Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
cajoch
Autoškolák
Příspěvky: 80
Registrován: pon 22 říj 16:19

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od cajoch »

tak jo jak chceš:
Kup si VW Sportsvan, nežere nic a taky se mi to líbí..:-)

To co ti tu všichni píšeme je, abys ve vlastním zájmu PŘEHODNOTIL svoje kritéria výběru. Místo aby sis to přečetl a přemýšlel o tom, tak nás posíláš k šípku. Jestli nerozumíš tomu že při nájezdu 10kkm/ročně NENÍ z hlediska celkových nákladů spotřeba rozhodující tak nevím....

Pro kolenovrty jaky ty se fakt vyrábí ta Dacia....

Te´d to děsně chytře vyšpekuluješ stran spotřeby, budeš šetřit tisíce za rok na skvělý spotřebě a za 60 kkm prohlídku dáš třeba 30 tisíc....a úspora je v pytli...-)
peter.nr
Autoškolák
Příspěvky: 80
Registrován: pon 04 kvě 21:36

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od peter.nr »

cajoch píše:Kup si VW Sportsvan, nežere nic a taky se mi to líbí..:-)
Ja ale nepotrebujem vedieť, že sa ti páči. Napíš prečo sa ti páči. Možno preto, že servisné prehliadky sú zadarmo, alebo čo ja viem? ... Preto som sem prišiel - že sa dozviem veci, ktoré som nevedel. Ako napr. že reťazové rozvody na starších Golfoch boli zlé, ale tie nové to už majú poriešené (vďaka za tú informáciu).

Napr. nič som sa nedozvedel o CVT v Toyotách alebo Nissanoch. Pritom tie ma práve zaujali. Plynulý prenos výkonu bez trhania a revu motora, to je to, čo vodič ako ja potrebuje. Ale nemám s tým skúsenosť a preto sa pýtam.
eMJe
Pan Řidič
Příspěvky: 316
Registrován: ned 13 lis 10:30

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od eMJe »

CVT je tiche aj hlucne ako vsetky ostatne auta nehladiac na prevodovku, ale ako bonus maju pri raznejsom zrychlovani schopnost drzat otacky na jednej cifre aj niekolko sekund, co je ovela otravnejsie ako s manualom/klasickym automatom.
cajoch
Autoškolák
Příspěvky: 80
Registrován: pon 22 říj 16:19

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od cajoch »

Taky fandím automatům...CVT v Toyotě si tu někdo pochvaloval...zásadním problémem CVT je životnost...jde z principu o převodovku s třecímy členy (2 posuvné kužely a řemen, nebo řetěz), takže je jasné, že časem se to vybrousit musí...CVT od Subaru už existují v nájezdech nad 250 kkm bez poruchy, takže životnost se lepší...jak to má Toyota nevím. Ty máš ale malý roční nájezd, tak si troufám říct, že 100 kkm/10 let s rozumným řidičem to vydžet musí....
nevím jak zvažuješ následný prodej, ale 10 ti letý auto s CVT nebude dle mě mít dobrou prodejnost (lidi se budou bát unavenýho CVT)...i když auto v hezkým stavu se 100 kkm v deseti letech je kus k pohledání....

jak tě tak čtu, jde ti především o spolehlivost a nízké náklady...tady já bych volil Toyotu...technicky bez výstřelků, nic moc moderního ale největší předpoklady pro spolehlivost (motor bez turba, pevný servisní interval atd..) Já bych za sebe nedal ten interiér....Pak taky vychází v TUV reportech dobře Opel Meriva, ale s tím nemám zkušenosti.

Hele zázrak ti nikdo neporadí, musíš se vydat k dealerům a ty auta vyzkoušet.....jak se třeba vychvalovaly Mazdy se Skyactiv motorama...a vida, na dieslech se klidně v 60kkm obrousí vačkový hřídel bo to nemá na vahdalech rolny!


Já bych si na tvým místě koupi takový auto, se kterým se ti bude nejlíp těch 10 let žít, vyzkoušej a uvidíš. Drobný rozdíly ve spotřebě a servisní pověsti bych hodil za hlavu...auto jezdí především tak, jak se o něj majitel stará a ty budeš pečlivěj na servis, nebudeš to nikde prasit...já myslím že slušnýmu uživateli normální nájezd (do 250 kkm) vydrží skoro každý nový auto...
peter.nr
Autoškolák
Příspěvky: 80
Registrován: pon 04 kvě 21:36

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od peter.nr »

eMJe píše:ako bonus maju pri raznejsom zrychlovani schopnost drzat otacky
Aha. Tak to by sa mi asi nepáčilo. :(
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od oxik »

Přesně tak, nejlepší bude, když se se všema favoritama projedeš a pořádně si vyzkoušíš všechny věci v interiéru. Pak si hoď na papír do sloupečků + a - u jednotlivých aut, vezmi výrobcem udávanou spotřebu a připočti 20%, porovnej výbavy, napiš si, co ti u nich vadí.. pak některá auta vyloučíš a seznam předáš společníkům ať taky něco vyškrtnou..auta který zbydou si společníci i ty ještě jednou projedete, případně vyjednáte třeba půjčení na více dnů a podle toho se rozhodnete. Vzhledem k tomu, že auto bude na delší dobu, vzal bych v potaz hlavně záruku, cenu a dostupnost servisů, dostupnost náhradních dílů..

