Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Veľa bežných ľudí porovnáva iba praktické výhody a nevýhody spaľovacích áut vs. elektromobilov.
Napr. na sídlisku nemá kde nabíjať, donesie si v ruke kanister na chatu, kde nemá elektrinu, nerieši ukazovatele dojazdu, nevie platiť v samoobslužných pokladniach, má tlačítkový telefón na kredit a nemá email schránku.
Najväčšia a najpohodlnšia výhoda je absolútne sa nestarať o dopĺňanie energie a mať neustále čistú hlavu. Pohodlné je nič neplánovať, neriešiť dojazd a keď začne auto pýtať jesť, tak niekde pri ceste zastavia a za 5 minúť dotankujú. A to až vtedy, keď vyrazia kam potrebujú. Večer ešte nevedia, či niekam pôjdu a ráno im volajú, že majú ísť diaľkovú trasu.
Keď musím dať telefón do nabíjačky, ide ma šľak trafiť. Ten sa aspoň dá používať počas nabíjania. Na aku-vŕtačku som dokúpil 3 batérie, aby som sa z toho pri práci nezbláznil. Keď pracujem s jednou, tak ďalšiu nabíjam. Preto mám 3, lebo často ju vybijem skôr, než sa ďalšia stihne nabiť. Kosačkou na benzín môžem kosiť cely deň. Batériovou žiaľ iba 45 minúť. Do pi**, ja chcem doplniť energiu až bude ručička ukazovať takmer prázdnu nádrž a tých 5 minúť odbočiť k pumpe počas cesty ma predsa nezabije. Natankujem plnú a zase sa mesiac nestarám. Žiadny majiteľ spaľovacieho auta nejde večer z paneláku pred jazdou 3km k pumpe a nazad domov. (Takým nezmyslom hejtujú elektromobilisti majiteľov spaľovákov.) Proste natankuje počas cesty z bodu A do bodu B.
6x do Chorvátska močiť a vypiť 6 káv? Kávu nepijem vôbec a močiť som nebol ani raz, hoci mam hyperplaziu prostaty. Do Umagu sa dá za 5,5hodiny bez prestávky po diaľnici 130km/h a do Drážďan 180km/h. Viezli sme 72km do krajskej nemocnice dieťa na krčnú pohotovosť, lebo u nás nie je a potom 72km domov. Sanitka prevážala pacienta z Bratislavy do Prahy. Teším sa na ďalšie záplavy, až zatopia nabíjačky a pol roka ich budú vymieňať, koľko bude stáť oprava a kde budú dovtedy elektroautá nabíjať . Ja donesiem v sude benzín. Hasičom sa na čerpadlách vybijú batérie, lebo greedeal šialenec benzín a naftu zakazuje.
Prepáčte radšej sa zadusím smogom, ktorý vôbec u moderných áut na parkovisku necítim. Na parapetách okien pri ceste máme poprašok obsahujúci gumu a asfaltové čiastočky. Toto ťažké elektroautá nevyriešia. Podľa nemeckej štúdie by 2/3 ľudí znovu elektroauto nechcelo. Keď skončili dotácie, tak klesol predaj. Skutočne dobrý vynález sa presadí sám a budú on bitky.
Budem tankovať čímkoľvek čo sa dá odniesť v kanistri a zaplatiť v hotovosti. Nebudem sa nikde registrovať a platiť v banke vedenie účtu, v ktorom sú on-line služby. Neviem ani dobíjať kredit na mobil. Dobíjajú mi ho v predajni operátora.
Nech batérie ľuďom nasilu nenútia, nech ich vyvíjajú a testujú na technologických nadšencoch a až budú lepšie, tak ostatní ľudia ich kúpia dobrovoľné. Technológie batérií sú žiaľ také, že by ľudia na ne týmto spôsobom neprešli ani za 100 rokov, Kompetentní to vedia, preto sa musí isť násilnou cestou. Aj preto, že predpokladali, že vývoj viac pokročí. Keď už sa vlak s výrobou batérií rozbehol a boli to miliardové investície, tak ten vlak odmietajú zastaviť, pre veľké ekonomické škody a aj preto, že by to bola pre nich potupa. A preto je logické, že nahnevaní ľudia batérie pravom hejtujú.
