Nafta patří do kamen.
Re: Nafta patří do kamen.
Tak mně se blýská na lepší časy určitě. Jak vzroste podíl benziňáků a nafťák v osobáku se stane raritou, státy zjistí, že mají docela velkou bezbrannou komunitu k oškubání a zdaní benzín ještě více. Nafta relativně zlevní (nelze ji jen tak zdražit kvůli průmyslu a růstu hádépé, přece). Změna poměru nafta/benzín se projeví i v nákladech rafinérií.
Takže my smraďoši máme před sebou budoucnost růžovou (za námi ovšem ta růžová přechází trochu do šeda ). Akorát nebudeme smět do Prahy, ale to je dneska spíš odměna než trest.
Takže my smraďoši máme před sebou budoucnost růžovou (za námi ovšem ta růžová přechází trochu do šeda ). Akorát nebudeme smět do Prahy, ale to je dneska spíš odměna než trest.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27942
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta patří do kamen.
Já ti nevím, ale moderní diesel žádnou šeď na zádi nevypouští. Někdo tady psal o vočouzeném výfuku - a to nemám ani na jednom dieselu, který mám pod palcem. To je tedy víc vočouzené mám na GolfuR
A je jenom otázka času, kdy benzíny stihne stejný osud...DPF už bude, teď počkáme, kdo první přijde s SCR nebo podobným przněním.
A je jenom otázka času, kdy benzíny stihne stejný osud...DPF už bude, teď počkáme, kdo první přijde s SCR nebo podobným przněním.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Nafta patří do kamen.
Včera jdu pěšky kolem Kotvy a pomalu přijíždí Arteon. Tolik velebený jako luxus. A jak se blíží, to kadle-kadle je čím dál hlasitější. A dojem je úplně fuč Ti vevnitř to netuší, z reproduktorů slyší asi sametřidičBOB píše:Se musíš projet v něčem, co neduní/nevrčí.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Nafta patří do kamen.
A v kterych? Zdravi mene zavadnemu CO2, nebo hnusu NOx?řidičBOB píše:v čem jsou to lepší časy? Protože v emisích to asi nebude
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27942
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta patří do kamen.
Tak vezmu to CO2 - u relativně nového auta a relativně nových a výkonem stejných motorů:
Arteon Elegance 2,0 TSI 7DSG
140 kW (190 koní) / Benzin / Aut. DSG7 /
135 g/km
Arteon Elegance 2,0 TDI SCR 4MOT 7DSG
140 kW (190 koní) / Diesel / Aut. DSG7 /
134 g/km
Takže minimálně stejná škodlivost, když nebude brát v potaz, že nafta je 4x4.
Nový Golf Highline 1,5 TSI EVO 6G
110 kW (150 koní) / Benzin / Manuální 6 st. /
116 g/km
Nový Golf Highline 2,0 TDI 6G
110 kW (150 koní) / Diesel / Manuální 6 st. /
109 g/km
Zde jednačněji ve prospěch nafty.
Arteon Elegance 2,0 TSI 7DSG
140 kW (190 koní) / Benzin / Aut. DSG7 /
135 g/km
Arteon Elegance 2,0 TDI SCR 4MOT 7DSG
140 kW (190 koní) / Diesel / Aut. DSG7 /
134 g/km
Takže minimálně stejná škodlivost, když nebude brát v potaz, že nafta je 4x4.
Nový Golf Highline 1,5 TSI EVO 6G
110 kW (150 koní) / Benzin / Manuální 6 st. /
116 g/km
Nový Golf Highline 2,0 TDI 6G
110 kW (150 koní) / Diesel / Manuální 6 st. /
109 g/km
Zde jednačněji ve prospěch nafty.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1986
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Nafta patří do kamen.
Řešit, zda je škodlivější pálení nafty nebo benzínu fuckt nemá smysl.
Kdyby se totiž začal člověk hlouběji zamýšlet nad celou problematikou a všemi negativními aspekty (psychosomatické, ekologické) osobní autodopravy, musel by se auta zbavit bez ohledu na typ pohonu nebo skončit v rukou psychologů.
Všemožným měřením a zveřejňovaným údajům můžeme přisuzovat věrohodnost nebo je naopak zavrhovat a uvažovat spíš nad tím, kdo a za jakým účelem ten který údaj masově zveřejňuje.
Takže nakonec není nad osobní zkušenost, a ta je u mě poměrně jednoznačná - smrad z dieselu je prostě "agresivnější" ve smyslu nežádoucích aromatických "kvalit" a dusivý efekt je výrazně silnější než u benzínu.
Sice chápu, že většina lidí se zdravějšími dýchacími cestami to nemusí vnímat tak citlivě, ale např. v SM kraji se hovoří o +1/3 lidí s dýchacími obtížemi/zhoršeným okysličováním krve, pak máme rostoucí mladé jedince s rozvíjejícími se dýchacími cestami, starší lidi s celou řadou zdravotních obtíží atd.
A navíc jsem zatím nikdy neslyšel názor opačný, tj. preferenci senzorických vjemů ze spalin nafty před těmi z benzínu.
