Reese píše:Zajímalo by mě ST, ale tam si asi na test budeme muset počkat o něco dýl
Ano, asi tak rok
Jinak se mi zdaj být všechny současný motory pro Focus příliš downizovaný... Největší benzin 1,6T?
1,6 turbo 134 kW. Ani muj salek kavy to neni, ale na druhou stranu - u koho si dnes v teto tride poridite neco lepsiho? Vsechna nova auta maji podobne omezenou nabidku motoru. Vetsi kousky nabidnou maximalne sportovni verze. Zas jednou cas uklonit se smerem k Bruselu...
Hm, je to v řiti. Vůbec nevím co si koupím až mi 135i dojezdí. Třílitrový turbo bude tou dobou leda ve Ferrai, hydraulický posilovač v ničem a manuální převodovku budou montovat akorát tuneři.
Focus by se mi i líbil, ale s motorem 1,6 turbo jako maximem je to no go.
a polozme si otazku - co mel ten focus v benzinu doposud? co maly pred downsizingem auta nizsi stredni? Realne nejaky dvoulitr, co stejne poradne nejel, vykon koncil nekde okolo 110kW, dynamika bidna apod. A pak az nad tim staly sportovni verze v drtive vetsine pripadu s turbem. 2,0 okolo 200 koni ci nejake jine. Par uletu s V6 do toho nepocitam.
A co je dnes? Dnes je uplne to same. Uplne nahore nejaky 2,0 Turbo s vykonem 200 a vice koni. Pod tim nabidka 1,4 a 1,6 s vykony bezne do 180 koni. Auta i v nesportovni verzi maji dynamiku vice nez solidni apod. Takze jak rikam - je to zbytecna poza tom jak bylo vsechno super. Ano v par pripadech zde byly povedene atmosfery, v drtive vetsine pripadu je oturbeni 1,4 a 1,6 motoru nekustecna spasa. O to vice, pokud byste byli schopni se podivat na to, pro jaky ucel tyto focusy, oktavka, astry apod. vznikaji. Pokud v tom stale nekteri hledaji nejake zazitky na silnici, sportovno apod. pak je to bohuzel jejich osobni problem, ze se neumi smirit s primarnim ucelem dane veci.
Pokud nevnimas dramaticke zmeny v nabidce motoru za poslednich 10 let, tak jsi je asi stravil v komatu. A jestlize je vnimas a libi se Ti, pak si to uzij, ja ale rozumim i tem, kterym se nelibi. Jsou to totiz zmeny prevazne pro formu a normu a vysledek se jevi byt lepsi jen na papire. Nemam pochyb o tom, ze takovy Focus Mk I 2,0i Trend bude z hlediska aktivniho ridice (a je uplne jedno, jestli takovych zakazniku ma Focus 5 %, 20 % nebo 2 %, je to zkratka relevantni pohled na vec) zasadne lepsi volbou nez srovnatelny Focus Mk III 1,6 Ecoboost. A jiste to nebude jedine hledisko.. A reci o primarnim urceni dane veci si nech na pondelni koledu, auto je mj. tak dobre, cim vice ruznych vyuziti zvladne. Pokud jich pred 10 lety zvladlo vice a dnes mene, neni to zadna zmena primarniho urceni, ale prosty upadek.
Povzdechy tu navic padly obecne, smerujici zejmena k vykonnejsim autu a ty jsou na miste jeste vice. Mel by ses premistit na nejake forum priznivcu modernich evropskych vozu, s temi si budes rozumet.
ja vnimam zmeny v nabidce motoru, ale nevnimam je negativne. Par motoru mi chybi, ale podevej se smankote co meli v nabidce korejci, co mel v nabidce opel, fiat apod. to ze nejaky focus mel super dvoulitr byl naprosta vyjimka. Litrove vykony slabe, hlucne, jelo to v pasmu tak akorat nad 4000 rpm apod. A to, ze porad chapes auta jako neco navic je proste chyba ve vnimani auta. At se bavim s kymkoli z beznych uzivatelu aut tak jim dnesni nabidka daleko vice sedi. S takovou 1,4T 110 kW se jim jezdi daleko lepe, jak s tim 2,0 Fordem. Proc? Nemusi kvedlat jako blaznici, tahne to dole i nahore, pri bezne jizde to zere mene. A to, ze pri extremu to zere vice? No a co... kdo takto jezdi krom par lidi z autofora? Nikdo.
To, zda je takovy postup vhodny pro vykonna auta neresim, zde jsme ve vlaknu o Focusu a z toho vychazim, ze resime focus a tomu podobna auta. Ne, ze nejake M5 dostane turbo V8 a 4x4 s automatem, to je o necem jinem a tam tvuj pohled pomerne chapu a beru. Ale zde to pokladam za spatny pohled.
Primo na tema Focus to neni, ale vydali jsme dnes test Mondea s motorem 1,6 EcoBoost, ktery pouziva i Focus. A jevi se byt mezi malymi preplnovanymi motory jednou z nejmene obtezujicich voleb. Vice viz:
Spotreba klasicky nizka jen pri mensi zatezi, ale to uz tak zkratka je a asi vzdy bude. Vzhledem k tomu, ze neco jako "atmosfericka alternativa" dnes uz u vetsiny aut neexistuje, nesrovnavame u takovych aut turba dale s atmosferami, ale spise mezi sebou...
v době, kdy jedu 110 po okresce a kličkuju jak blázen, abych pod 80kmh nešel, na dálnici to samé ve 150kmh, chce většinový trh asi opravdu to, co dostává.
To že menšinám něco chybí, to se nedá nic dělat, budou si muset kupovat maloseriové vozy a nehledat uspokojení svých potřeb od mainstreamových přibližovátek, kde se prostě chce bod A-B v poklidu, za pár švestek a pohodlně.
jinak novej fokál je na fotkách tragédie. Posvátnost prvního focusu, co se týče jízdních vlastností jsem nikdy nechápal, auto bylo svým řízením spíš otravné (D1 každý druhý panel a člověk hejbal volantem) jako jediné auto bych ho rád neměl a jako auto na blbnutí taky ne. Pro mě to byl mix vlastností na prd. - Ikdyž jsem to neřídil nijak za čerstva a konkurenci z té doby hodnotit nemohu.