Jak se tu zmiňovala OIII, alternativou k tomu by mohl být Scout(kvůli vyššímu posezu), ale ten už se bohužel nevejde do cenové hranice..
cajoch
Autoškolák
Příspěvky: 80
Registrován: pon 22 říj 16:19

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od cajoch »

peter.nr píše:
eMJe píše:ako bonus maju pri raznejsom zrychlovani schopnost drzat otacky
Aha. Tak to by sa mi asi nepáčilo. :(
peter, projeď se s těma autama a uvidíš...to co je popisováno (vyskoé konstatní otáčky při silné akceleraci) je vlastnost všech variátorů, ale třeba Subaru CVT začne při výraznějším přidání řadit 7 imaginárních kvaltů....právě kvůli tomu nepříjemnýmu jekotu...auto se pak chová jako s normálním automatem...jak to má Toyota nevím, ale musíš vyzkoušet ... co se líbí tobě, neloíbí se jinému a co mě nevadí, ty budeš považovat za slabinu...prostě dle vkusu a peněženky každého soudruha....před každou koupí dražší věci se má tato VYZKOUŠET, VYZKOUŠET a zase VYZKOUŠET
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27922
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od řidičBOB »

Nechci se v tom šťourat, ale ty máš zjevně nějaký mindrák. Že je někdo podnikatel a jezdí v tom, co se mu líbí a na co má peníze, nutně neznamená, že chodí do práce na desátou a po obědě jde domů. Když si Na něco dokážu vydělat, tak nebudu jezdit v Dacii, protože je to levnější. Tohle uvažování je přinejmenším divné.
Dostal jsi zde mnoho rad, které si vždy něčím negoval. Teď z tebe dokonce vylezlo, že auto ani není pro tebe, ale patrně ti jenom zůstane po někom.
Napsal jsem to tady já a X dalších: nejdříve se s těmi auty projeď, tam ti vypadne hodně kandidátů a o tom zbytku bude snadnější diskuze ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
peter.nr
Autoškolák
Příspěvky: 80
Registrován: pon 04 kvě 21:36

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od peter.nr »

oxik píše:Přesně tak, nejlepší bude, když se se všema favoritama projedeš a pořádně si vyzkoušíš všechny věci v interiéru. Pak si hoď na papír do sloupečků + a - u jednotlivých aut, vezmi výrobcem udávanou spotřebu a připočti 20%, porovnej výbavy, napiš si, co ti u nich vadí.. pak některá auta vyloučíš a seznam předáš společníkům ať taky něco vyškrtnou..auta který zbydou si společníci i ty ještě jednou projedete, případně vyjednáte třeba půjčení na více dnů a podle toho se rozhodnete. Vzhledem k tomu, že auto bude na delší dobu, vzal bych v potaz hlavně záruku, cenu a dostupnost servisů, dostupnost náhradních dílů..

Jak se tu zmiňovala OIII, alternativou k tomu by mohl být Scout(kvůli vyššímu posezu), ale ten už se bohužel nevejde do cenové hranice..
Škoda tej prestrelenej ceny Scouta. Spomínaný postup je ok, ale napr. na otázku ohľadom dostupnosti servisu a náhradných dielov mi žiaden predajca objektívne neodpovie. Preto sa pýtam tu.
Mám známeho vedúceho neďalekého servisu a ten mi z tohoto zoznamu odporúča VW, pretože vraj má najdostupnejšie náhradné diely a tiež lacnejšie alternatívy - na rozdiel od iných značiek.
peter.nr
Autoškolák
Příspěvky: 80
Registrován: pon 04 kvě 21:36

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od peter.nr »

cajoch píše:to co je popisováno (vyskoé konstatní otáčky při silné akceleraci) je vlastnost všech variátorů, ale třeba Subaru CVT začne při výraznějším přidání řadit 7 imaginárních kvaltů....právě kvůli tomu nepříjemnýmu jekotu...auto se pak chová jako s normálním automatem...jak to má Toyota nevím, ale musíš vyzkoušet ...
Hádam tam budú mať na testovanie aj automat. Ja som práve ako výhodu CVT videl v tom, že vždy nastaví optimálne otáčky. Proste stlačím plyn a automat sa snaží preniesť výkon motora na kolesá tak, aby to čo najviac odzrkadlilo úroveň stlačenia plynu. Teda ak pridávam málo, tak zrýchľuje pomalšie, ak pridám viac, tak rýchlejšie. Proste nedusí motor na malých otáčkach, ani zbytočne "nepodraďuje". Ale asi by som od toho chcel veľa. :)
Odpovědět