zdar, kukal som nejake videa o turbo BRZ`s a zda sa mi strasna sialenost ako tam to turbo ani zaboha nepasuje kvoli tomu ze to ma V motor. To turbo musi byt az uplne vzadu za prevodovkou kde sa uz vetvy spojili do jedneho vyfuku, z coho vyplyva ze vzduch je nasavany vpredu , poslany dozadu do turba, zase dopredu do intercooleru a zase dozadu do motora, proste sialenost. To musi mat aky turbolag?
Oproti R motrom kde je turbo pricapene hned naboku, vzduch sa prezenie cez intercooler a na opacnej strane motora hned vchadza je to neporovnatelne zlozitejsie. A ked som nad tym rozmyslal ze ci to tak sialene maju aj ine auta, uvedomil som si ze ziadne "ine auta" s benzinovym single turbo V6 nepoznam. Su V motory z principu absolutne nevhodne na *jedno* turbo? Videl som ze v6 diesle od VW to maju niekedy pricapene navrchu, co je fajn riesenie pre traktory ale tazko pre auta so sportovymi ambiciami.
V motory a turbo
Re: V motory a turbo
BRZ ma H motor, ne V
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: V motory a turbo
viem ze ma boxer ale to je v podstate furt V motor len specialny pripad. tie obmedzenia co sa tyka turba o kt. som pisal su imho rovnake ako pri inych V
Re: V motory a turbo
Každý nemuže vědět všechno. Motory Alfa Romeo "Busso" 2.0 Tb V6 12v/24v (použité v AR 164, GTV, 166).slon píše:A ked som nad tym rozmyslal ze ci to tak sialene maju aj ine auta, uvedomil som si ze ziadne "ine auta" s benzinovym single turbo V6 nepoznam. Su V motory z principu absolutne nevhodne na *jedno* turbo? Videl som ze v6 diesle od VW to maju niekedy pricapene navrchu, co je fajn riesenie pre traktory ale tazko pre auta so sportovymi ambiciami.
Re: V motory a turbo
+ italský daňový dvoulitrový turbo verze Ferrari byly taky single turbo V8 - 208 GTB/GTS Turbo a později jen GTB/GTS Turbo.
Re: V motory a turbo
Porsche 911 asi taky nemelo vzdy biturbo
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: V motory a turbo
Běžná věc, přijde mi to logičtější, než jej nasávat zezadu.slon píše:ze vzduch je nasavany vpredu
Tak to bývalo dříve běžné, před rozmachem IC-vodníků. Viz např. pětiválce audi podélně zastavěné, vlastně cokoliv staršího. Spousta trubek, FMIC.slon píše:zase dopredu do intercooleru a zase dozadu do motora
Welcome to the real world - vypadá to jako kdybys byl posledních 20 let někde na Měsíci. S dobrou regulací a BOVem, co nebrzdí kompresor při zavřené klapce, to není nějak extrémně na závadu. Hltnost dvoulitrového motoru je obrovská už na volnoběh a pár decimetrů 6cm trubek navíc není na závadu. Pochopitelně něco jiného by bylo namontovat to na tříválec s polovičním objemem, tam by byl lag dvojnásobný,slon píše:proste sialenost.
Napadá mě namátkou jeden z nejstarších kusů, litinový PRV V6 Turbo.slon píše:A ked som nad tym rozmyslal ze ci to tak sialene maju aj ine auta, uvedomil som si ze ziadne "ine auta" s benzinovym single turbo V6 nepoznam. Su V motory z principu absolutne nevhodne na *jedno* turbo?
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Re: V motory a turbo
ked uz si to ozivil doplnim co som sa dozvedel odvtedy - turbolag nesuvisi ani tak s tym ako prudi vzduch ale ako prudia spaliny k turbu. Cize to riesienie ktore sa mi zdalo najsialenjsie je (pre mna paradoxne) najlepsie lebo turbo je blizko motora. Prekvapilo ma aj ako so systemom vy***alo wrx sti, miesto toho aby stlaceny vzduch poslali zo zadu dopredu a zase dozadu tak ma intercooler nad motorom a preto ma aj ten otvor na kapote. Ja som si donedavna seriozne myslel ze ten otvor je tam zo srandy aby to dobre vyzeralo