Odpoveď batériového fanatika: Ale nebojte sa, to sa zlepší.
Odpoveď rozumného človeka: Ty fanatik, ty si veštec? Nerob zo seba hlúpeho a neporovnávaj to s vývojom nanočipov, alebo daj čísla v športke, ktoré skutočne vyhrajú. Veriť môžeme v Boha a nie, že presne v roku 2035 už bude objavený a zavedený vynález, ktorý nás spasí. Možno to bude skôr, možno neskôr. Netlačme do toho a nechajme nech sa to presadí samo bez dotácií a propagácie, ty hlúpy fanatik, nepokúšaj sa veštiť, lebo je to smiešne. Nanočipy sú tu pár rokov, batérie viac ako 200 rokov. 2000€ telefón sa musí nabíjať 2x denne. Kosačka môže kosiť s batériou len 45 minút a benzínová celý deň.
Výstavba nabíjacej infraštruktúry na sídliskách zvyšuje riziko prerazenia plynového potrubia a následný výbuch paneláku, ako tomu bolo kedysi v Prešove. Tiež v Košiciach, alebo Považskej Bystrici prerazili plynové potrubie. Taktiež ľudom vadí prerušenie dodávky energií kvôli takejto výstavbe a rozkopané cesty, chodníky, veľké množstvo blata a prichádzajú o záhonky kvetov. Pri výkopových prácach pre optické siete rozkopali celé mesto a to šlo len o malý zásah.
Väčšina nabíjačiek sa stavia pod šírim nebom bez zastrešenia, na rozdiel od čerpacích staníc, kde je nad stojanmi prístrešok. Je komické sledovať pána v obleku s dáždnikom v jednej ruke a v druhej nabíjací kábel. Alebo dáždnik vôbec nemá, pri silnom vetre mu naprší aj do konektora a postupne sa to zanesie špinou. Už s novými konektormi mávajú ľudia problémy, keď je zlý dátový kontakt. Každopádne nech to výrobca vyrobí akokoľvek, vodič sa v daždi zomknutiu nevyhne.
Ľudia sú ochotní investovať veľké peniaze do auta, aby získali slobodu v doprave. Veľa ľudí nemá záujem plánovať život podľa nabíjania auta. Pre veľa ľudí je batéria menšia sloboda než je tomu u spaľováku.
Už teraz nie je kde parkovať a parkuje sa na tráve. Nabíjacie miesta musia byť širšie s protipožiarnou zónou.
Na obhajcoch EV sa mi nepáči, že veštia čo bude za 25 rokov a ich miláčikovi nepripustia žiadne negatívne fakty, ktoré časť ľudí skutočne má. Iba oni žijú v utopickej bubline, vo vile s fotovoltaické panelmi a jazdia 15km do kancelárie zarábať 4000€.
Na rozdiel od obhajcov batérií myslím realisticky a nie som prehnaný optimista. Prosím neveštite budúcnosť, lebo je to smiešne. V roku 1970 si ľudia nadšene mysleli, že dnes sa bude lietať na dovolenky do vesmíru.
Nemiešajte hrušky s jablkami a čipy s batériami. Elektronika zlacnela, lebo nanočipy urobili obrovský pokrok. Nikto kto má dnes 25 ročné auto si v roku 2050 nekúpi ojazdený Enyaq, ale ojazdený Kodiaq. Pretože batéria degraduje časovo. Nová dacia má v lete pri 100% batérií dojazd 120km v meste. Lenže ľudia jazdia po diaľnici 130km/h a odmietajú plánovať pauzy. Na sídlisku máme 4 Favority, 18 Felicii a nespočet 20 ročných Fabii. Priemerný vek áut máme cez 20 rokov, ak vynecháme Bratislavu a Košice.