Kdyby se totiž začal člověk hlouběji zamýšlet nad celou problematikou a všemi negativními aspekty (psychosomatické, ekologické) osobní autodopravy, musel by se auta zbavit bez ohledu na typ pohonu nebo skončit v rukou psychologů.
Všemožným měřením a zveřejňovaným údajům můžeme přisuzovat věrohodnost nebo je naopak zavrhovat a uvažovat spíš nad tím, kdo a za jakým účelem ten který údaj masově zveřejňuje.
Takže nakonec není nad osobní zkušenost, a ta je u mě poměrně jednoznačná - smrad z dieselu je prostě "agresivnější" ve smyslu nežádoucích aromatických "kvalit" a dusivý efekt je výrazně silnější než u benzínu.
Sice chápu, že většina lidí se zdravějšími dýchacími cestami to nemusí vnímat tak citlivě, ale např. v SM kraji se hovoří o +1/3 lidí s dýchacími obtížemi/zhoršeným okysličováním krve, pak máme rostoucí mladé jedince s rozvíjejícími se dýchacími cestami, starší lidi s celou řadou zdravotních obtíží atd.
A navíc jsem zatím nikdy neslyšel názor opačný, tj. preferenci senzorických vjemů ze spalin nafty před těmi z benzínu.
Re: Nafta patří do kamen.
řidičBOB: CO2 je plyn, který by se jakožto "škodlivý" produkt spalování měl posuzovat jako úplně poslední (nebo předposlední, před vodní párou). Naprosto netoxický plyn, který lidskému zdraví nezpůsobuje žádné obtíže a který je potravou vší zelené flory jakožto nezbytná podmínka pro fotosyntézu. Že je to údajně jeden z milionu skleníkových plynů, který má údajně podstatný vliv na údajně lidmi vyvolané globální oteplování, to bych ponechal jako téma na pohádky pro děti ekoteroristů.
Posuzujte pevné částice, které na sebe vážou karcinogenní bordel (ano, zde mají moderní přímovstřikové benzíny stejné máslo na hlavě jako diesly, tudíž je brzy postihne stejný osud - filtry pevných částic), a posuzujte zejména ostatní emise, které jsou zjevně a přímo zdraví škodlivé, od diskutovaných oxidů dusíku (NOx) přes nespálené uhlovodíky všeho druhu, zejména polycyklické aromatické uhlovodíky (PAH), a aldehydy. Tyhle sračky jsou dráždivé a většinou prokazatelně karcinogenní. Zde bude mít v součtu zážehový motor nad diesly pořád výrazně navrch, byť pochopitelně taky nevypouští vůni fialek.
A nechci teď, Bobe, rýpat, protože si myslím, že jsi CO2 srovnával jen z důvodu snadné dostupnosti těchto dat, ale musím podotknout, že mě zaráží, když člověk s přehledem a orientací v automobilovém odvětví při porovnání škodlivých emisí začne právě od CO2...
Posuzujte pevné částice, které na sebe vážou karcinogenní bordel (ano, zde mají moderní přímovstřikové benzíny stejné máslo na hlavě jako diesly, tudíž je brzy postihne stejný osud - filtry pevných částic), a posuzujte zejména ostatní emise, které jsou zjevně a přímo zdraví škodlivé, od diskutovaných oxidů dusíku (NOx) přes nespálené uhlovodíky všeho druhu, zejména polycyklické aromatické uhlovodíky (PAH), a aldehydy. Tyhle sračky jsou dráždivé a většinou prokazatelně karcinogenní. Zde bude mít v součtu zážehový motor nad diesly pořád výrazně navrch, byť pochopitelně taky nevypouští vůni fialek.
A nechci teď, Bobe, rýpat, protože si myslím, že jsi CO2 srovnával jen z důvodu snadné dostupnosti těchto dat, ale musím podotknout, že mě zaráží, když člověk s přehledem a orientací v automobilovém odvětví při porovnání škodlivých emisí začne právě od CO2...
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27942
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta patří do kamen.
Ano, jistě máš pravdu a jako chemik s tím nemohu nesouhlasit.
S CO2 jsem začal proto, že jako jediný údaj je dostupný/lehce dohledatelný, resp. mnohem snáze než ten druhý. Že já, ty nebo ctrl_j považujeme CO2 za "neškodný"plyn je jedna věc, ale globálně se proti němu bojuje a od toho se také odvíjí ekoterorizace motorů (jelikož tento údaj udávají všichni a u všech motorů). NOx až druhé na řadě.
S CO2 jsem začal proto, že jako jediný údaj je dostupný/lehce dohledatelný, resp. mnohem snáze než ten druhý. Že já, ty nebo ctrl_j považujeme CO2 za "neškodný"plyn je jedna věc, ale globálně se proti němu bojuje a od toho se také odvíjí ekoterorizace motorů (jelikož tento údaj udávají všichni a u všech motorů). NOx až druhé na řadě.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Nafta patří do kamen.
No právě v německých městech začali řešit NOx a jemné prachové částice. To CO2 je dnes tak fifty:fifty, u benzínů se přidá DPF na jemný prach, ale diesel bude vždy horší s NOx. Proto to tažení proti naftovým autům.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.