Zdravím, chtěl bych se zeptat, zda někdo řeší a přeměřuje si reálnou šíři pneu. Mnozí pečlivě vybírají "kvalitu" pneu, další kolik pneu váží (ikdyž spíš se řeší váha disku než pneu), někdo - tuzingáři zas jak pneu vypadá...
Provedl jsem měření na dosti rozšířené pneu Barum Bravuris v rozměrech 185/60 R14 (aut používající tento rozměr je spousta, třeba fabka) a 185/55 R14 (spíše okrajová záležitost), obě sjeté na 5mm. U profilu "60" jsem naměřil bídných 145mm, u profilu "55" 160mm. Což je 9,4% z vyšší hodnoty a není to zrovna zanedbatelné imho...
Je někde předepsáno jakou styčnou plochu musí pneu mít v závislosti na její šířce?
Reálná šířka pneumatik
Re: Reálná šířka pneumatik
Jo tak tenhle problém sem řešil taky - vítej . Těch výrobců co na svých webech zvěřejňují reálnou šířku pneu není až tak moc, např. Falken, Yokohama, Kumho, Toyo částečně. Pak se mi ještě osvědčil: http://www.tirerack.com/
Já hledal v rozměru 215/40 R17 a tam jsem našel toto:
Pneu / UTQG / Load / BestRim(") / TotalWidth(mm) / TradeWidth(mm) / Weight(kg)
Falken FK-452 ----------/ 300-AA-A / 87,RF --/ 7.5 / 213 / 183 / 9.5
Potenza RE050A --------/ 140-A-A -/ 83Y,SL -/ 7.5 / 218 / 193 / 10
Kumho Ecsta LE Sport -/ 280-AA-A / 87Y,XL -/ 7.5 / 218 / 213 / 9.1
Falken RT-615 ---------/ 200-A-A --/ 87W,RF / 7.5 / 221 / 188 / 9.1
Toyo Proxes T1R ------/ 280-AA-A / 87W,RD / 8.0 / 221 / ??? -/ 9.3
Yokohama S.Drive ----/ 300-AA-A / 87W,XL -/ 7.5 / 221 / 196 / 10.6
ContiSportContact 3 --/ 280-AA-A / 87Y,XL --/ 7.5 / 224 / 203 / 8.6
Rozdíl mezi nejužší a nejširší pneu v mým rozměru je docela propastných 20mm na běhounu!!! Je to jako by si člověk místo 215 koupil 195, a to je jen to co jsem našel... Naštěstí pneu není jen o šířce, ale i o konstrukci a směsi, takže to bude ještě trochu složitější (doporučuju třeba tohle: http://www.pneu-asistent.cz/Konstrukce- ... atiky.html
Já hledal v rozměru 215/40 R17 a tam jsem našel toto:
Pneu / UTQG / Load / BestRim(") / TotalWidth(mm) / TradeWidth(mm) / Weight(kg)
Falken FK-452 ----------/ 300-AA-A / 87,RF --/ 7.5 / 213 / 183 / 9.5
Potenza RE050A --------/ 140-A-A -/ 83Y,SL -/ 7.5 / 218 / 193 / 10
Kumho Ecsta LE Sport -/ 280-AA-A / 87Y,XL -/ 7.5 / 218 / 213 / 9.1
Falken RT-615 ---------/ 200-A-A --/ 87W,RF / 7.5 / 221 / 188 / 9.1
Toyo Proxes T1R ------/ 280-AA-A / 87W,RD / 8.0 / 221 / ??? -/ 9.3
Yokohama S.Drive ----/ 300-AA-A / 87W,XL -/ 7.5 / 221 / 196 / 10.6
ContiSportContact 3 --/ 280-AA-A / 87Y,XL --/ 7.5 / 224 / 203 / 8.6
Rozdíl mezi nejužší a nejširší pneu v mým rozměru je docela propastných 20mm na běhounu!!! Je to jako by si člověk místo 215 koupil 195, a to je jen to co jsem našel... Naštěstí pneu není jen o šířce, ale i o konstrukci a směsi, takže to bude ještě trochu složitější (doporučuju třeba tohle: http://www.pneu-asistent.cz/Konstrukce- ... atiky.html
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Reálná šířka pneumatik
jj, je to zajímavý... Jak píšeš, když se vemou hodnoty z obou konců, tak je potom dost podstatný rozdíl... Ono to není tak jednoduché jak si zmínil, hodně záleží na směsi, nebo také prořezání. Je možné, že pneu s větší real šířkou bude naopak hodně prořezaná a styčná plocha gumy bude menší. Ale ten můj případ, kde se jedná o stejnou gumu, jen je rozdíl v sousedících profilových číslech je dost zarážející
Re: Reálná šířka pneumatik
já na tohleto náhodně narazil, když jsem jednou měnil na pandici kola (letní za zimní, dneska už pandice jezdí trvale na zimních, takže tyhle "starosti" nemám)
letní Bridgestone Dueller HT 185/65 R14 vs. zimní Pirelli SnowSport 190 (taky 185/60 R14): stejný rozměr na stejném ráfku a přitom rozdíl v šířce stykové plochy s asfaltem (tj. šířce běhounu) byl skoro 2,5cm!
letní Bridgestone Dueller HT 185/65 R14 vs. zimní Pirelli SnowSport 190 (taky 185/60 R14): stejný rozměr na stejném ráfku a přitom rozdíl v šířce stykové plochy s asfaltem (tj. šířce běhounu) byl skoro 2,5cm!
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Reálná šířka pneumatik
Koukám, moc se to nechytlo, ono taky tady není moc o čem diskutovat... Ale jestli je nějaký předpis to by mě celkem zajímalo, přece jen kupovat si např. 205 a ona ve skutečnosti to je pomalu galuska jak z feldy, to je potom k nasr...
Re: Reálná šířka pneumatik
zadny predpis na toto neni v tom smeru, ze se odlisuje sirka behounu od sirky pneumatiky.
Re: Reálná šířka pneumatik
copak tě někdo nutí kupovat to co se ti nelíbí ?one-z píše:.. přece jen kupovat si např. 205 a ona ve skutečnosti to je pomalu galuska jak z feldy, to je potom k nasr...
Re: Reálná šířka pneumatik
Mě na tom spíš vadí, že v TP je např. 205 a když dám 215 tak mám defakto auto, který nesmí na silnici i když reálně ta pneu může být i užší (samozřejmě předpokládám zachování obvodu). Prostě kocourkov jak vyšitý.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Reálná šířka pneumatik
To ne... Jen jsem chtěl poukázat, jak moc je to volné a že se dost lidí může po nákupu na internetu divit a to i v rámci stejné gumy a stejné šířky, jen jiných profilech To mě v mém případě překvapilo velmi, bo jsem čekal v podstatě stejné pneu...Vana píše:copak tě někdo nutí kupovat to co se ti nelíbí ?