Řidiči, co to mají v ruce...

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4074
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od HondaMan »

petr_riha píše: pon 29 srp 13:18 Tak ona je otázka, v jakém seš oboru. Vozíte e-commerční zásilky? Balíky/palety?

Jinak fungují ti, kteří vozí e-commerci, tam nevědí, kdo jim zítra co a kolik naloží, jinak pak budou fungovat stavební tatry. Dopravu v e-commerci znám poměrně dobře (ať už na úrovni palet nebo balíků) z pohledu zákazníka, celou dobu jsem se bavil o tom, co jezdí truck, čili stavba. A tam to nebude tak živelné jako v e-commerci. Došlo asi k nedorozumnění, o e-commerci jsem se úplně bavit nechtěl.

Nebo to u staveb funguje podobně, máš-li zkušenost? Mě se nezdá, že bych zvedl telefon, že chci tatru písku a druhý den jsem ji měl (zatímco v e-commerci to tak v podstatě funguje).
Ono je to dost jedno. Vozíme i stavební materiál. Sklopky jako Truck ale ne.
Dnešní situace se stavebním materiálem je e-commerce velmi podobná. Materál je = jede se hned. Není = smůla. Nikdo Ti plán jízd na 2 týdny nedá.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1515
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Předseda »

petr: ty seš fakt jelimán. Zase pindáš něco o Rakousku, tu o baráku. Škoda to číst. Jen to dokresluje, jak nechceš vůbec porozumět tomu, co ti druhý říká. A už ti to tad vysvětlil i HM a zajda. Ale stále meleš o tom, jak na vše máš lejstro.
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Truck Daškam »

Achjo, já ten dispečink dělám taky - tak nevím proč mě to učíš znát. Komunikace vypadá takto:

zákazník > provoz > centrální dispečink > náš dispečink > já

Zákazník si objedná něco u provozu, provoz si u svého centrálního dispečnku objedná počet aut a centrální dispečink pak volá dopravcům a shání / ruší auta.
Kam přesně se jezdí centrální dispečink vůbec nemusí vědět (to zajímá provoz) a zcela záměrně to nebude dopravcům sdělovat - protože reálně bychom pak mohli zákazníka oslovit a jezdit přímo pro něj za lepší peníze

Denně se bavíme třeba o 100 zákazníkách, 50 provozech, 10 centrálních dispečinků.


A reálně se stává, že zákazník to ráno zruší a mě se shání práce až ten den. Třeba dneska jsem měl být v Kladně a nakonec jsem v Praze
Chápeš to?
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2109
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od petr_riha »

U těch stavebních materiálů se přiznám, že jsem si myslel, že to funguje trochu jinak. Mea culpa. Nicméně to, že jedu tam, kam smím, na tom trvám.
Předseda píše: pon 29 srp 13:43 petr: ty seš fakt jelimán. Zase pindáš něco o Rakousku, tu o baráku. Škoda to číst. Jen to dokresluje, jak nechceš vůbec porozumět tomu, co ti druhý říká.
HM to vyjasnil mezi mým a tvým postem, prve psal o e-commerci, což je úplně jiný druh dopravy. Shodou okolností v dnešním trhu se ale chová podobně, nemusí to být pravidlem.

Žiješ tady a teď jen tehdy, kdy se ti to hodí? Takže na stavební povolení počkáš, na povolení vjezdu to je zbytečné? Klidně odpověz na ty dva relevantní dotazy, které jsem ti dal. Když už jsme si vyjasnili, jak to s tou dopravou je.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4074
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od HondaMan »

petr_riha píše: pon 29 srp 14:42Žiješ tady a teď jen tehdy, kdy se ti to hodí? Takže na stavební povolení počkáš, na povolení vjezdu to je zbytečné? Klidně odpověz na ty dva relevantní dotazy, které jsem ti dal. Když už jsme si vyjasnili, jak to s tou dopravou je.
Toto je v dnešním světě nesrovnatelné.

Stavební povolení vyřizuješ na konkrétní pozemek a konkrétní stavbu/projekt. Doprava je realizována různými vozy, různých dopravců... Při větších dopravních stavbách, kde auta jezdí týdny a měsíce to problém být nemusí. U 5 tun písku za 1 500 Kč, kde doprava už předtím stála násobek ceny písku je nereálné čekat měsíc na výjimku, pozdržet stavbu, mít na měsíc dopředu alokované auto od konkrétního dopravce... Takto trh nefunguje.