Elektroautu klesá hodnota za 2-3 roky o 2/3 ceny. Pre bežného človeka je to ekonomická samovražda. Ak najazdia za 20 rokov 40 000km, tak sa to ekonomicky nevráti a ani ekologicky, pretože elektromobil aby sa vyrovnal emisne spaľováku, musí najazdiť 100 až 200 tisíc km. Potom je to už vrak.
Ľudia zo sídlisk idú do obchodu pešo a auto používajú na diaľnice, kde je rýchlonabíjačka drahšia než benzín. A aj tak je pomalšia. Prídu na dedinu a zaparkujú 100m od chatrče s deravou strechou. Nemôžu si dať FV panely ani zatepliť dom, čo prikazuje EU. Návratnosť za energie sa im nevyplatí.
Povodne v ČR, požiar lesa, tornádo, výpadky elektriny po búrke, zemetrasenie, vojna... Hasiči si naftu dovezú, ale elektrina sa doviezť a okamžite naplniť nedá. A potom tie zaplavené nabíjačky po povodniach kto opraví? To nie je 1 pokazená, ale tisíce.
Na festival, rybárske preteky, alebo párhodinovú lyžovačku príde tisíce áut a obsadia miestnym všetky nabíjačky v meste, hoci tam nabíjať nechcú, stratia tam zbytočne hodinu.
V Holandsku v Utrechte zakazujú nabíjať medzi 16 a 21 hodinou a nepripájajú nové domy na elektrinu. Taktiež Kalifornia, Švajčiarsko.
V SR je 3,4 milióna registrovaných áut, plus cudzinci a tranzit 10 000 kamiónov. Stačí ak by 15 000 áut bolo súčasne na rýchlonabíjačke, čo je reálne, lebo budú nabíjať často a odber je ako 3 bloky Mochoviec. Staré reaktory v Bohuniciach doslúžia v 2045 a nové sa majú stavať iba 3. V Anglicku aj Austrálií sa bijú o nabíjačky, lebo elektrárne odmietli pripojiť ďalšie na sieť. U nás na dedine podnikateľovi odmietli dať silnejšiu prípojku na el, kúrenie.
Na sídlisku postavili slabú trafostanicu a slabé hliníkové káble. Nepočítali s tým, že každý bude mať umývačku riadu, mikrovlnku, klímu, práčku, zvykli si prať denne, mrazničku, povymieňajú plynové sporáky za elektrické, dostavali podkrovia a ďalší panelák. Úsporné žiarovky to nevyriešia, to je málo.
Zrušiť detské ihrisko si nedám ani pivnice kvôli batériovým úložiskám. Parkovacie miesto s nabíjačkou musí byť širšie protipožiarne. Batériové autá horia pri nabíjaní. Samovznietenie vypnutého spaľováku je takmer nereálne. Až budú všetky autá batériové a budú mať cez 20 rokov, tak bude požiarov veľa a ťažko sa hasia. Pretože terajšie porovnanie poisťovní uvádza že počet požiarov nových ev a nových spaľovákov su rovnaké.
Nechajme elektroautá tým ktorí ich chcú, na nich sa to bude testovať a potom keď objavia jadrovú batériu a fúzne reaktory a bude to dávať zmysel na diaľkovú dopravu, tak si to ľudia kúpia sami. Batéria je tu od roku 1800 a moc sa nezlepšili. 2000€ telefón sa musí nabíjať 2x denne. Ten sa dá používať aspoň na nabíjačke. Kosačka je lepšia káblová, alebo spaľovacia, môžem kosiť celý deň, a nie iba 45 minút. Dokiaľ som nemal 3 batérie k aku skrutkovaču, ktoré si nabíjam počas práce s náhradným, chcel som ho vyhodiť z okna.
Polovica zamestnancov u nás nemá ani email schránku, ani smartfón. Auto majú všetci. 2/3 majiteľov EV v Nemecku si znovu EV nekúpi. Veľa ľudí má problém platiť v samoobslužných pokladniach a nie ešte sa registrovať kdesi na nabíjací paušál.
Sledujem poruchy elektromobilov, hlavne pri nabíjaní. Nabíjačky nie sú pod prístreškom, tí ľudia sú zmoknutí ako sliepky.
