Když jsem v r.2005 dostal na konci listopadu Multivan 4motion, neměly pneuservisy čas přezout, tak jsem si pár dní odjezdil na letních. Vpřed nebyl problém, ale odstup jsem si nechával trojnásobný.M.Z. píše:Jo brzdy jsou velký problém.
Celoroční pneumatiky.
Re: Celoroční pneumatiky.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Celoroční pneumatiky.
OR 34 je celoroční pneu s tvrdší směsí vyráběná RUDÝM ŘÍJNEM v Otrokovicích, kterou původně vyvinul Michelin jako zimní pneu, měla už tehdy lamely pro jízdu na ledubrin píše:Ostatně, na 105 zimní pneu neexistovaly a jezdili jsme taky.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2133
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Celoroční pneumatiky.
Jak píšeš, celoroční guma. Byl to ale teda skok od OR6 (nebo asymetrických OR36). Zimní sice existovaly OR24 a později OR32, ale to se fakt jezdilo jen na rallye, možná někdo na horách, ale jinak jsem to na ulici neviděl...
Re: Celoroční pneumatiky.
Já si na zaměstnavateli vydyndal aspoň protektory, takové šílené kostky, nešlo to sjet ani za 3 zimy, valivý odpor jak kráva a hučelo jak T815. Ovšem na sněhu jsem byl king.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2133
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Celoroční pneumatiky.
Jo, vlastně byly taky ještě OR19!
Re: Celoroční pneumatiky.
Páté přes deváté tady pleteš ty.Zajda píše:až bude sněhová nadílka v noci na Troják nebo na Pustevny a zkus tam přítomným rally fandům a závodníkům ukázat jak žili celou dobu v omylu když jezdili na Savách Eskimo a protektorech Vraník na 15" kolech.
O veteránech mi nevyprávěj, to si nech pro důchodce, copak jezdíme po šotolině v provozu nebo po zasněžené aljašce? Jezdím denně a poslední tři roky jsem jel po sněhu asi v jednom procentu dní Na to je zásadní mít vraníky, obzvlášť na dálnici.
Troják Pustevny jsou strašně pomalé, zkus si jednou Ecce Homo a nejlépe Červenohorské Sedlo, tam vyvineš v zatáčkách větší rychlost.
Imprezu z roku 96 jak jsi uváděl, neumí dneska už 99% pilotů ovládat a kdo to umí, lítá v něčem podobném jako je vůz světových šampionů Fabia R5, a nebavíme se o R15 na šotolinu, bavíme se o R18 na asfalt viz předchozí poznámka o rellye a silničním provozu. Ty Vraníky a Savy bych nedal ani na auto do města. Možná myslivci na Jimny apod. Stokrát lepší jsou i korejské Hankook. I kdejaké Nexen budou mnohem lepší
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Celoroční pneumatiky.
Ano, tak málo po sněhu jezdí většina lidí. A většina taky jezdí defenzivně daleko od hranice limitu. Pro tyto lidi jsou řešením celoroční pneu. Ušetří si přezouvání a skladování. Přezouvání se vyplatí těm, kdo bydlí na horách a těm, kdo si chce občas nebo i často užívat hledání limitů. Samozřejmě přijdou o byznys pneuservisy. Výrobci naopak vydělají, protože předepsaná výška vzorku v zimě je 4 mm, takže bude častější obměna pneu. Možná proto s tím přišli, charitu nedělají.driver píše:Jezdím denně a poslední tři roky jsem jel po sněhu asi v jednom procentu dní Na to je zásadní mít vraníky, obzvlášť na dálnici.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Celoroční pneumatiky.
Pokud by za nimi nebylo deset kamiónů a třicet osobáků kdykoliv spadne rosa, natož sníh, viz jedničky třeba Hradec-Mohelnice, a všude jinde, tak není co řešit.
Obávám se ale, že to není až tak problém typu pneumatiky, ale toho, že jsou sjeté podhuštěné a geo nikdo nedělal 15let protože dneska jsou i ty nejhorší pneu velmi dobré pro jízdu do 90 kmh bezproblémů, a přesto to dělá mnohým potíže a jedou rychlostí poloviční
Obávám se ale, že to není až tak problém typu pneumatiky, ale toho, že jsou sjeté podhuštěné a geo nikdo nedělal 15let protože dneska jsou i ty nejhorší pneu velmi dobré pro jízdu do 90 kmh bezproblémů, a přesto to dělá mnohým potíže a jedou rychlostí poloviční
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Celoroční pneumatiky.
Souhlasím, nevyřeší to ani ty nejlepší zimní pneumatiky, protože hlavní příčinou je technický stav aut a neumění řídit většiny řidičů. Lidi stejně rychle jezdit nechtějí, dnes je trendy hlavně být on-line. Pneumatikáři proto vycítili šanci jak přelít tržby z pneuservisů k sobě a přišli s celoročními pneu. A že se ujmou, o tom vůbec nepochybuji.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Celoroční pneumatiky.
tak třeba v US se prodávají auta jenom na celoročních a to i v Kalifornii nebo Floridě a fláknou to i na 440i pokud si nepřiplatíte za M-packet. A oproti těm "evropským" typům to připomíná spíš "rain tyre".