ExFun píše:
sledování aut v té směrnici NENÍ - jsou tam anonymizované souhrnné údaje, které výrobci mají předávat EU
Slovíčkaříš. Pokud někdo cíleně sbírá data o jízdě, aby je pak někomu v nějaké formě odevzdal, je to pro mě pořád sledování.
ExFun píše:
Směrnice vznikla, protože EU přijala Pařížský závazek ke snižování CO2. Z nějakých studií vzešel závěr, že je třeba snižovat CO2 i v osobní dopravě. EU podpořila (rozuměj dala peníze) na výzkum a vývoj směrem k bezemisní dopravě. Výrobci peníze vzali, ale emise snižovali jen na papíře. EU změnila normu na měření spotřeby a vzhledem k tomu, že výrobci lhali a měření obcházeli, tak vytvořila nástroj, jak získávat data z reálného provozu, aby si zajistila, že výrobci nebudou dál podvádět. Problém?
Ano, s tím mám problém a hned několikrát. Nesouhlasím s tím, že snižování CO2 v osobní přepravě globálně něco řeší. Pokud jde o obcházení měření výrobci, měli by se zamyslet nad tím, jestli stanovili ekonomicky reálně dosažitelné limity. Namísto toho chtějí zneužít mě jako zákazníka, který stejně reálně vše toto platí, aby si opět mohli došlápnout na výrobce.
ExFun píše:To je současný stav. Na co se ptáš je jen hypotéza do budoucna, která se může a nemusí stát pravdivou. Co ale je už skutečnost, že výrobci tě špehují už teď jak jsem psal - zatímco potenciál u Bruselu tě rozčiluje, tak že to už teď reálně dělá výrobce a ještě tvoje data někam prodává, to tě nechává klidným...
Já nemám auto připojené online. Pokud výrobce v servise sbírá z mého auta nějaké data a nevím o tom, resp. žádný takový souhlas jsem nepodepisoval, netěší mě to. Je ale rozdíl, když si s daty ochodují soukromé subjekty než když si data vyžádá autorita, která má nebo chce mít do budoucna "pod jednou střechou" výběr daní, přidělení pokut apod.