Auto je nutnosť, lebo bez neho sú ľudia nezamestnateľní. V rodine musia byť aj 4 felicie. Autobus nejde vôbec.
Práve na Slovensku, býva najviac ľudí na sídliskách a cestujú do práce po diaľnici. Večer prídu z práce (ktorá nemá parkovisko) v práci parkujú na inom sídlisku. V mraze benzínu tak neklesá dojazd.
Veľa oblastí na svete nemá elektrinu vôbec a jediná možnosť je u nich agregát.
Nezakazujme spaľováky prosím. Dajme zákaz na čínske elektromobily a vyrábajme si naďalej spaľováky ako doteraz.
Smog pri naštartovanom Kodiakq necítim vôbec. Ľudia na dedine majú astmu a raka, lebo sa tadiaľ prehnal rádioaktívny mrak z černobyľu a mali vlastné hospodárstvo. V meste sa ľudia postupne adaptovali na pribúdanie áut. Chápem že dedinčanovi vadí smog v meste, nie je zvyknutý. Batériové autá vypúšťajú CO2 v Afrike a Číne a v uholných elektrárňach. V Rakúsku pri hroziacom blackoute zachraňoval situáciu Temelín. Čína pri hroziacom blackoute vypla nabíjačky. Postavila ďalších 106GW v uhlí, a stavia ďalších 50 rekatorov. V Kalifornii a Švajčiarsku navrhli zákaz nabíjať v špičke. Hlupáci nasypali 8 miliárd dolárov do vývoja batérií, dali úplatok 2 miliardy na greendeal a mysleli, že zosadia ropný priemysel a oni budú najbohatší na svete, ide im len o biznis a veľmi sa im páči biznis s emisnými povolenkami.
Napr. na sídlisku nemá kde nabíjať, donesie si v ruke kanister na chatu, kde nemá elektrinu, nerieši ukazovatele dojazdu, nevie platiť v samoobslužných pokladniach, má tlačítkový telefón na kredit a nemá email schránku.
Najväčšia a najpohodlnšia výhoda je absolútne sa nestarať o dopĺňanie energie a mať neustále čistú hlavu. Pohodlné je nič neplánovať, neriešiť dojazd a keď začne auto pýtať jesť, tak niekde pri ceste zastavia a za 5 minúť dotankujú. A to až vtedy, keď vyrazia kam potrebujú. Večer ešte nevedia, či niekam pôjdu a ráno im volajú, že majú ísť diaľkovú trasu.
Keď musím dať telefón do nabíjačky, ide ma šľak trafiť. Ten sa aspoň dá používať počas nabíjania. Na aku-vŕtačku som dokúpil 3 batérie, aby som sa z toho pri práci nezbláznil. Keď pracujem s jednou, tak ďalšiu nabíjam. Preto mám 3, lebo často ju vybijem skôr, než sa ďalšia stihne nabiť. Kosačkou na benzín môžem kosiť cely deň. Batériovou žiaľ iba 45 minúť. Do pi**, ja chcem doplniť energiu až bude ručička ukazovať takmer prázdnu nádrž a tých 5 minúť odbočiť k pumpe počas cesty ma predsa nezabije. Natankujem plnú a zase sa mesiac nestarám. Žiadny majiteľ spaľovacieho auta nejde večer z paneláku pred jazdou 3km k pumpe a nazad domov. (Takým nezmyslom hejtujú elektromobilisti majiteľov spaľovákov.) Proste natankuje počas cesty z bodu A do bodu B.
6x do Chorvátska močiť a vypiť 6 káv? Kávu nepijem vôbec a močiť som nebol ani raz, hoci mam hyperplaziu prostaty. Do Umagu sa dá za 5,5hodiny bez prestávky po diaľnici 130km/h a do Drážďan 180km/h. Viezli sme 72km do krajskej nemocnice dieťa na krčnú pohotovosť, lebo u nás nie je a potom 72km domov. Sanitka prevážala pacienta z Bratislavy do Prahy. Teším sa na ďalšie záplavy, až zatopia nabíjačky a pol roka ich budú vymieňať, koľko bude stáť oprava a kde budú dovtedy elektroautá nabíjať . Ja donesiem v sude benzín. Hasičom sa na čerpadlách vybijú batérie, lebo greedeal šialenec benzín a naftu zakazuje.
