Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1923
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Zajda »

Truck Daškam píše: čtv 22 úno 19:41 Já myslím, že el. motory maj výkonu (kroutáku) na rozdávání
Věř že pokud mají působit přímo v kole bez multiplikace momentu převodovkou, tak to taková sláva není.
Točivý moment motoru je údaj na jeho výstupní hřídeli.
Felicia 1,3 má udáváno maximum 100 Nm @ 3750 RPM
Převod 1° kvaltu je 3,308:1
Převod v diferenciálu pak 4,118:1
Pronásobením zjistíš, že Felda dokáže poslat na kola na jedničku mocných 1362 Nm -> 681 Nm na hnané kolo. To je ale ZávoďáQ, co? :)
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1684
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od abgx1 »

Obrázek

Pre porovnanie model S... 430-600Nm podla verzie.
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2751
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Truck Daškam »

Nedokážu odpovědět, nevím jaké poměry má EV?
Navíc krouták u EV není vázaný na otáčky, ale platí po nabuzení elektromotoru - tj. je krouták dostupný téměř ihned?

O EV nic moc nevím, vím o tom jen něco z pohledu problematiky hašení a rizik u DN :-D
Chápeš to?
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1684
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od abgx1 »

Hm, myslel som ze graf ktory som hore poslal plati "pre kolesa", ale podla vsetkeho to je na motore este pred 1 stupnovou prevodovkou.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1923
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Zajda »

Truck Daškam píše: čtv 22 úno 21:50 Nedokážu odpovědět, nevím jaké poměry má EV?
Aniž bych zkoumal přesné konfigurace, na první dobrou jsem našel zmínku o Tesla motorech s otáčkami mezi 16000 a 20000 za minutu.
Takže převod u nich bude dost do lehka, tj. redukovat otáčky a úměrně násobit krouťák.
Kdyby se touto rychlostí roztáčela přímo kola, blížíme se někam k Mach 2 :-)
Truck Daškam píše: čtv 22 úno 21:50Navíc krouták u EV není vázaný na otáčky, ale platí po nabuzení elektromotoru - tj. je krouták dostupný téměř ihned?
Hned být dostupný může, ale řádově stovky Nm působící na kolech by nestačily na rozumné rozhýbání 2tunového auta ani na rovině, natož do kopce. Nutnost integrovat u kola kromě motoru ještě nějaký jeho převod by byl další hřebíček do rakve takového řešení.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

Lidl ma docela slusny ceny nabijeni - DC za 6,9 = 1,2 kc/km
R4...258k
R3...261k
EV...264k
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

Nemam tenhle kanal vubec rad, ale ma dobry rozhovory s Jirkou Zimou, ktery ma o EV znalosti, vcetne velmi praktickych, jako nikdo jinej na cz internetu + to neni zadnej fanda Tesly + pouziva obyc selskej rozum. Takze kdo se chce neco dozvedet:

O ojetych EV: https://youtu.be/gR-nHtdVR0I?si=N-iEAfeswDZMqvyM

Hori/nehori EV: https://youtu.be/JPeJXgsK2Zg?si=swXgsSWyaeet2P8s

Typy baterii EV: https://youtu.be/R6u9BDdh8DE?si=50u3KEdyuZzO7yhV
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27931
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1923
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Zajda »

Jen blog nezávislého autora, myslím že je přehnaně optimistický. Dokud větev nepoletí k zemi, budeme do ní řezat za fanfár Ódy na radost.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

TM3 highland RWD update:

- zimní průměrná spotřeba prosinec - únor byla 17kwh/100
- jarní průměrná spotřeba je zatím 15kwh/100
- nainstaloval jsem commander od sexy buttons a je z toho spousta zajímavých dat a bambilion věcí k doprogramování (manuální předehřev, autopilot resume, stěrače defaultně OFF, odemknutí charge portu podržením kliky, nastavení chill-sport-chill modu na kickdown, atd..)
- degradace baterky (LFP) po necelých 10.000km zatím 0%, ale to bych bral asi s rezervou, protože to appka asi počítá jen z uvedeného dojezdu po nabití
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Odpovědět