Jaký motor do Citroen C4 Grand Picasso?
Jaký motor do Citroen C4 Grand Picasso?
Po vyzkoušení spousty aut jsme se rozhodli, že pořídíme "nové" ojeté auto a to Citroen C4 Grand Picasso II. generace.
Jen si bohužel nevím rady s výběrem motoru.
Fakticky se můžeme dostat ke 4 variantám.
benzín 1.6 THP
benzín 1.2 PureTech
nafta 1.6 HDI
nafta 2.0 HDI.
Benzín 1.6 THP je průserový motor, od kterého mě všichni odrazují. 2.0 HDI se dává do vyšších a tudíž dražších výbav, které jsou většinou nad rozpočet. Zbývají tedy 2 motory, se kterými si nevím rady.
Auto bude jezdit většinou naložené 3 lidmi s očekávaným nájezdem do 15 000 km ročně. Bude to tak 50:50 jízda po Praze a dálnice + malý počet okresky. 2x-4x týdně auto vytáhneme na nákup nebo popojížďky za prací po městě a jednou až dvakrát za měsíc jedeme za rodinou na Moravu. Bojím se, že naftu bych po městě utrápil a naopak se bojím, že 1.2 bude trpět na dálnici, kdy budeme jezdit ještě více naložení. Který z motorů byste prosím doporučili?
Jen si bohužel nevím rady s výběrem motoru.
Fakticky se můžeme dostat ke 4 variantám.
benzín 1.6 THP
benzín 1.2 PureTech
nafta 1.6 HDI
nafta 2.0 HDI.
Benzín 1.6 THP je průserový motor, od kterého mě všichni odrazují. 2.0 HDI se dává do vyšších a tudíž dražších výbav, které jsou většinou nad rozpočet. Zbývají tedy 2 motory, se kterými si nevím rady.
Auto bude jezdit většinou naložené 3 lidmi s očekávaným nájezdem do 15 000 km ročně. Bude to tak 50:50 jízda po Praze a dálnice + malý počet okresky. 2x-4x týdně auto vytáhneme na nákup nebo popojížďky za prací po městě a jednou až dvakrát za měsíc jedeme za rodinou na Moravu. Bojím se, že naftu bych po městě utrápil a naopak se bojím, že 1.2 bude trpět na dálnici, kdy budeme jezdit ještě více naložení. Který z motorů byste prosím doporučili?
Re: Jaký motor do Citroen C4 Grand Picasso?
1.2puretech se dává do kde čeho. Spolehlivostí by měl být ok. Pokud je ale značná čast cest po dálnici, hledal bych 2.0 HDI. Ten je ze všech nejlepší.
2.9T RWD
Re: Jaký motor do Citroen C4 Grand Picasso?
O spolehlivosti nepochybuji. Jak říkáš, už se nějakou dobu dává do kdečeho, ale nevím, jestli by udýchal na dálnici 400-500 kg zátěže navíc.
Ten 2.0 HDI by byl ohledně výkonu skvělý, ale bohužel se dává spíš do vyšších specifikací. Aby se vlezl do rozpočtu, tak by musel být s vysokým nájezdem. Hledáme auta kolem roku 2015 a nájezdem kolem 100 000 km a méně a finančně něco kolem 300 000 Kč.
Rovnou bych se rád zeptal, jak je to s krátkými trasami po městě? Bude na tom 2.0 hůř než 1.6? Napadá mě třeba to, že ta 1.6 je menší, rychleji se tak zahřeje a tak nebude tolik trpět těmi cestami po městě. Nebo jsem si toto usmyslel špatně?
Ten 2.0 HDI by byl ohledně výkonu skvělý, ale bohužel se dává spíš do vyšších specifikací. Aby se vlezl do rozpočtu, tak by musel být s vysokým nájezdem. Hledáme auta kolem roku 2015 a nájezdem kolem 100 000 km a méně a finančně něco kolem 300 000 Kč.
Rovnou bych se rád zeptal, jak je to s krátkými trasami po městě? Bude na tom 2.0 hůř než 1.6? Napadá mě třeba to, že ta 1.6 je menší, rychleji se tak zahřeje a tak nebude tolik trpět těmi cestami po městě. Nebo jsem si toto usmyslel špatně?
Re: Jaký motor do Citroen C4 Grand Picasso?
C4 GP je stodola. cca 3m2 čelní plochy a 1500kg se slabšíma motorama. Nebál bych se o životnost. Spíše o to, že jezdit se slabým motorem (jak 1.2 tak 1.6HDI) bude voser.
1.2 puretech mám doma. To vážně nechceš. Když už, tak 1.6HDI s manuální převodovkou. Ta pilotovaná tuším nebyla ideální.
1.2 puretech mám doma. To vážně nechceš. Když už, tak 1.6HDI s manuální převodovkou. Ta pilotovaná tuším nebyla ideální.