Prepáčte radšej sa zadusím smogom, ktorý vôbec u moderných áut na parkovisku necítim. Na parapetách okien pri ceste máme poprašok obsahujúci gumu a asfaltové čiastočky. Toto ťažké elektroautá nevyriešia. Podľa nemeckej štúdie by 2/3 ľudí znovu elektroauto nechcelo. Keď skončili dotácie, tak klesol predaj. Skutočne dobrý vynález sa presadí sám a budú on bitky.
Budem tankovať čímkoľvek čo sa dá odniesť v kanistri a zaplatiť v hotovosti. Nebudem sa nikde registrovať a platiť v banke vedenie účtu, v ktorom sú on-line služby. Neviem ani dobíjať kredit na mobil. Dobíjajú mi ho v predajni operátora.
Nech batérie ľuďom nasilu nenútia, nech ich vyvíjajú a testujú na technologických nadšencoch a až budú lepšie, tak ostatní ľudia ich kúpia dobrovoľné. Technológie batérií sú žiaľ také, že by ľudia na ne týmto spôsobom neprešli ani za 100 rokov, Kompetentní to vedia, preto sa musí isť násilnou cestou. Aj preto, že predpokladali, že vývoj viac pokročí. Keď už sa vlak s výrobou batérií rozbehol a boli to miliardové investície, tak ten vlak odmietajú zastaviť, pre veľké ekonomické škody a aj preto, že by to bola pre nich potupa. A preto je logické, že nahnevaní ľudia batérie pravom hejtujú.
Odpoveď batériového fanatika: Ale nebojte sa, to sa zlepší.
Odpoveď rozumného človeka: Ty fanatik, ty si veštec? Nerob zo seba hlúpeho a neporovnávaj to s vývojom nanočipov, alebo daj čísla v športke, ktoré skutočne vyhrajú. Veriť môžeme v Boha a nie, že presne v roku 2035 už bude objavený a zavedený vynález, ktorý nás spasí. Možno to bude skôr, možno neskôr. Netlačme do toho a nechajme nech sa to presadí samo bez dotácií a propagácie, ty hlúpy fanatik, nepokúšaj sa veštiť, lebo je to smiešne. Nanočipy sú tu pár rokov, batérie viac ako 200 rokov. 2000€ telefón sa musí nabíjať 2x denne. Kosačka môže kosiť s batériou len 45 minút a benzínová celý deň.
Výstavba nabíjacej infraštruktúry na sídliskách zvyšuje riziko prerazenia plynového potrubia a následný výbuch paneláku, ako tomu bolo kedysi v Prešove. Tiež v Košiciach, alebo Považskej Bystrici prerazili plynové potrubie. Taktiež ľudom vadí prerušenie dodávky energií kvôli takejto výstavbe a rozkopané cesty, chodníky, veľké množstvo blata a prichádzajú o záhonky kvetov. Pri výkopových prácach pre optické siete rozkopali celé mesto a to šlo len o malý zásah.
Väčšina nabíjačiek sa stavia pod šírim nebom bez zastrešenia, na rozdiel od čerpacích staníc, kde je nad stojanmi prístrešok. Je komické sledovať pána v obleku s dáždnikom v jednej ruke a v druhej nabíjací kábel. Alebo dáždnik vôbec nemá, pri silnom vetre mu naprší aj do konektora a postupne sa to zanesie špinou. Už s novými konektormi mávajú ľudia problémy, keď je zlý dátový kontakt. Každopádne nech to výrobca vyrobí akokoľvek, vodič sa v daždi zomknutiu nevyhne.
Ľudia sú ochotní investovať veľké peniaze do auta, aby získali slobodu v doprave. Veľa ľudí nemá záujem plánovať život podľa nabíjania auta. Pre veľa ľudí je batéria menšia sloboda než je tomu u spaľováku.
