E60, E38, .. rada
E60, E38, .. rada
Zdravím,
do dvou let si chci koupit nové auto. Potřeboval bych radu od zdejších odborníků. Zkrátka a jednoduše - líbí se mi starší auta, avšak jsem si vědom faktu, že drtivá většina starších aut na českém trhu je totální katastrofa, tak i přesto bych chtěl něco staršího. Rozhoduji se mezi E60 a E38. Na E60 jsem slyšel hrozně moc "špíny", že motor je nespolehlivý(jak benzín, tak i diesel), strašně drahý servis, špatná elektronika, v automatu vůbec nebrat. Naproti tomu E38, co mi říkal kamarád, co prodává auta, tak sedma je takový držák, ale je hrozně složité to sehnat v dobrém stavu, ale tyto kousky si už prý budou držet cenu.
Chtěl bych se zeptat, jaký bude asi ideální obnos peněz na tyto dva kousky, dále věci co se týče dostupnosti dílů a ceny servisu (samozřejmě něco tuším, ale radši bych si nechal poradit od znalců). Díky za odpovědi.
do dvou let si chci koupit nové auto. Potřeboval bych radu od zdejších odborníků. Zkrátka a jednoduše - líbí se mi starší auta, avšak jsem si vědom faktu, že drtivá většina starších aut na českém trhu je totální katastrofa, tak i přesto bych chtěl něco staršího. Rozhoduji se mezi E60 a E38. Na E60 jsem slyšel hrozně moc "špíny", že motor je nespolehlivý(jak benzín, tak i diesel), strašně drahý servis, špatná elektronika, v automatu vůbec nebrat. Naproti tomu E38, co mi říkal kamarád, co prodává auta, tak sedma je takový držák, ale je hrozně složité to sehnat v dobrém stavu, ale tyto kousky si už prý budou držet cenu.
Chtěl bych se zeptat, jaký bude asi ideální obnos peněz na tyto dva kousky, dále věci co se týče dostupnosti dílů a ceny servisu (samozřejmě něco tuším, ale radši bych si nechal poradit od znalců). Díky za odpovědi.
Re: E60, E38, .. rada
Jestli hledáš spolehlivost, jednoduchost a servisní nenáročnost, tak z celého toho všeho chceš benzinovou 728i. Nejlépe s manuálem, aby nad tebou nevisel otaznik repase automatu, ve kterém nikdo vživote nevyměnil olej. Týká se všech aut s automatem. E60 už bude chtít servisního specialistu.
U E38 může být problém s korozí, ale spíše vnějších panelů - lemy blatníků, dveře, prostor pod rezervou.
Spodek u mého 1998 vypadal jak u nového auta.
U E38 může být problém s korozí, ale spíše vnějších panelů - lemy blatníků, dveře, prostor pod rezervou.
Spodek u mého 1998 vypadal jak u nového auta.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: E60, E38, .. rada
Neviem odkial sa beru tie historky o narocnosti prevadzky E60. Zena bude mat treti rok 525xda (to je este trojliter) a mimo termostatu sme neriesili nic. Podstatne je kupit pofacelift a dobry stav, potom sa neni coho bat. Aspon nie nad ramec tejto triedy. Prevodovky ZF nie su nijak zvlast poruchove, 3.0d tiez nie, DPF drzi, so zotrvakom nebyva problem narozdiel od koncernu, len netreba kupovat auto s 300 000km, to sa potom (strasne prekvapivo) sype vsetko.
Inak asi to budeme tento rok predavat, zena chce suv a mam uz nieco slubene, tak ak to bude vyhodne..
Inak asi to budeme tento rok predavat, zena chce suv a mam uz nieco slubene, tak ak to bude vyhodne..
Re: E60, E38, .. rada
Není u e60 nebo e61 nějaký docela zásadní problém (blbě opravitelný či snad neopravitelný) s lámajícíma se / uhnívajícíma drátama do světel na 5-tých dveřích?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: E60, E38, .. rada
Jestli si chceš koupit za dva roky nové staré auto, tak na to teď zapomeň. Sni o něm, občas si něco přečti a ujasňuj si, co, proč a za kolik chceš. Nejcennější jsou uživatelská fóra, uživatelské recenze a to zjeména v němčině a angličtině.
Za rok a půl si objeď pár bazarů, vybraná auta si vyzkoušej a nakonec vyber auto v nejlepším stavu a za co nejlepší peníze. A jestli tenhle domácí úkol uděláš pořádně, tak to možná vůbec nebude to, o čem teď přemýšlíš.
A jestli chceš starší prémiovku, spolehlivost a servisní nenáročnost, nezapomeň na Lexus.
Za rok a půl si objeď pár bazarů, vybraná auta si vyzkoušej a nakonec vyber auto v nejlepším stavu a za co nejlepší peníze. A jestli tenhle domácí úkol uděláš pořádně, tak to možná vůbec nebude to, o čem teď přemýšlíš.
