Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
s nízkým průměrem spotřeb máš pravdu...proč? protože spotřebu si píšou pečlivě jen určitý lidi a takový typy mají tendenci dosahovat nízký spotřeby, uspokojuje je to...a ještě to vyplňovat někam na server, to už musíš bejt hrdej na to jak s tím umíš...-)..většina lidí co mívá spotřebu vyšší si to nepíše, alespoń ne pravidelně...ty to sleduješ kvůli berňáku třeba...
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
cajoch píše:spotřebu si píšou pečlivě jen určitý lidi a takový typy mají tendenci dosahovat nízký spotřeby, uspokojuje je to...a ještě to vyplňovat někam na server, to už musíš bejt hrdej na to jak s tím umíš...-)..většina lidí co mívá spotřebu vyšší si to nepíše, alespoń ne pravidelně...ty to sleduješ kvůli berňáku třeba...
proto je třeba kouknout na uživatele co tankují často a mají tam nějaké vychýlení z průměruoxik píše:Někdo sice namítne, že si to tam píšou jen šetřílci, kteří jezdí úsporně aby si mohli honit ego na internetu, ale podle mě jich tam zas tolik nebude.. já si to tam píšu hlavně pro sebe a nijak mi nevadí že na mě svítí 16,5l/100 ale do HR +20kmh limit v přepočtu za krásných 6,5l benzínu
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Ok. Rátajme.
10000 km ročne
pri cene 1,5€ za liter
pri spotrebe 6l/100km je to 100x6x1,5 = 900 EUR ročne
pri spotrebe 12l/100km je to 100x12x1,5 = 1800 EUR ročne
Rozdiel za rok 900 EUR a to je už dosť veľké číslo - pre väčšinu Slovákov 2 mesačné čisté platy. Ak bude rozdiel 3 litre, aj tak je to jeden plat. A preto to má zmysel.
Ak je niekto milionár, tak v poriadku, ale nemyslím si, že tu je väčšina milionárov. Takze kúsme sa pozrieť na veci očami väčšiny.
10000 km ročne
pri cene 1,5€ za liter
pri spotrebe 6l/100km je to 100x6x1,5 = 900 EUR ročne
pri spotrebe 12l/100km je to 100x12x1,5 = 1800 EUR ročne
Rozdiel za rok 900 EUR a to je už dosť veľké číslo - pre väčšinu Slovákov 2 mesačné čisté platy. Ak bude rozdiel 3 litre, aj tak je to jeden plat. A preto to má zmysel.
Ak je niekto milionár, tak v poriadku, ale nemyslím si, že tu je väčšina milionárov. Takze kúsme sa pozrieť na veci očami väčšiny.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Při nájezdu 10 tisíc ročně mi přijde řešit spotřebu zcela mimo - ve srovnání s jinými náklady na auto je úspora zanedbatelná položka. Zvlášť, když je to daňově odpočitatelná položka. Zaměřil bych se na jiné parametry
10 tisíc ročně při spotřebě 10l/100km = 1000 litrů paliva, cena paliva bez dph cca 1 euro = 1000 euro za rok
10 tisíc ročně při spotřebě 6l/100km = 600 litrů paliva, cena paliva bez dph cca 1 euro = 600 euro za rok
úspora 400 euro za rok (cca 10 tisíc korun) je v ceně auta a ostatních provozních nákladů zanedbatelná položka - kluci, mějte rozum a počítejte komplexně.
když koupíš auto za 20 000 E, rozumná životnost auta 10 let, tak je roční cena vozu 2 000 E.
Tebou zavrhnutý lehce jetý Yeti byl za cca 12tisíc E, roční náklad 1 200 E. Rozdíl oproti požadavku 8 tisíc euro, tvoje úspora paliva odpovídá 20 letů provozu tohoto auta.... jen proto, že společníci řekli....
I kdyby sis koupil superba 3,6 FSI za 12 tisíc Euro se spotřebou 11 litrů, tak ani za 10 let se ti nevrátí investice do "úsporného" vozu za 20 tis. E. Když koupíš úsporné auto za 16 tisíc Euro, tak rozdíl 4000 euro za rozumné referenční auto i se spotřebou 10 litrů je přesně 10 let provozu.
10 tisíc ročně při spotřebě 10l/100km = 1000 litrů paliva, cena paliva bez dph cca 1 euro = 1000 euro za rok
10 tisíc ročně při spotřebě 6l/100km = 600 litrů paliva, cena paliva bez dph cca 1 euro = 600 euro za rok
úspora 400 euro za rok (cca 10 tisíc korun) je v ceně auta a ostatních provozních nákladů zanedbatelná položka - kluci, mějte rozum a počítejte komplexně.
když koupíš auto za 20 000 E, rozumná životnost auta 10 let, tak je roční cena vozu 2 000 E.