Už teraz nie je kde parkovať a parkuje sa na tráve. Nabíjacie miesta musia byť širšie s protipožiarnou zónou.
Na obhajcoch EV sa mi nepáči, že veštia čo bude za 25 rokov a ich miláčikovi nepripustia žiadne negatívne fakty, ktoré časť ľudí skutočne má. Iba oni žijú v utopickej bubline, vo vile s fotovoltaické panelmi a jazdia 15km do kancelárie zarábať 4000€.
Na rozdiel od obhajcov batérií myslím realisticky a nie som prehnaný optimista. Prosím neveštite budúcnosť, lebo je to smiešne. V roku 1970 si ľudia nadšene mysleli, že dnes sa bude lietať na dovolenky do vesmíru.
Nemiešajte hrušky s jablkami a čipy s batériami. Elektronika zlacnela, lebo nanočipy urobili obrovský pokrok. Nikto kto má dnes 25 ročné auto si v roku 2050 nekúpi ojazdený Enyaq, ale ojazdený Kodiaq. Pretože batéria degraduje časovo. Nová dacia má v lete pri 100% batérií dojazd 120km v meste. Lenže ľudia jazdia po diaľnici 130km/h a odmietajú plánovať pauzy. Na sídlisku máme 4 Favority, 18 Felicii a nespočet 20 ročných Fabii. Priemerný vek áut máme cez 20 rokov, ak vynecháme Bratislavu a Košice.
Elektroautu klesá hodnota za 2-3 roky o 2/3 ceny. Pre bežného človeka je to ekonomická samovražda. Ak najazdia za 20 rokov 40 000km, tak sa to ekonomicky nevráti a ani ekologicky, pretože elektromobil aby sa vyrovnal emisne spaľováku, musí najazdiť 100 až 200 tisíc km. Potom je to už vrak.
Ľudia zo sídlisk idú do obchodu pešo a auto používajú na diaľnice, kde je rýchlonabíjačka drahšia než benzín. A aj tak je pomalšia. Prídu na dedinu a zaparkujú 100m od chatrče s deravou strechou. Nemôžu si dať FV panely ani zatepliť dom, čo prikazuje EU. Návratnosť za energie sa im nevyplatí.
Povodne v ČR, požiar lesa, tornádo, výpadky elektriny po búrke, zemetrasenie, vojna... Hasiči si naftu dovezú, ale elektrina sa doviezť a okamžite naplniť nedá. A potom tie zaplavené nabíjačky po povodniach kto opraví? To nie je 1 pokazená, ale tisíce.
Na festival, rybárske preteky, alebo párhodinovú lyžovačku príde tisíce áut a obsadia miestnym všetky nabíjačky v meste, hoci tam nabíjať nechcú, stratia tam zbytočne hodinu.
V Holandsku v Utrechte zakazujú nabíjať medzi 16 a 21 hodinou a nepripájajú nové domy na elektrinu. Taktiež Kalifornia, Švajčiarsko.
V SR je 3,4 milióna registrovaných áut, plus cudzinci a tranzit 10 000 kamiónov. Stačí ak by 15 000 áut bolo súčasne na rýchlonabíjačke, čo je reálne, lebo budú nabíjať často a odber je ako 3 bloky Mochoviec. Staré reaktory v Bohuniciach doslúžia v 2045 a nové sa majú stavať iba 3. V Anglicku aj Austrálií sa bijú o nabíjačky, lebo elektrárne odmietli pripojiť ďalšie na sieť. U nás na dedine podnikateľovi odmietli dať silnejšiu prípojku na el, kúrenie.
Na sídlisku postavili slabú trafostanicu a slabé hliníkové káble. Nepočítali s tým, že každý bude mať umývačku riadu, mikrovlnku, klímu, práčku, zvykli si prať denne, mrazničku, povymieňajú plynové sporáky za elektrické, dostavali podkrovia a ďalší panelák. Úsporné žiarovky to nevyriešia, to je málo.
