Dobrý den,
nejsem úplný nováček v řízení, ale vypiloval jsem si několik zlozvyků a postupně začínám přemýšlet, zda jimi svému miláčkovi neškodím. Rád bych požádal o radu zkušenější, zda mi potvrdí bezproblémovost, nebo je vyvrátí a já se budu snažit je odbourat
Zároveň prosím, pokud jsem založil topic ve špatném vlákně, prosím o přesun - na fórku jsem nováček a zatím jsem se nezorientoval.
Čili (jo, a pro upřesnění, je to benzíňák, pokud to je podstatné):
1. řazení nahoru s meziplynem: používám, abych měl po zařazení kvaltu menší skok mezi otáčkami. Nejsem schopen trefit otáčky přesně, ale skok je menší než z volnoběžných. Neškodím si, pokud nové otáčky netrefím přesně?
2. klima na studený motor: dříve jsem používal obojí hnedka po nastartování, nyní jsem od toho upustil. Mohu se v rámci pohodlí ke klimě hned po atočení motoru vrátit, nebo raději ne?
3. parkování s kvaltem a bez ručky (na rovině i mírném náklonu), zařazená dvojka. Tady váhám asi nejvíce a je to můj největší zlozvyk... čili, parkování jen na kvalt, ano x ne, proč? Dvojka místo jedničky či zpátečky, vadí x nevadí, pokud ano, proč?
4. kola v rejdu při parkování... ne vždy, občas je nechám (v kopci pochopitelně na obrubník), ale i na rovině... vadí, nevadí? Ne maximální rejd, jen pár stupňů.
Díky za pomoc a věřím, že se zde budeme potkávat častěji
Pár dotazů/zlozvyků, škodí x neškodí?
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 4
- Registrován: stř 19 srp 06:27
Re: Pár dotazů/zlozvyků, škodí x neškodí?
ad 1 - asi jsem mimo, ale nahoru s meziplynem? kdyz se radi nahoru, tak po prerazeni otacky klesnou pod ty, co byly, tudiz kdyz jeste dat meziplyn, ceho tim dosahnu? ze budou ty otacky vyssi?
ad 2 - ano
ad 3 - v pohode cokoli
ad 4 - ja bych o obrubnik neparkoval
ad 2 - ano
ad 3 - v pohode cokoli
ad 4 - ja bych o obrubnik neparkoval
Re: Pár dotazů/zlozvyků, škodí x neškodí?
ten bod jedna trošku bije do očí. bud máš namysli řazení dolů nebo je to úplný nesmysl. nahoru se řadí tak maximálně s dvojitou spojkou ale určitě ne s meziplynem.
Pravda vyděsí
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 4
- Registrován: stř 19 srp 06:27
Re: Pár dotazů/zlozvyků, škodí x neškodí?
Pardon, dolů jsem myslel samozřejmě
ad obrubník: parkování samozřejmě na silnici mimo jeho dosah, kola stočená směrem k obrubníku, kdyby náhodou. Auto s ním nepřijde do styku smozřejmě, spíše mi jde o to natočení kol, neškodí nikterak nápravě, atp.?
ad obrubník: parkování samozřejmě na silnici mimo jeho dosah, kola stočená směrem k obrubníku, kdyby náhodou. Auto s ním nepřijde do styku smozřejmě, spíše mi jde o to natočení kol, neškodí nikterak nápravě, atp.?
Re: Pár dotazů/zlozvyků, škodí x neškodí?
ad 1 - v dnesni dobe naprosto zbytecne, je to proste archaicky prezitek a delaji ho jen ti, kteri potrebuji byt zajimavi, aby vypadali, ze umi neco navic. Takze auto tu nijak neskoci, ale potrebne to nijak neni. Samo u nejake hodne agresivni jizdy bych si to umel predstavit, pri beznem jezdeni zbytecne, ale neskodne.
ad 4 - pak je to ok
ad 4 - pak je to ok
Re: Pár dotazů/zlozvyků, škodí x neškodí?
Ad 1 - i při běžné jízdě při podřazování je meziplyn fajn, protože to přeřazení je mnohem hladší. Neřeším teď vůbec auto, ale komfort posádky.
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon 19 říj 13:14
Re: Pár dotazů/zlozvyků, škodí x neškodí?
ad 1 - určitě neškodí, jestli myslíš podřazování, tak minimálně tím ušetříš synchrony. Samozřejmě za předpokladu, že nepřestřelíš cílové otáčky o moc, ale to se většinou nestane.
2 - jednak zvyšuje spotřebu a taky záleží na stavu auta - zatěžuje řemen, někdy i motor, protože měl jsem minimálně jedno auto, které větší zatížení při volnoběhu dorovnávalo zvětšením předstihu, takže motor pak na volnoběh víc klepal. U jiného jsem zase víc slyšel řemen a napínáky, a pokud motor už nemá na všech válcích stejnou kompresi, tak se při volnoběhu zvětší nerovnoměrnost běhu, což zase víc zatíží řemen. Ale u nového auta je to všechno šumák.
Takže klimu na volnoběh pokud možno nepouštím.
3 - nevidím důvod řadit dvojku, brzdí míň a ještě k tomu neexistuje na zpětný chod... takže popředu čumákem řadit jedničku, zadkem dolů řadit zpátečku. Řadit obráceně (zpátečku do kopce) jednak nemusí auto zastavit a jednak může u některých motorů přeskočit řemen nebo řetěz. Těžko říct, proč někteří lidé parkují s opačnou rychlostí, nejspíš mají dojem, že v motoru je jakási volnoběžka.
S autem s dvouhmotovým setrvačníkem se nedoporučuju stát v kopci jen na rychlost - kdyžtak zatáhnout ručka a pak ještě pro sichr rychlost - při stání bez ručky se zařazeným kvaltem se namáhá dvouhmoťák.
2 - jednak zvyšuje spotřebu a taky záleží na stavu auta - zatěžuje řemen, někdy i motor, protože měl jsem minimálně jedno auto, které větší zatížení při volnoběhu dorovnávalo zvětšením předstihu, takže motor pak na volnoběh víc klepal. U jiného jsem zase víc slyšel řemen a napínáky, a pokud motor už nemá na všech válcích stejnou kompresi, tak se při volnoběhu zvětší nerovnoměrnost běhu, což zase víc zatíží řemen. Ale u nového auta je to všechno šumák.
Takže klimu na volnoběh pokud možno nepouštím.
3 - nevidím důvod řadit dvojku, brzdí míň a ještě k tomu neexistuje na zpětný chod... takže popředu čumákem řadit jedničku, zadkem dolů řadit zpátečku. Řadit obráceně (zpátečku do kopce) jednak nemusí auto zastavit a jednak může u některých motorů přeskočit řemen nebo řetěz. Těžko říct, proč někteří lidé parkují s opačnou rychlostí, nejspíš mají dojem, že v motoru je jakási volnoběžka.
S autem s dvouhmotovým setrvačníkem se nedoporučuju stát v kopci jen na rychlost - kdyžtak zatáhnout ručka a pak ještě pro sichr rychlost - při stání bez ručky se zařazeným kvaltem se namáhá dvouhmoťák.