2.9T RWD
Re: Jaký motor do Citroen C4 Grand Picasso?
To s tou převodovkou potvrzuji. Do roku 2015 bylo C4 GP osazeno robotem, který se někdy choval docela hekticky a dokázal kopat. Od roku 2016 (možná i konec 2015) se používá Aisin s hydrodynamickým měničem, která už je o úplně něčem jiném.
Mimochodem 1.2 Puretech už je přímovstřik, ne? To už si na krátkých trasách oproti naftě moc nepomůžeš.
Mimochodem 1.2 Puretech už je přímovstřik, ne? To už si na krátkých trasách oproti naftě moc nepomůžeš.
Re: Jaký motor do Citroen C4 Grand Picasso?
Automat by byl sice lákavý, ale na ty nové nemáme a ten starší typ jsem projížděl a moc jsem si s ním nerozuměl. Je nastavený na hodně klidnou jízdu. S tím 2.0 si pořád lámu hlavu, ale nevím, jak bych to udělal. Moc se mi nechce kupovat auto s nájezdem blížícím se 200 000 km. Na sauto je teď i nějaký 2.0 v manuálu za 329 000 Kč, ale výbavou je to úplný základ. I tak by to teoreticky nemuselo být špatné. Musím ale ještě nějakou dobu počkat, protože inzerát není ani měsíc starý, tak s cenou nepůjdou dolů.
Re: Jaký motor do Citroen C4 Grand Picasso?
Za mě 2,0, radši trochu přitlač, nekupuješ to na chvilku.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Jaký motor do Citroen C4 Grand Picasso?
Věřím, že ten 2.0 by byl super, ale je drahý a v nabídce jich tolik není. Když se dívám na bazoš, tak aktuálně jsou tam tyto kousky:
2.0, 2014, 190 000 km, 210 000 Kč
2.0, 2015, 138 000 km, 320 000 Kč - bohatě vybavený (360°kamera, masážní sedadla, ...)
2.0, 2015, 210 000 km, 310 000 Kč - automat, prý udělané rozvody, což je divné, protože se mají dělat každých 120 000 km. Buď tedy dělal druhé moc brzy nebo původní hodně přetáhl.
2.0, 2014, 179 000 km, 238 000 Kč
My jsme se dívali na ty 1.6 a tam se do 300 000 Kč dá sehnat podobný ročník s nájezdem pod 100 000 km. Ovšem pokud to má smysl se dívat na nájezd, když je to jinak stavěný motor. Co si myslíte, že je tak rozumný nájezd ojetiny? Mám pořád zafixované, že nad 120 000 km nemá cenu kupovat něco na delší dobu, protože od 200 000 km se do toho musí dávat větší sumy. Vím, že to je kus od kusu, záleží na stavu, jak a kde se s ním jezdilo, ale obecně vzato, do jakého nájezdu byste ojetinu brali?
2.0, 2014, 190 000 km, 210 000 Kč
2.0, 2015, 138 000 km, 320 000 Kč - bohatě vybavený (360°kamera, masážní sedadla, ...)
2.0, 2015, 210 000 km, 310 000 Kč - automat, prý udělané rozvody, což je divné, protože se mají dělat každých 120 000 km. Buď tedy dělal druhé moc brzy nebo původní hodně přetáhl.
2.0, 2014, 179 000 km, 238 000 Kč
My jsme se dívali na ty 1.6 a tam se do 300 000 Kč dá sehnat podobný ročník s nájezdem pod 100 000 km. Ovšem pokud to má smysl se dívat na nájezd, když je to jinak stavěný motor. Co si myslíte, že je tak rozumný nájezd ojetiny? Mám pořád zafixované, že nad 120 000 km nemá cenu kupovat něco na delší dobu, protože od 200 000 km se do toho musí dávat větší sumy. Vím, že to je kus od kusu, záleží na stavu, jak a kde se s ním jezdilo, ale obecně vzato, do jakého nájezdu byste ojetinu brali?
Re: Jaký motor do Citroen C4 Grand Picasso?
Slabým motorom majiteľ potrestá sám seba na hodne dlho, nie nadarmo sa to volá základná motorizácia. A tie rozprávky o 200 tis. km...
Re: Jaký motor do Citroen C4 Grand Picasso?
Auto s nájezdem 200tkm, může fungovat bez větších potíží dalších 100-200tkm, nebo se do toho během chvilky nehorázně vysypeš, je to loterie. Pokud vybíráš už relativně dražší ojetinu, šel bych do ověřené a s co nejmenším nájezdem (do 100tkm třeba, ale raději míň). Ono se totiž nemusí posrat jen hnací řetězec, ale opravy elektriky a různých mechanizmů, taky vyjdou draho. A rozhodně před koupí na diagnostiku a prohlídku v servise, kde tyhle auta dělají.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3