A jestli chceš starší prémiovku, spolehlivost a servisní nenáročnost, nezapomeň na Lexus.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Re: E60, E38, .. rada
Já vím, že pokud chci auto až za dva roky, nemá smysl to řešit teď. Za dva roky bude úplně jiná situace. Ale chci si o tom zjistit co nejvíce, poradit se s lidmi na fórech, abych si potom uměl vybrat. Nejsem žádný automechanik ani domácí kutil. Vím o autech naprosté základy. Líbí se mi staré prémiovky..sedmičkový báwo, Skovej mergl, éčko, lexus LS, ale chcu si vybrat tak, abych například jako jsem slyšel u Ska, když praskne měch, tak musí jít z prvovýroby za 80 litrů, což bude minimálně poloviční hodnota toho auta. Chápu, že jsou to prémiovky, tak bude servis prostě drazší než u normálních aut, ale pořád se dá vybrat podle mě kousek, který bude splňovat parametry pohodovýho svežení a v rámci možností normální ceny servisu.
Re: E60, E38, .. rada
A má to být jakože víkendovka nebo daily car? Jako víkendovka bych bral 740/750i. Případně 540/545/550i. Do E60 už se dával i dynamic drive, tak to by bylo jízdně úplně někde jinde.. pak ale třeba člověk zjistí, že mu chybí Logic nebo jiny sesle. Nebo že v M-paketu to vypadá líp.. najít fakt pěknou 7er/5er bude těžší a těžší. Bude to hledání jednorožce.
Pokud jako daily a vše ostatní je ti buřt tak 728/740 v plynu a čus.
Pokud jako daily a vše ostatní je ti buřt tak 728/740 v plynu a čus.
Re: E60, E38, .. rada
Za 2 roky bude nejmladší e38 přes 20 a ta nejstarší se bude blížit 30 letům. e60 je o 10 let novější, ale i tak bude starším kouskům táhnout na 20 let. Pokud nemáš opravdu malý nájezd, vysoký budget nebo ideálně obojí dohromady, tak bych se na daily vykašlal.
Kolega se před 2 lety nechal ukecat na e60 530xda, najeto dost přes 200, plná historie, naleštěno, vyvoněno... Nebyl měsíc, kdy by něco neřešil. Snad celý rok měl problémy s dobíjením a baterií, na neznačkové palivo mu svítil engine check, pak si prořízl gumu a pobouchal podvozek a skončilo to tak, že se auta zbavil dost pod cenou, protože to nikdo nechtěl. Resp. ti co to chtěli na to neměli.
Tím nezpochybňuji spolehlivost auta. Jen je třeba zvážit, kolik banánů si pro svoji opici mohu dovolit. Kolegu rok provozu stál asi jako 5 let s Octavií.
Pokud se nepletu, tak u e6x je největší problém oprava na předek, protože předek je z jiného materiálu než zbytek kabiny a je to spolu nějak lepené...
Než koupíš, tak se podívej na dostupnost dílů, cenu pojištění, kolik stojí slušná sada pneumatik...
pokud by bylo na mě, tak jdu do e38 v co nejobyčejnějším setupu...
Kolega se před 2 lety nechal ukecat na e60 530xda, najeto dost přes 200, plná historie, naleštěno, vyvoněno... Nebyl měsíc, kdy by něco neřešil. Snad celý rok měl problémy s dobíjením a baterií, na neznačkové palivo mu svítil engine check, pak si prořízl gumu a pobouchal podvozek a skončilo to tak, že se auta zbavil dost pod cenou, protože to nikdo nechtěl. Resp. ti co to chtěli na to neměli.
Tím nezpochybňuji spolehlivost auta. Jen je třeba zvážit, kolik banánů si pro svoji opici mohu dovolit. Kolegu rok provozu stál asi jako 5 let s Octavií.
Pokud se nepletu, tak u e6x je největší problém oprava na předek, protože předek je z jiného materiálu než zbytek kabiny a je to spolu nějak lepené...
Než koupíš, tak se podívej na dostupnost dílů, cenu pojištění, kolik stojí slušná sada pneumatik...
pokud by bylo na mě, tak jdu do e38 v co nejobyčejnějším setupu...
2.9T RWD
Re: E60, E38, .. rada
HM: si myslím, že největší problém bylo to Xko.. ten se dokáže rozesrat solidně. A i trošku jinak sjeté gumy ho dokáží rozhodit. Fakt bych tady do všehrabu nešel.
Re: E60, E38, .. rada
Mělo by to být daily car, jezdim hlavně město, takže muj roční nájezd je něco mezi 5-6 tisíci. S plynem nemám zkušenosti - nesnižuje to nějak výkon auta?