Zpátečka jde zařadit jen strašně těžko

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Lumberman
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: úte 07 srp 23:13

Zpátečka jde zařadit jen strašně těžko

Příspěvek od Lumberman »

Dobrý den všem,

Prosím o radu. Nedávno jsem na své Fabii nechal vyměnit baterku a od té doby mám hrozný problém se zařazením zpátečky. Řadící páku zatlačím dolů, posunu vlevo (až do této fáze to jde bez problémů), ale jakmile chci udělat finální pohyb dopředu, jde to jenom za použití hrubé síly a když jí chci zase vyřadit, tak to jde snad ještě hůř. Na autě je dělaná nová spojka a vyměněn převodový olej. Měl by někdo nápad, čím by to mohlo být ? Všechny ostatní kvalty fungují normálně.

Předem děkuji za jakoukoliv odpověď
martinecko1
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: sob 24 lis 15:28

Re: Zpátečka jde zařadit jen strašně těžko

Příspěvek od martinecko1 »

Skus zaradit nejaky prevod (ktorykolvek), ked stojis a spojka je rozpojena tak zaradenim prevodu synchronizujes prevodovku (cize ked stojis stoji aj prevodovka). Potom z toho prevodu prerad na spiatocku, malo by to aspon trochu pomoct (spiatocka vacssinou nema synchro).
Michal220
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: ned 21 kvě 12:57

Re: Zpátečka jde zařadit jen strašně těžko

Příspěvek od Michal220 »

Taky dávám prvně jedničku nebo dvojku a pak až zpátečku kór teď v zimě.
Zendass
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 19 zář 21:04

Re: Zpátečka jde zařadit jen strašně těžko

Příspěvek od Zendass »

A nebude to spojka? Sice může bejt nová, ale nic nezkazíš, když jí tam zkusíš při úplně vyšlápnuté spojce pomalu, ale hodně pomalu zasouvat, a poslouchat, jestli neslyšíš nějaký zoubky. Dělalo to i nám. Spojka se úplně nevypínala a furt byla v mírným záběru, takže dát tam zpátečku a vytáhnout ju bez orchestru zubů byl kolikrát úkon nadlidský. Popř mě napadá ještě kulisa nebo už samotná převodovka
Duke_Luke
Pan Řidič
Příspěvky: 283
Registrován: pon 19 srp 11:15

Re: Zpátečka jde zařadit jen strašně těžko

Příspěvek od Duke_Luke »

skus spojku poriadne odvzdusnit. taktiez ci tiahla radenia neboli nejako narusene.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Zpátečka jde zařadit jen strašně těžko

Příspěvek od pavproch »

Jen tak na okraj (ref problémy s řazením 6MT u BMW, když je tam "nesprávná"/alternativní náplň oleje v převodovce): Je v převodovce správný olej?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Zpátečka jde zařadit jen strašně těžko

Příspěvek od driver »

První zásada při špatném komfortu řazení je seřídit řazení. Ve Fabii se centruje řadící páka a kulisa převodovky a pak se nastaví lanovody do nuly. Provádí se mazání kulisy na převodovce, lanovodů a řadící páky speciálním tukem. Škodovka to má v ND přímo k objednání i na ešopech a v etce dle vin k dohledání.

Olej v převodovce se mění orientačně jednou za 5 let, (olej má 5let životnost i v kanystru, natož v autě) a že výrobce případně neuvádí výměnu nebo je doživotní náplň je na každém, jak si to vyloží.
Olej se vybírá se dle VIN, jsou případy, kdy stejná převodovka (MQ100) má několik verzí provedení označených typově.
Nejen různá provedení, ale i:
STEJNÁ provedení mají RŮZNÉ VNITŘNOSTI.
Někdy jiné sady ložisek, synchronů atd a POTŘEBUJÍ JINÉ OLEJE- Existují aktualizované změny zanesené do datebáze dle VIN I PO SKONČENÍ VÝROBY.
Kdo to exaktně nedodržuje ten servis dle zásad VIN v aktuálním čase, tak může a nemusí mít problémy, ale ať se pak ničemu nediví, když tam má jinou náplň, tak je logické, že převodovka může zkolabovat.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Odpovědět