Zrušiť detské ihrisko si nedám ani pivnice kvôli batériovým úložiskám. Parkovacie miesto s nabíjačkou musí byť širšie protipožiarne. Batériové autá horia pri nabíjaní. Samovznietenie vypnutého spaľováku je takmer nereálne. Až budú všetky autá batériové a budú mať cez 20 rokov, tak bude požiarov veľa a ťažko sa hasia. Pretože terajšie porovnanie poisťovní uvádza že počet požiarov nových ev a nových spaľovákov su rovnaké.
Nechajme elektroautá tým ktorí ich chcú, na nich sa to bude testovať a potom keď objavia jadrovú batériu a fúzne reaktory a bude to dávať zmysel na diaľkovú dopravu, tak si to ľudia kúpia sami. Batéria je tu od roku 1800 a moc sa nezlepšili. 2000€ telefón sa musí nabíjať 2x denne. Ten sa dá používať aspoň na nabíjačke. Kosačka je lepšia káblová, alebo spaľovacia, môžem kosiť celý deň, a nie iba 45 minút. Dokiaľ som nemal 3 batérie k aku skrutkovaču, ktoré si nabíjam počas práce s náhradným, chcel som ho vyhodiť z okna.
Polovica zamestnancov u nás nemá ani email schránku, ani smartfón. Auto majú všetci. 2/3 majiteľov EV v Nemecku si znovu EV nekúpi. Veľa ľudí má problém platiť v samoobslužných pokladniach a nie ešte sa registrovať kdesi na nabíjací paušál.
Sledujem poruchy elektromobilov, hlavne pri nabíjaní. Nabíjačky nie sú pod prístreškom, tí ľudia sú zmoknutí ako sliepky.
Auto je nutnosť, lebo bez neho sú ľudia nezamestnateľní. V rodine musia byť aj 4 felicie. Autobus nejde vôbec.
Práve na Slovensku, býva najviac ľudí na sídliskách a cestujú do práce po diaľnici. Večer prídu z práce (ktorá nemá parkovisko) v práci parkujú na inom sídlisku. V mraze benzínu tak neklesá dojazd.
Veľa oblastí na svete nemá elektrinu vôbec a jediná možnosť je u nich agregát.
Nezakazujme spaľováky prosím. Dajme zákaz na čínske elektromobily a vyrábajme si naďalej spaľováky ako doteraz.
Smog pri naštartovanom Kodiakq necítim vôbec. Ľudia na dedine majú astmu a raka, lebo sa tadiaľ prehnal rádioaktívny mrak z černobyľu a mali vlastné hospodárstvo. V meste sa ľudia postupne adaptovali na pribúdanie áut. Chápem že dedinčanovi vadí smog v meste, nie je zvyknutý. Batériové autá vypúšťajú CO2 v Afrike a Číne a v uholných elektrárňach. V Rakúsku pri hroziacom blackoute zachraňoval situáciu Temelín. Čína pri hroziacom blackoute vypla nabíjačky. Postavila ďalších 106GW v uhlí, a stavia ďalších 50 rekatorov. V Kalifornii a Švajčiarsku navrhli zákaz nabíjať v špičke. Hlupáci nasypali 8 miliárd dolárov do vývoja batérií, dali úplatok 2 miliardy na greendeal a mysleli, že zosadia ropný priemysel a oni budú najbohatší na svete, ide im len o biznis a veľmi sa im páči biznis s emisnými povolenkami.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tldr
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Číst to celé nebudu, jsem ten poslední, kdo by obhajoval EL, ale to je taková snůška nesmyslů...
A jestli ti dělá problém dát nabíjet mobil, zaplatit kartou nebo si zřídit bankovní účet (nevěřím, že nemáš), tak se na to radši vyser a najdi si nejbližší větev a za cash si kup příhodný špagát.
