BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Eda
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: úte 10 kvě 11:14

Re: BMW Divize

Příspěvek od Eda »

Taky bych nevahal a menil. Zimaky ti proti diram trochu pomuzou
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Uživatelský avatar
Arnie J
Mistr volantu
Příspěvky: 859
Registrován: stř 16 úno 12:52

Re: BMW Divize

Příspěvek od Arnie J »

pp; asi nějaká vlhkost
V6 + R4 + R4 naturally aspirated ... a drncavá turbo krabice k tomu!
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: BMW Divize

Příspěvek od Dallen »

S výměnou všeho se neunáhli. Pokud tam nebudeš dávat origo (od dealera) díly. Origo komponenty mají mnohonásobně větší kvalitu/životnost než díly z druhovýroby.
Např. já na svém nekvalitním italském autě mám původní axiály, čepy řízení i tyčky stabiku bez vule. Na spodním rameni byl mrtvý jeden silent ten se dal do PURu a může se jezdit dál (240tkm, 16let).
Jaka je vule v homokinu?
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

lehce to cvaká...

jo to vím, že to bude chtít OEM díly...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Koby
Autoškolák
Příspěvky: 95
Registrován: ned 06 bře 17:10

Re: BMW Divize

Příspěvek od Koby »

Neexistují nějaký koláče prodejnosti napříč jednotlivýma řadama bmw u nás a třeba v Německu? Vždycky když se vrátím z evropy, tak dle mě nejvíc těhle nesmyslu x5, x6, x1 začínám potkávat až u nás... tam mi to přijde hrozně 3er, 5er, 1er...
Uživatelský avatar
jancsi
Pan Řidič
Příspěvky: 280
Registrován: stř 16 úno 11:50
Bydliště: Praha

Re: BMW Divize

Příspěvek od jancsi »

Arnie J píše:550i, můj vzor :D
:-bd
E46 325i + E60 550i
Davcza
Autoškolák
Příspěvky: 71
Registrován: úte 23 říj 20:19

Re: BMW Divize

Příspěvek od Davcza »

KOBY nasadil jsi mi brouka do hlavy, něco podobného se mi zdálo v Rakousku, tak jsem k tomu zjistil:

Registr vozidel DE: http://www.kba.de/cln_031/nn_191194/Sha ... 13_pdf.pdf

ČR: http://www.mvcr.cz/soubor/2012-ii-q-zmodif-csv.aspx

Chce to posčítat všechny registrace určitého modelu, a pak z toho bude možné zjistit, jestli je tam jiný poměr SUV a normálních aut.
Uživatelský avatar
Koby
Autoškolák
Příspěvky: 95
Registrován: ned 06 bře 17:10

Re: BMW Divize

Příspěvek od Koby »

davcza: díky ! mrknu na to :-)
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

Chlopi, zakopl sem (při bezcílném brouzdání webů o Z4) o tohleto:

http://www.schmickler-performance.de/

a tadyhle je zkušenost s nima:
ChuckB píše: New update to an old thread....

Just got my 30i back from a week being tuned at Schmickler Performance run by some friends from the Ring. Marcus does not do "out-of-the-box" tuning, each setup requires 2 full days of dyno time. Suffice it to say that BMW has done a pretty good job of tuning the Z4's N52 (even given the compromised intake manifold to fit under the hood), Marcus was able to pull an additional 17 HP out of the motor as well as and additional 13.5 lbs/ft. Not big numbers, but the gain is consistent from 2,000 up to the new 7,100 redline and can be felt. What is amazing is that with the new tune, the motor has gotten unbelievably smooth (better than a sewing machine), revs much much quicker and even more impressive is the mileage gain:

Hockenheim to Ahrweiler @ 85 MPH for 100 miles and a 40 mile stretch @ 140MPH yielded 25 MPG.
The return trip back the same way, similar traffic and weather, after tuning yielded 33 MPG for the 85 MPH section, dropping to 28 MPG for the 140 MPH section, briefly hit its new top end of 162 MPH (per my supplemental TomTom nav unit (with speed cameras)).

So bottom line is that there are no big numbers to be pulled from a non-turbo gas engine in this car, but there is still room for some gains in performance and substantial gains in mileage to be had. All this coupled with the new H&R sway bars, and Marcus' tune on the suspension has improved every aspect of the car, and even reduced the understeer and rear end behavior of rough surfaces to a level way passed "acceptable".

NOTE - these speeds were legal where I hit them.
Už dříve sme tady diskutovali o (ne)možnosti rozumného čipování N53 (a přiznávám, že vzhledem k m4Zlikovi sem už na nějaké tunění 3er rezignoval...)

Jo, s m4Zlikem, to je jiná.... jak píšu jinde, z podstatných věcí bude LSD.... že bych hrábnul i do N52?

Komentáře? Zkušenost? JPP? (Jedna Paní Povídala)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
doriftonigga
Pan Řidič
Příspěvky: 371
Registrován: sob 09 úno 21:42

Re: BMW Divize

Příspěvek od doriftonigga »

Jelikož jsem si něco málo přečetl o N52 a N55 (výběr auta...) na různých fórech, dospěl jsem k názoru, že:

N52B30: EU motory mají už z výroby DISA 3stupňové sání nebo co, což Amíci nemají, zatímco oni mají o něco vyšší výkon pokud si dobře pamatuji. Tohle naštěstí řešit nemusíš. Zajímavý fakt je, že 125i Coupé má tento motor (160 kW), ale 130i má 195 kW - což se řeší prostým upravením ECU a Němci stabilně dolují cca. 260 - 270 koní. Měl bys mít tenhle stejný motor (EU N52). Nedomnívám se, že by byl mezi dejme tomu N52 160 kW a N52 200 kW rozdíl v HW... i když, všichni víme, co dělají výrobci "potají" s motory. Ono, kdyby fakt byl rozdíl v sání mezi EU N52, nevím, zda by to pak v různých modelech sedělo. Nevím, na šestiválcového bavora ještě čekám. :)

Abych to moc neprotahoval, řešení, pokud budeš mít chuť do motoru hrábnout: svody (na Supersprint jsem četl samou chválu, byť to bylo na US N52 128i předělanou na EU N52 (DISA, SW od Evolve Software)), ECU (Evolve, DS Motorsport), výfuk a možná BMW Performace sání, ale tam si nejsem jist, zda by Ti to přineslo nějaké výraznější výsledky.

N53B30: Opět, rozdíl mezi 325i a 330i N53 je v sání... A rozdíl mezi N52 a N53 asi už víš. Tady je dle mě jediná možnost ECU (a obligátní BMWP airbox a výfuk, samosebou).

http://www.ds-motorsport.de/bmw-tuning/ ... 90-93.html
http://www.evolveautomotive.com/e9x-eng ... i-272_733/
http://www.evolveautomotive.com/1-serie ... 125i_1126/

Na obé firmy jsou dobré recenze. Zkus jim napsat, určitě pomůžou. Sám mám zmatek v těch motorech. :D
Odpovědět