Tohle jsem chtel rici rovnou - meziplyn neni v zadnem pripade nejaka zavodni technika a nepochopim, pokud nekdo rekne, ze to pouziva na okruhu, ale jinde ne. Meziplyn je proste idealni reseni pro podrazovani pri jakkoli rychle jizde, musi to byt prirozenost dobreho ridice, ne vynuceny pristup za nejakych okolnosti. Neni to totiz jen reseni rychle a optimalni pro kontrolu nad autem, ale take ohleduplne k technice (setrite prevodovku, spojku) a hlavne k posadce. Je to zkratka komfotni - pokud pri brzdeni radim tak, ze otacky srovnam pres spojku, posadka lita dopredu a dozadu, pokud natvrdo podradim bez meziplynu pri snaze zrychlit, lita jeste vice. Pouzivat meziplyny zkratka nema zadne minus bez ohledu na styl jizdy.Pickuper píše:možná, že to tady už padlo......ale já furt nechápu smysl používání meziplynů při normální cestě z bodu A do bodu B ... co se týče ježdění na okruhu nebo třeba při rally tak tam je to jasný, tam je to bez debat....ale při normální jízdě? Benzín tím neušetřím, pošetření převodovýho ústrojí nestojí za řeč a jestli odřadím o nějakej zlomek času rychlejc a o nějaký procento plynulejc (možná)...
Ja jsem opravdu silnicni ridic a velmi si potrpim na eleganci rizeni i pri vysoke rychlosti. To musi byt cista prace bez jakehokoli trhani, at rizenim, tak brzdenim nebo prave razenim. Jen takova jizda neobtezuje pasazera.
Proto se se mnou take cestujici obvykle neboji, i kdyz jedu rychle - i tak lze jet naprosto ciste a elegantne, zkratka s nadhledem. Bez pouzivani meziplynu je neco takoveho nedosazitelne...