BMW Divize
Re: BMW Divize
Příští týden dokončím převod jednoho auta komplet na výrobky MO. Taky mě zaujali.
RWD
Re: BMW Divize
Co se týče aditiv tak bishop 460G, ověřený, dobré reference, ale do nového auta ho nemá moc cenu lít.
Co se týče castrolu tak do octavky tdi bych ho lil a ještě by mi to přišla škoda, ale do Z4 určitě ne. A asi ne v tehle sae spec.
IMHO u auta co je na "zabavu" teda vyjeti z domu klidne ohrati a pak "pila" je potřeba olej ktery má stejné vlastnosti i při teplotách kolem 110-120°C. Nevím jestli Z4 má "budík" teploty oleje případně olejový chladič, ale pokud při ostřejší jízdě jde teplota oleje přes 100°C tak castroj 5W40 rozhodně ne.
Co se týče castrolu tak do octavky tdi bych ho lil a ještě by mi to přišla škoda, ale do Z4 určitě ne. A asi ne v tehle sae spec.
IMHO u auta co je na "zabavu" teda vyjeti z domu klidne ohrati a pak "pila" je potřeba olej ktery má stejné vlastnosti i při teplotách kolem 110-120°C. Nevím jestli Z4 má "budík" teploty oleje případně olejový chladič, ale pokud při ostřejší jízdě jde teplota oleje přes 100°C tak castroj 5W40 rozhodně ne.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: BMW Divize
ja se MO chystam dat do M3. jsem zvedav, jestli zpozoruju tu zmenu, o ktere psali tu: http://www.fastcar.co.uk/2012/08/28/mil ... rive-test/
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: BMW Divize
@dll: jo, má ukazatel a po zahřátí sa těplota drží mezi 100-110st C
stejně budu měnit častěji než 15tis, tak fčíl castról, příště třeba ten M1 nebo MO.... a budete ňa ešče prosiť na kulenou, abysem sa s váma podělil o srovnání
stejně budu měnit častěji než 15tis, tak fčíl castról, příště třeba ten M1 nebo MO.... a budete ňa ešče prosiť na kulenou, abysem sa s váma podělil o srovnání
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
U alfy měním co 10tkm. Ten castrol vyjde na pár kaček ve vysledku nebude problem ho tam mít a měnit ho často. Ale pokud někdy uvidíš na teplotě oleje hodnotu už se blíží 120°C tak na ten castrol zapomeň (min. v tehle viskozitě). Při tehle teplotě je jak "voda"
Imho teplota oleje případně tlak je jeden z nejdůležitějších parametrů co by tě měl při ostré jízdě zajímat.
Třeba u alf se vyloženě píše olej: značka xx pro běžné použití, při sportovním využítí vozu použijte olej (značka, viskozita) a jsou tam i parametry které musí splňovat při výměně za jinou značku. Je to způsobeno právě tepelnou degradaci (nevratnou) oleje při vysokých teplotách.
Imho teplota oleje případně tlak je jeden z nejdůležitějších parametrů co by tě měl při ostré jízdě zajímat.
Třeba u alf se vyloženě píše olej: značka xx pro běžné použití, při sportovním využítí vozu použijte olej (značka, viskozita) a jsou tam i parametry které musí splňovat při výměně za jinou značku. Je to způsobeno právě tepelnou degradaci (nevratnou) oleje při vysokých teplotách.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: BMW Divize
Pokud ma clovek casto teplotu 100 a vic (coz bych predpokladal, ze u lidi z tohoto fora je po prevaznou dobu jizdy), tak je jasne, ze je potreba tam nalit neco poradneho. Oleje typu 5W30 (jedno jake znacky) tam nema smysl davat, protoze to vyjde uplne nastejno jako kdyz by do motoru clovek nachcal. Ja do vseho liju 10W60 Mobil (3x vetsi viskozita nez 5W30 pri 100 stupnich (ten ma stejnou jako voda)).Dallen píše:...Ale pokud někdy uvidíš na teplotě oleje hodnotu už se blíží 120°C tak na ten castrol zapomeň (min. v tehle viskozitě). Při tehle teplotě je jak "voda"
Imho teplota oleje případně tlak je jeden z nejdůležitějších parametrů co by tě měl při ostré jízdě zajímat...
5W30 a ostatni nesmysly jsou jen pro barbiny, ktere jezdi s autem na nakupy. Je to dostatecne fool proof na zahrivani, ale k nejakemu dynamickemu pouziti auta to vubec neni.
Re: BMW Divize
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: BMW Divize
Souhlas, 10W60.
Jen na okraj: pokud teplota oleje nějak pravidelně přesahuje 100, nebo dokonec leze na 120 stupňů, není na místě uvažovat o chladiči oleje resp. o větším než současném chladiči? Obvykle nejsem přítelem netovárních úprav aut, ale na tomhle se nedá moc zkazit a může to být dost ku prospěchu věci, ne?
Jen na okraj: pokud teplota oleje nějak pravidelně přesahuje 100, nebo dokonec leze na 120 stupňů, není na místě uvažovat o chladiči oleje resp. o větším než současném chladiči? Obvykle nejsem přítelem netovárních úprav aut, ale na tomhle se nedá moc zkazit a může to být dost ku prospěchu věci, ne?
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: BMW Divize
Jo chce to chladič, stačí i nějaký docela malý. Teď zrovna ho taky budu dodělávat. Klasicky přes termostat.
Ona většina těch aut má výměník tepla (který spíše olej ohřívá když je studený), ovšem vydávají to za chladič. Jenže tam je učinek chlazení naprosto minimální, voda má cca 60°C(za chladičem) a konvekce tepla na tam malém objemu je docela k ničemu.
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... U-CAtt2fVQ
Ona většina těch aut má výměník tepla (který spíše olej ohřívá když je studený), ovšem vydávají to za chladič. Jenže tam je učinek chlazení naprosto minimální, voda má cca 60°C(za chladičem) a konvekce tepla na tam malém objemu je docela k ničemu.
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... U-CAtt2fVQ
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: BMW Divize
z jiného sudu....
@dll: měls naprostou pravdu... m4Zlik je v garáži sotva týden a už sem ho podruhé šudlal šampónkem atak... ty muchy, to sú sfině.... neska zase podvečerní vyjížďka po beskydoch jako včera asi 100kiláčků....... a k temu woleju - dyž sem to krapet pohonil (ne moc, ešče sem se s m4Zlikem nesžil, nehledě na to, jak už sem psal, že na tych RFT bridžích je to jakésy nervózní v rychlých nájezdech pod byrzdama do zatáček, uvodíme, co nato řeknou non-RFT P-zera), tak to dolezlo na 115, jinak sa to drží na 105... fčíl tam dám kastról 5W40 a příště třeba i ten 10W60.....
@dll: měls naprostou pravdu... m4Zlik je v garáži sotva týden a už sem ho podruhé šudlal šampónkem atak... ty muchy, to sú sfině.... neska zase podvečerní vyjížďka po beskydoch jako včera asi 100kiláčků....... a k temu woleju - dyž sem to krapet pohonil (ne moc, ešče sem se s m4Zlikem nesžil, nehledě na to, jak už sem psal, že na tych RFT bridžích je to jakésy nervózní v rychlých nájezdech pod byrzdama do zatáček, uvodíme, co nato řeknou non-RFT P-zera), tak to dolezlo na 115, jinak sa to drží na 105... fčíl tam dám kastról 5W40 a příště třeba i ten 10W60.....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.