A jestli ti dělá problém dát nabíjet mobil, zaplatit kartou nebo si zřídit bankovní účet (nevěřím, že nemáš), tak se na to radši vyser a najdi si nejbližší větev a za cash si kup příhodný špagát.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Celý greendeal je jeden velký nesmysl jako každá fanatická ideologie. Stačí jedna věta.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To je jak vegani tohle. Kazdymu musej cpat jak je elektro hrozny. Pritom si klidne muzou jezdit dal svejma sunkama
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nějak jsi si to popletl, co kdo komu cpe. Poslechni si někdy soudruhy z Bruseli, oni si myslí, že ví nejlépe, co komu nacpat.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27878
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Akorát ta ekonomika s tím moc nesouhlasí a průmysl jde komplet do hajzlu.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Prosim tych, ktori si neprecitali cely moj dlhy prispevok, aby ho nehodnotili. Dakujem.
Prosim digitalnych podnikatelov, aby sa prisli pozriet do firiem, kde pracuju za minimalnu mzdu vraskavi zafajceni robotnici a spytat sa, kto z nich ma email schranku alebo smarfon. Na sidlisku a na chodnikoch v okoli firmy parkuju ich felicie. Oni si v buducnosti chcu kupit dalsiu spalovaciu popolnicu, lebo 25 rocny ojazdeny elektromobil bude mat zlu bateriu a tu nekupia za 1/3 minimalnej mzdy. A nebude na tie auta ani softver, tak ako skoncil win xp a aj nabijacky budu urcite nekompatibilne. A budu mat slaby dojazd ako dnesna Dacia 140km v lete pri 20stC pri plne nabitej novej baterke. Oni za teslu nedaju milion.
Fakt je ten, ze ludia na spalovakoch neplanuju kolko dotankovat a kedy podla cesty a kde. Proste ked zbadaju rucicku nadrze na minime, niekde dotankuju popri ceste, pretoze to trva chvilku. Kto to nechape jeho smola.
Prosim digitalnych podnikatelov, aby sa prisli pozriet do firiem, kde pracuju za minimalnu mzdu vraskavi zafajceni robotnici a spytat sa, kto z nich ma email schranku alebo smarfon. Na sidlisku a na chodnikoch v okoli firmy parkuju ich felicie. Oni si v buducnosti chcu kupit dalsiu spalovaciu popolnicu, lebo 25 rocny ojazdeny elektromobil bude mat zlu bateriu a tu nekupia za 1/3 minimalnej mzdy. A nebude na tie auta ani softver, tak ako skoncil win xp a aj nabijacky budu urcite nekompatibilne. A budu mat slaby dojazd ako dnesna Dacia 140km v lete pri 20stC pri plne nabitej novej baterke. Oni za teslu nedaju milion.
Fakt je ten, ze ludia na spalovakoch neplanuju kolko dotankovat a kedy podla cesty a kde. Proste ked zbadaju rucicku nadrze na minime, niekde dotankuju popri ceste, pretoze to trva chvilku. Kto to nechape jeho smola.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27878
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Prosit můžeš, co chceš. Tady seš na fóru. Demokracii si řiď v SK. Tady zatím není Ficoland
Co brání zafajčenému robotníkovi, aby dělal práci digitálního podnikatele za x násobnou mzdu?
Oh, wait…
Co brání zafajčenému robotníkovi, aby dělal práci digitálního podnikatele za x násobnou mzdu?
Oh, wait…
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ak ma niekto iq 82 a za 20 rokov sa nenaucil zapnut pocitac, nemoze byt z neho digitalny podnikatel. Ak by neexistovali tito robosi, kto by vam staval cesty a kopal kanalizaciu? Jazdit s autom je mechanicka cinnost, ktoru sa nauci aj opica na trenazeri.
Ludia existuju sikovni a nesikovni.
Ak si niekto neprecita text cely, z prvej vety zle ohodnoti prispevok. A potom sa spyta na vec, ktora je dalej v prispevku vysvetlena.
Ludia existuju sikovni a nesikovni.
Ak si niekto neprecita text cely, z prvej vety zle ohodnoti prispevok. A potom sa spyta na vec, ktora je dalej v prispevku vysvetlena.
Naposledy upravil(a) Twisted dne čtv 31 říj 10:13, celkem upraveno 1 x.