměrově větší auto by se dalo zvyknout rychle, si myslím.HondaMan píše:CX-7 je moc zajímavá, ale jak je velká zvenku, tak je malá uvnitř, motor je fajn, ale cpát do toho plyn?
Dynamika na poměry SUV parádní, v tomhle směru velké plus,ale spotřeba 12-15 litrů a to už je dost, když teď jezdíme za půlku. Rozhodně nejsem fanda LPG, ale tady by to asi jinak nešlo...
//Ještě jsem zapomněl zmínit Forestera, jak benzín, tak i naftu (Platí tady ta špatná spojka, stejně jako u Outbacků? A je to vůbec pravda?).
Re: Vyšší rodinné auto do 350k Kč s DPH
Croma není ale vůbec špatná volba.
Re: Vyšší rodinné auto do 350k Kč s DPH
Věřím, že není, ale vysvětluj to zarytému anti-italovi, který neuznává nic mezi Pandou a Ferrari.
To auto se mi docela líbí, našel jsem i dva pěkné kousky na inzerci, ceny vážně překvapily(!). Zítra je ukážu tatíkovi a uvidíme. Jen škoda, že tam není možná kombinace se čtyřkolkou. Bydlíme na Vysočině a několikrát za zimu jezdíme i hory, takže by se to docela využilo.
Pokud ale bude možnost, zkusím to auto někde omrknout/projet, ať vím co a jak.
To auto se mi docela líbí, našel jsem i dva pěkné kousky na inzerci, ceny vážně překvapily(!). Zítra je ukážu tatíkovi a uvidíme. Jen škoda, že tam není možná kombinace se čtyřkolkou. Bydlíme na Vysočině a několikrát za zimu jezdíme i hory, takže by se to docela využilo.
Pokud ale bude možnost, zkusím to auto někde omrknout/projet, ať vím co a jak.
Re: Vyšší rodinné auto do 350k Kč s DPH
Dobrý gumy a jsi v klidu i při cestách na hory.
Re: Vyšší rodinné auto do 350k Kč s DPH
2G je všeobecně problém. To se nepovedlo vůbec. V terénu sis s ním udělal ostudu a na silnici nefungovalo. 3G je úplně jiné auto. Takový moderní crossover. V terénu ho sice s přehledem pojezdí Octa 4x4, ale na silnici (na dobrých gumách) funguje pěkně. Hluk je i na zimních gumách v pohodě. Interiér kvalitní, nikde nic nevrže, sedačky možná trochu tvrdší, ale to mně nevadí. Jediné co se nezměnilo napříč generacemi je posez vzadu. Tam se nesedí nic moc. Místa je tam 3 (_!_), ale sedačka je snad za trest.Honza42 píše:CRV znám akorát předchozí generaci a nic moc. Prostě typické SUV: vysoké, hlučné (gumy i aerodynamika), v benzínu žravé.
Ad RAV4 vs CRV: S tou spotřebou to možná platilo jen pro předchozí generace, protože jsem se teď koukal na spritmonitor a tam vychází nová RAV4 úspornější.
2.9T RWD
Re: Vyšší rodinné auto do 350k Kč s DPH
altea XL
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.