Tebou zavrhnutý lehce jetý Yeti byl za cca 12tisíc E, roční náklad 1 200 E. Rozdíl oproti požadavku 8 tisíc euro, tvoje úspora paliva odpovídá 20 letů provozu tohoto auta.... jen proto, že společníci řekli....
I kdyby sis koupil superba 3,6 FSI za 12 tisíc Euro se spotřebou 11 litrů, tak ani za 10 let se ti nevrátí investice do "úsporného" vozu za 20 tis. E. Když koupíš úsporné auto za 16 tisíc Euro, tak rozdíl 4000 euro za rozumné referenční auto i se spotřebou 10 litrů je přesně 10 let provozu.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Pán asi nikdy nepodnikal, pretože jedine tak mohol napísať takú kravinu. Prečo si 25 rokov po revolúcii ešte stále veľa ľudí myslí, že náklady firmu nič nestoja, lebo si ich môže odpočítať? Firma ušetrí max. tých 23%, a 20% DPH.mafel píše:Při nájezdu 10 tisíc ročně mi přijde řešit spotřebu zcela mimo - ve srovnání s jinými náklady na auto je úspora zanedbatelná položka. Zvlášť, když je to daňově odpočitatelná položka.
Spoločníci chcú auto, nie ja. Takže do toho môžu sakra hovoriť. Jeden zo spoločníkov má skoro 70 rokov a bude to asi jeho posledné auto. Tak ho nebudem presviedčať, že má kúpiť jazdenku. Keby bolo na mne, nedal by som za auto viac ako 10 tisíc.mafel píše:jen proto, že společníci řekli....
Pre mňa z toho vyplýva, že mi asi auto ostane na krku, takže chcem čo najnižšie prevádzkové náklady. A smej sa ako chceš, patrím medzi ľudí, pre ktorých je 1000 EUR ročne podstatná položka.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Mafel má samozřejmě pravdu....kdybys to chtěl co nejlevněji, pak je nesmysl vybírat a je nejlepší běžet hned pro Dacii...proč?..protože to fakt vyjde nejlevněji....
jinak Mafel umí na rozdíl od tebe počítata a kouká se na problém komplexně...ty řešíš spotřebu..např moje auto (jeté) má náklady na palivo téměř vyrovnané s náklady na servis (včetně pneu a tak)...mám třílitra v automatu, takže spotřeba je všechno jenom ne nízká...takže kdybych vybíral dle spotřeby..
Jedině když začneš náklady počítat jako celek pořizovací cena, palivo, servis, obutí, pojištění a hlavně AMORTIZACE tak můžeš dostat reálný náklady na provoz...
BTW, mě stojí moje auto v součtu necelých 9Kč/km a v tom je vše....někdo tu počítal že ho lehce ojetá A6 stojí podobný peníze na km...
jinak Mafel umí na rozdíl od tebe počítata a kouká se na problém komplexně...ty řešíš spotřebu..např moje auto (jeté) má náklady na palivo téměř vyrovnané s náklady na servis (včetně pneu a tak)...mám třílitra v automatu, takže spotřeba je všechno jenom ne nízká...takže kdybych vybíral dle spotřeby..
Jedině když začneš náklady počítat jako celek pořizovací cena, palivo, servis, obutí, pojištění a hlavně AMORTIZACE tak můžeš dostat reálný náklady na provoz...
BTW, mě stojí moje auto v součtu necelých 9Kč/km a v tom je vše....někdo tu počítal že ho lehce ojetá A6 stojí podobný peníze na km...
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27878
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Nebo ty tomu moc nerozumíš. Mafel má samozřejmě pravdu.peter.nr píše: Pán asi nikdy nepodnikal, pretože jedine tak mohol napísať takú kravinu. Prečo si 25 rokov po revolúcii ešte stále veľa ľudí myslí, že náklady firmu nič nestoja, lebo si ich môže odpočítať? Firma ušetrí max. tých 23%, a 20% DPH.
BTW: on nikde nepsal, že to firmu nestojí NIC.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
to peter.nr:
ty nemáš firmu,m ty máš nevolnictví....jedinej rozumnej způsob jak podělit společníky firmy o nový auta je rozpočet...prostě ti řeknou že máš na káru 500 tyček a ty si koupíš co chceš....
já mám jako firemní třílitrovýho 5 ti metrovýho kombíka v automatu, můj společník má relativně malé auto ve čtyřkolce s s fofr klackem, jsme spokjojení oba a nekecáme si do života...-)
ty nemáš firmu,m ty máš nevolnictví....jedinej rozumnej způsob jak podělit společníky firmy o nový auta je rozpočet...prostě ti řeknou že máš na káru 500 tyček a ty si koupíš co chceš....
já mám jako firemní třílitrovýho 5 ti metrovýho kombíka v automatu, můj společník má relativně malé auto ve čtyřkolce s s fofr klackem, jsme spokjojení oba a nekecáme si do života...-)
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
No, vidím, že toto fórum je o ničom.
