Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Mozna, ze kdybys venoval misto honu za senzaci pozornost presne tomu co jsem v reakci na koho napsal, pochopil bys, ze presne onu nerelevantnost toho kde se krivky vykonu a tociveho momentu protnou jsem tu ilustroval na vsech tech grafech…
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
ctrl_j: no určité zakolísání jsem taky zaznamenal, například u tohohle příspěvku. Co jsi tím teda myslel ?
ctrl_j píše:1680 rpm. Co tam mas dal?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
1) Byla vyslovena nasledujici domnenka:
3) Rikam ze pri 1680 otackach (dobre v realu mozna 1700) nastava situace kdy jedna z velicin dosahuje maxima a dale uz jen klesa.
--
Add 1) Je uvedena domnenka nespravna?
Add 2) Je dotaz na onen bod neligitimni?
Add 3) Je predlozena odpoved lziva?
2) Nacez byl predlozen graf s dotazem kde tedy je ten bod.U spalovacího motoru je podobný jev u kroutícího (točivého) momentu a výkonu, v určitém bodě se křivky protnou a jedna nebo druhá veličina klesá.
3) Rikam ze pri 1680 otackach (dobre v realu mozna 1700) nastava situace kdy jedna z velicin dosahuje maxima a dale uz jen klesa.
--
Add 1) Je uvedena domnenka nespravna?
Add 2) Je dotaz na onen bod neligitimni?
Add 3) Je predlozena odpoved lziva?
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
1. Ano, domněnka je nesprávná
2. Ne, dotaz byl legitimní
3. Lživá není vhodné slovo, spíše bych použil termíny správná nebo nesprávná. Vzhledem k faktu že odpovědi na otázku "Kde je ten bod?" jsi dal dvě různé, vezmu je po pořádku:
- První je " 1680 rpm. Co tam mas dal?" - odpověď je nesprávná, z důvodu že v dotyčném grafu se křivky skutečně nikde neprotínají
- Druhá je "Rikam ze pri 1680 otackach (dobre v realu mozna 1700) nastava situace kdy jedna z velicin dosahuje maxima a dale uz jen klesa." - Tato formulace je sice správná, ale neodpovídá na dotaz kde je v uvedeném grafu ten průsečík. Takže se také jedná o nesprávnou odpověď
2. Ne, dotaz byl legitimní
3. Lživá není vhodné slovo, spíše bych použil termíny správná nebo nesprávná. Vzhledem k faktu že odpovědi na otázku "Kde je ten bod?" jsi dal dvě různé, vezmu je po pořádku:
- První je " 1680 rpm. Co tam mas dal?" - odpověď je nesprávná, z důvodu že v dotyčném grafu se křivky skutečně nikde neprotínají
- Druhá je "Rikam ze pri 1680 otackach (dobre v realu mozna 1700) nastava situace kdy jedna z velicin dosahuje maxima a dale uz jen klesa." - Tato formulace je sice správná, ale neodpovídá na dotaz kde je v uvedeném grafu ten průsečík. Takže se také jedná o nesprávnou odpověď
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tyhle odpovedi uz mi objasnuji vse.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Me dilema zda sem ten odkaz dat ci ne tedy vyreseno, v mnohem se da souhlasit z pohledu racionalne uvazujiciho automobilisty, pro nehoz by prechod na EV byl diskomfortni zejmena co se tyce vazani na zdroj energie. Nicmene presto jednu poznamku:
Autor textu se zaobira tim ze se el. energie vyrabi take v tepelnych elektrarnach (pred casem jsem zde daval graf o pomeru vyroby a staveni dalsich elektraren v dusledku EV boomu v Nizozemsku) coz je sice pravda, ale kdyz pouziji nejnizsi argumentacni rovinu tak mohu namitnout ze tu elektrarnu mi nikdo nevozi do centra mesta.
Stejne jako odpad skladkujeme nebo spalujeme mimo intravilan obci a v mistech s nasobne mensi koncentraci lidi, stoji tamtez i elektrarny. Krom toho by se mel seznamit se statni energetickou koncepci. Upozadit uhelne elektrarny nelze bez nahrady pres noc.
Autor textu se zaobira tim ze se el. energie vyrabi take v tepelnych elektrarnach (pred casem jsem zde daval graf o pomeru vyroby a staveni dalsich elektraren v dusledku EV boomu v Nizozemsku) coz je sice pravda, ale kdyz pouziji nejnizsi argumentacni rovinu tak mohu namitnout ze tu elektrarnu mi nikdo nevozi do centra mesta.
Stejne jako odpad skladkujeme nebo spalujeme mimo intravilan obci a v mistech s nasobne mensi koncentraci lidi, stoji tamtez i elektrarny. Krom toho by se mel seznamit se statni energetickou koncepci. Upozadit uhelne elektrarny nelze bez nahrady pres noc.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Je třeba si uvědomit, že elektromobilismus není reakcí na problém znečištění vzduchu ve městech (pokud vůbec tento problém ve vztahu v automobilismu existuje). Je jen jedním z dogmat v protioteplovacím náboženství. Že je to v tomto pohledu nesmysl je zřejmé, ale protože se jedná o náboženství, není pravda důležitá.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Většina těchto článků se zabývá elektroautomobily jako něco, co má přinést ekologii a pak z tohoto nesmyslného dogma vytváří další řadu podobně nesmyslných závěrů. Málokdo napíše, že to je prostě další hračka domů, které udělá (nebo neudělá) majiteli radost, stejně jako řada jiných drahých věcí. Stejné, jako bych napsal článek o tom, že je nesmysl si kupovat za mnohasettisícové částky hodinky, když mám čas zadarmo na mobilu a od toho odvíjel "fakt", jak výroba přináší utrpení a slepotu mnoha tisícům lidí ve výrobě, který tráví celý den titěrnou prací s lupama na očích.
Někdo si třeba postaví energeticky nezávislý dům (kogenerační jednotka na dřevo, fotovoltaika, baterie), nabíjí si v létě dokonce i auto ze slunečního záření a nepotřebuje se radovat z ekologie, prostě má jen hračky, které ho baví.
Někdo si třeba postaví energeticky nezávislý dům (kogenerační jednotka na dřevo, fotovoltaika, baterie), nabíjí si v létě dokonce i auto ze slunečního záření a nepotřebuje se radovat z ekologie, prostě má jen hračky, které ho baví.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Akurát hodinky nie sú dotované štátom (aspoň dúfam:)