Často se mluví o přesunu z kamionů na železnici. Železnice očekává dlouhodobé a pravidelné objemy. Pravidelně nabízíme řešení po železnici jako alternativu ke kamionům. Je ekonomicky výhodnější. Až do odstavce a konstantních objemech. Pak zákazníci přestávají číst. Nelze realizovat. Neumí to "nikdo". Ani automotive nebo spotřební zboží. Jediné, kde to jít musí jsou komodity, které jsou extrémně citlivé na náklady v dopravě. Tam se trh přizpůsobit dokázal. Alespoň částečně.

Já operativu nedělám, ale jen minulý týden mi po tel. volalo asi 5 firem, že potřebují přepravu "dnes nejpozději zítra dopoledne". Toto je realita.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5812
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od M.Z. »

Já nevím jak to přesně je, ale pokud jsme jeli nakládat někam do zákazu a benga nás náhodou odchytili, vždy jim stačilo vysvětlit důvod a nikdy žádné povolení nechtěli. (např. na průjezdu Přerovem).
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Truck Daškam »

Stavební povolení vyřizuješ na konkrétní pozemek a konkrétní stavbu/projekt. Doprava je realizována různými vozy, různých dopravců... Při větších dopravních stavbách, kde auta jezdí týdny a měsíce to problém být nemusí. U 5 tun písku za 1 500 Kč, kde doprava už předtím stála násobek ceny písku je nereálné čekat měsíc na výjimku, pozdržet stavbu, mít na měsíc dopředu alokované auto od konkrétního dopravce... Takto trh nefunguje.
Děkuji, přesně to jsem ted chtěl taky napsat. Navíc ono není snadný si na svojí stavbě udržet ukrajince. Když stavbu zastavíš, ukrajince nezaplatíš - už nepřijdou a postav si to sám
Vyjímky se řeší u dlouhodobých staveb a tam, kde se to aktivně řeší. Kvůli pár otočkám v Slámožroutech (bez urážky) se tím nikdo nezabejvá, protože než se vyjímka vyřídí, je stavba skoro hotová

Psal jsem to zde - jezdilo do se do Průhonic (pokud se to nejmenuje po Burešovi jinak), kde jsme měli vyjímky - canc papíru na A5 s razítkem ouřadu, kde jsme si museli rukou vypsat RZ.
Takže to fungovalo - k dodacímu listu jsi dostal kus tohodle hajzlpapíru a jel jsi. Jakej to mělo efekt, když ani nikdo zpětně nevěděl komu se vlastně vyjímka dala, to nevím. Mohl jsem si jich pár vzít a u sjezdu z D1 je za 20kč prodávat :-D Fraška...

M.Z.: Nápodobně, taky jsem pokutu ještě nedostal.
Mě dokonce nechala MP jedné obce u Prahy u nich projíždět, protože po vysvětlení pochopili, že je hovadina jet tak jak bych správně měl, jiná MP za mnou přijela na udání zavidějícího souseda a taky v pohodě.
Chápeš to?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28103
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

To mne dycky pobaví, když lopata v náklaďáku přesně ví, co bylo chtěno…a pak to zabije x lidí.
Btw: podle mne bylo chtěno, aby se tam nepředjíždělo. Ale co já vím…nejsem študovaná lopata :))
No pain, no gain.
Vespa time \m/
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2109
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od petr_riha »

HondaMan píše: pon 29 srp 15:04 Já operativu nedělám, ale jen minulý týden mi po tel. volalo asi 5 firem, že potřebují přepravu "dnes nejpozději zítra dopoledne". Toto je realita.
Chtít můžou, že to zkouší, chápu. Ale nedovedu si to moc dobře představit z druhé strany, že platím X aut, X lidí a nevím, jestli mi zítra vyjedou a něco vydělají.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5733
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Stepan »

Ale to je realita "starého" průmyslu. I ve skladu se ti občas nezastaví, občas by jich tam mohla bejt třetina. Buď to "mentálně" odepíšeš jako ztrátu, nebo jim vymyslíš nějakou činnost.
Nicméně je asi fér říct, že v poslední době se trh velmi výrazně překlápí ve prospěch přepravců. Samozřejmě, HM to vidí trošku jinak, protože v rámci dopravy se pohybuje v úplně jiný lize. Nicméně už i naše pidi autodoprava s pár kamiony si může s klidem říct, že když se zákazník chová jako kretén nebo si nedejbože dovolí nezaplatit včas, už mu tam nepošleme ani osobák s vozejčkem.
Na druhý straně je to vykoupený tím, že o co víc můžeš bejt vostrej na zákoše, o to víc se musíš usmívat na šoféry. :-)
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Odpovědět