Čakal som, že tu budú odborníci ochotní poradiť a miesto toho je tu banda pózerov, čo si ho honia pri svojich nabúchaných autách a ukájajú sa na litroch, kW , koňoch a cene.
Napísal som zoznam áut, ktoré zvažujem a miesto príspevkov typu: "toto je fajn, lebo ...", "toto radšej nie, lebo ...", "toto má fajn spotrebu", "toto má lacný servis", "toto má takúto vychytávku" ... sú tu výlevy, prečo je spotreba úplne nepodstatný údaj, že autá pod 20 tisíc netreba ani riešiť (lebo sú to vraky), že "neviem, lebo ja mám trojliter a spotrebu neriešim" a že "kupuješ to do firmy, tak nech to stojí, čo to stojí".
Asi som nemal písať, že to kupujem do firmy, pretože na Slovensku bohužiaľ v mysliach obyčajných ľudí stále platí: podnikateľ=boháč. Pre mňa je podnikateľ úplne obyčajný človek, častokrát s oveľa menším príjmom ako majú managéri. Pre mňa je jediný rozdiel medzi podnikateľom a zamestnancom jedine v tom, že zamestnanca chráni zákon a podnikateľ má väčšiu zodpovednosť - musí tvoriť, kým zamestnanec si často prácu "odsedí". Vo všetkom ostatnom sú si rovní.
A tí obyčajní ľudia majú často aj pravdu, pretože tu máme veľkú skupinu "tiež podnikateľov", ktorí ako prvú vec pri podnikaní riešia auto - a hlavne nech je to super auto, s ktorým sa budem predvádzať. Bohužiaľ.
Aby som nekrivdil tým, čo naozaj chceli poradiť. Áno, niekoľko príspevkov v tom zmysle tu bolo a vďaka za ne. Tak dúfam, že ich bude viac a poprosím všetkých, ktorí budú prispievať ďalej, nech sú to príspevky len k uvedenému zoznamu áut:
VW Sportsvan
Toyota Verso
Opel Zafira
Opel Meriva
Renault Grand Scenic
Ford Grand C-Max
Citroën C4 Grand Picasso
Čakal som, že tu budú odborníci ochotní poradiť a miesto toho je tu banda pózerov, čo si ho honia pri svojich nabúchaných autách a ukájajú sa na litroch, kW , koňoch a cene.
Napísal som zoznam áut, ktoré zvažujem a miesto príspevkov typu: "toto je fajn, lebo ...", "toto radšej nie, lebo ...", "toto má fajn spotrebu", "toto má lacný servis", "toto má takúto vychytávku" ... sú tu výlevy, prečo je spotreba úplne nepodstatný údaj, že autá pod 20 tisíc netreba ani riešiť (lebo sú to vraky), že "neviem, lebo ja mám trojliter a spotrebu neriešim" a že "kupuješ to do firmy, tak nech to stojí, čo to stojí".
Asi som nemal písať, že to kupujem do firmy, pretože na Slovensku bohužiaľ v mysliach obyčajných ľudí stále platí: podnikateľ=boháč. Pre mňa je podnikateľ úplne obyčajný človek, častokrát s oveľa menším príjmom ako majú managéri. Pre mňa je jediný rozdiel medzi podnikateľom a zamestnancom jedine v tom, že zamestnanca chráni zákon a podnikateľ má väčšiu zodpovednosť - musí tvoriť, kým zamestnanec si často prácu "odsedí". Vo všetkom ostatnom sú si rovní.
A tí obyčajní ľudia majú často aj pravdu, pretože tu máme veľkú skupinu "tiež podnikateľov", ktorí ako prvú vec pri podnikaní riešia auto - a hlavne nech je to super auto, s ktorým sa budem predvádzať. Bohužiaľ.
Aby som nekrivdil tým, čo naozaj chceli poradiť. Áno, niekoľko príspevkov v tom zmysle tu bolo a vďaka za ne. Tak dúfam, že ich bude viac a poprosím všetkých, ktorí budú prispievať ďalej, nech sú to príspevky len k uvedenému zoznamu áut:
VW Sportsvan
Toyota Verso
Opel Zafira
Opel Meriva
Renault Grand Scenic
Ford Grand C-Max
Citroën C4 Grand Picasso