BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Koubes
Řidič začátečník
Příspěvky: 102
Registrován: stř 16 úno 15:34

Re: BMW Divize

Příspěvek od Koubes »

Silně pochybuju, že by měla E36 už wire, když ještě E46 M52-ky 23i 28i byly na lanko. U E46 došlo ke změně až po tehcnickým faceliftu u M54-ek.
Naposledy upravil(a) Koubes dne úte 21 led 16:36, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od jarka »

A to se nedá nějak jednoduše změnit geometrie u sériových podvozků tak, aby se nedotáčivost potlačila? V bmw se tedy nevyznám, ale přijde mi, že by měli mít minimálně seřizovatelnou zadní sbíhavost...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: BMW Divize

Příspěvek od mmira »

koubes: zajimava info, dik
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: BMW Divize

Příspěvek od Dallen »

@Jarka: Zadni sbihavost maji obecne vsechny auta ktere vzadu nemaj kola na tvrdo (treba uzasna okta3).
Sbihavost urcite bude seriditelna, u nekterych aut je seriditelny o odklon.

Ale vymyslet geo tak, aby se auto chovalo co nejidealneji je celkem veda (u alfy mi to trvalo cca 3-4 geosky) :D
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16740
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:
pavproch píše: znovuotevřu otázku "podivného" chování N53 MY2011 3.0i 200kW (v autě s 6MT):

jedu dynamicky, ale ne na doraz, tj řadím nahoru okolo 4000-4500 otáček: pravá noha z plynu, levá sešlapuje spojku - otáčky místo aby začaly okamžitě padat dolů, tak se drží cca 1-2 sekundy, než začnou pomalu padat, někdy dokonce okamžitě vyletí o 100-300 výše, sekundu podrží a pak teprve začnou padat
nedělá to při jízdě na 1/4 plynu a řazení do 3000toček ani když jedu pilu a řadím v červené oblasti otáčkoměru....
a hlavně - dělá to JEN při venkovní teplotě mezi nulou a plus 15, dyž mrzne, nebo je teplo, tak se motor chová při řazení téměř normálně (tj, otáčky skoro normálně padají dolů)

Uživatelé N53, pozorujete taky někdo něco takového?

prý je to SW naladění kvůli EURo5, ale nějak se mi tomu nechce věřit, že by tu práci v Mnichově tak odflákli... a taky proto, že mám srovnání s ostatníma motorama v domácnosti a ve firmě : N52 tohle nedělá, dvoulitr i osmnáctisovka TSI VW taky ne...

váhu vzduchu sem už vyměnil. Co ještě zkusit?
diag (v autorizáku) neukazuje vůbec nic...
jo a dělá mi to od novoty (tj 2.5 roku @100tis km, furt stejně, ani sa to nelepší ani nehorší... akorát mám vypozorováno, že na to má vliv benzín - na Vervu 100 nebo maxxMotion 100 je to nepratně lepší, ale stále strašně otravné)
ňa z teho asi yebne.... sem ráno vyjel, venku vlhko a lehce nad nulou, malý provoz, taxem po zahřátí (cca 20km) nasadil trošku (ale ne moc) tempo a.... takle moc to ešče snad neblblo.... po odřazení otáčky napřed vyletěly (pravá noha v tu chvíli vůbe c nebly na pedálu plynu!) o 300 výš a pak teprve začaly padat strašně pomaaaaaalu dolů.... děs běs, sem to chtěl chodit ze skála y jít pěšky.... taxem se šel uklidnit vyčůráním (auto na volnoběh stálo vedle mě) a pak pokračoval v jízdě, přičemž bez jakéhokoli zásahu sa to od prvního metru změnilo o 180st - naprosto normální chování (otáčky padají okamžitě rychle dolů) auž sem ani záměrně nedokázal navodit situaci, aby nepadala.... až sem zastavil na jídlo, zhasnul a pak sa raze rozjel a ..... už to kura zase blbne.... ne tak moc jak ráno, ale stejně jako vždycky.... prostě nepadají....

Kura, které čidlo dělá tenhle bordel? (řečnická otázka a stížnost zároveň)
pavproch píše:
Snowman000 píše:Tak bavoraku v zilach uz koluje Millers Injectors Cleaner spolu s 60l cerstveho (S)Hellu Nitro+
brambor už to má taky v krvi, teda ve vstřikách... akoráth s MaxxMotion 100...
Takže jediným výsledkem millerse, který sem zaregistroval, je, že.... brambor fčíl střečkuje (viz výše) i při teplotácjh kolem nuly - během nešních - řidičsky krásných a vděčných pětiset km sem měl aspoň 100x to hodit ze skály a dojít domů pěši...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: BMW Divize

Příspěvek od Dallen »

Vidiš takže si to dostal do OEM stavu?

Ale vážně, to je fakt tak hrozné? Vím, že místo mobilu máš pazourek, ale nechtěl by si to aspoň nějak zkusit natočit? :D
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od Snowman000 »

pavproch píše:Takže jediným výsledkem millerse, který sem zaregistroval, je, že.... brambor fčíl střečkuje (viz výše) i při teplotácjh kolem nuly - během nešních - řidičsky krásných a vděčných pětiset km sem měl aspoň 100x to hodit ze skály a dojít domů pěši...
Zajimave...ja zatial nemozem povedat nic zle, fakt mne reaguje lepsie, minimalne tie moje skakjuce otacky mi to dovolilo takmer uplne eliminovat...uz mi poskocia len ked na mieste tocim volantom a parkujem :-??

A taktiez potvrdzujem lankvod u pre-tech-facelift E46...trosku som sa zaujimal ohladom swapu za S50 z M3 a je to mozne len u 323i a 328i prave z dovodu lankovodu...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od jarka »

Dallen píše:Ale vymyslet geo tak, aby se auto chovalo co nejidealneji je celkem veda (u alfy mi to trvalo cca 3-4 geosky) :D
Tak ono je o dost jednoduší nechat si poradit od někoho kdo tomu rozumí, než tápat metodou pokus omyl (s bmw bych se vypravil za nějakým závodníkem co ho upravuje: Šenkýř, Krámský, ...). I když v tomhle případě si myslím, že by bohatě stačilo snížit vzadu sbíhavost. Jinak u nějakýho toho mazlika na víkendy ;) , bych se nebál ani odklonů, bo s tím je to v kombinaci se správnou gumou úplně jiný sport.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: BMW Divize

Příspěvek od Dallen »

No ono se to vsechno ladi tak nejak jinak.
To co funguje na okruhu nemusi fungovat na ceste a obracene.
Navic po snizeni a tvrdem podvozku se nemuze dat ciste treba geometrie z vrcholneho modelu (u me treba z GTA), protoze ta ma jine tehlice apod.
S predkem se toho az tak vymyslet moc neda, tam kola donuly. Laborace se zadkem uz je jina, letos jsem chtel jeste upravit tlumice kvuli odklonum (bo to mam hodne posazene dolu), ale nakonec jsem na to vybodl.
I kdyz mam odklony az nejak 3.5° tak pri spravnem serizeni sbihavosti se to chova vyborne, celkem hrave pretaciva predokolka (pokud se to neprezene) a gumy se sjizdi krasne rovnomerne..
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
911T
Mistr volantu
Příspěvky: 559
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: BMW Divize

Příspěvek od 911T »

Zachytil som ze si tu par ludi dalo domontovat samosvor. Zaujmalo by ma ci treba po montazi upravovat soft ESP.
Odpovědět