Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
Příspěvky: 795
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Shr3k »

honziss píše: stř 27 pro 11:16 EX30 je proti Y prcek, nesrovnatelne mensi jako rodinne auto, ale souhlasim, je to krasne auto a rozhodne hezci nez Y.
Blinkry - otazka zvyku, na vyjezdech z tesnejsich kruhacu obzvlast, ale s kazdym dalsim kilometrem vic a vic v pohode.
Nepotřebuju velké auto, ale 4x4 se slušnou světlou výškou, co nabiju na jihu Evropy ze střechy. Přes páčky na blinkry nejede vlak. Ještě je taky Solterra nebo bZ4X...
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

Shr3k píše: čtv 28 pro 17:35
honziss píše: stř 27 pro 11:16 EX30 je proti Y prcek, nesrovnatelne mensi jako rodinne auto, ale souhlasim, je to krasne auto a rozhodne hezci nez Y.
Blinkry - otazka zvyku, na vyjezdech z tesnejsich kruhacu obzvlast, ale s kazdym dalsim kilometrem vic a vic v pohode.
Nepotřebuju velké auto, ale 4x4 se slušnou světlou výškou, co nabiju na jihu Evropy ze střechy. Přes páčky na blinkry nejede vlak. Ještě je taky Solterra nebo bZ4X...
bz4x jsem zkousel, docela dobry auto, ale ponerne spatny elektromobil bohuzel. To cina i vw jsou na tom lip.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1920
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Zajda »



Je osvěžující, když proti zástupci ideologie sedí člověk co si nebere servítky, přitom je kultivovaný.
Pak se občas fanatik prořekne s věcma co není pro prezentaci své věci radno říkat nahlas :-)

perličky Lukáše Hataše z Asociace pro elektromobilitu:
- kdybychom chtěli, můžeme tady mít už teďmilion elektromobilů a nebude infrastrukturně žádný problém (pokud bude dobíjení správně řízeno)
- k dispozici je 2,5 milionu zásuvek
- Evropská unie udala směr jasně a není její vinou, že zdejší automobily technologicky zaspaly a překonala je čínská konkurence
- elektromobily stabilizují síť (v létě, kdy je síť destabilizovaná přebytkem výkonu z OZE)
- elektromobily jsou ve většině segmentů cenově paritní se spalovacími vozy, čeká se jen na malé vózy
- elektromobil v celém životním cyklu je násobně čistější, i v České republice
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27879
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Hataš je fanatik.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3389
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od mattonecz »

Turek je neskutecnej sasek. Umi ale hezky vypravet pohadky
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27879
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Jo, to je taky pravda.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3389
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od mattonecz »

Jakoze kdyz zrovna nelze coz neni moc casto tak vypravi hezky.

Ale ty zvasty na dezo vox tv s vavrou a podobnou luzou sou sileny. Kdyby se drzel aut byl by v pohode
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Dolan
Autoškolák
Příspěvky: 35
Registrován: pon 15 led 11:59

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Dolan »

Caute, som tu novy, ale tak ako mnohych z vas aj mna zaujimaju technologie (mobily, audio, atď), a tak sme si cca pred rokom kupili do rodiny Citroen EC4. Citroen nahradil spolahlivy 5 rocny Renault Captur 0,9 TCE. V rodine mame este druhe auto Renault Twingo III (2017) na ktorom jazdi manzelka denne do prace.

Skor nez sa dostanem k pointe, tak po prve, citam pravidelne aj clanky na webe autoforum.cz, ale to skor z recesie, pretoze autori clankov zatial neboli schopni vyjst z vlastneho tiena (alebo ich pohlad na elektromobilitu je taky cisto zamerne - pre citatelnost a navstevnost webu).

Po druhe, nasiel som chut precitat toto vlakno od prvej strany asi po 180. stranu, ale do 400 bolo este daleko a uz ma to akosi nebavilo.

Nebudem tu nikoho presviedcat, ake su elektromobily super, pretoze elektromobila zatial nie je dokonala (ale spalovacie auta tiez dokonale neboli), ale podelim sa v kratkosti s par dojmami.

Tak ako mnohí tvrdia, ze elektromobil len ako druhe/tretie/stvrte auto do rodiny, u nas neplati. U nas je Citroen jednotka, a mensi benzinovy Twingo len pre manzelku do prace a späť.

V roku 2023 sme na Citroene podnikli vylet do Talianska, celkovo sme najazdili 3.508 km.
V roku 2022 sme podnikli rovnaku trasu s rovnakou posadkou (2 dospeli, 6 rocny syn) na benzinovom Capture cca 2.700 km (rovnaka trasa ale menej km najazdenych v okolia cielovej destinacie).

Rozdiel? V nasom pripade co sa tyka obmedzeneho dojazdu (s citronom na dialnici cca 210 km) nebol rozdiel ziaden, stali sme v oboch pripadoch rovnako kazdych 90 az 120 minut. Stali sme jednak kvoli nabijaniu, alebo preto, ze maly uz zacinal byt nervozny.
Kazda zastavka bola pre kazdeho prijemna. Zastavka = pichnut auto do nabijacky + kupit obcerstvenie + najest sa + wc + cigaretka. Cca po 30 minutach sme oddychnuti a spokojni mali auto pripravene na dalsiu jazdu.

V oboch pripadoch s Renaultom aj Citroenom sa jednalo o skvelu dovolenku.
V pripade dovolenky s Renaultom sa nam 2x stalo, ze auto nechcelo nastartovat (kristepane, to boli chvile), ale to bolo len z dovodu zapojenia velkeho poctu zariadeni v 12V zasuvke a v USB portoch (chladnicka, telefony, kamera, tablet, atď).
S Citroenom sme mali problem spustit nabijanie v Benatkach (ano aj tu sa da nabijat - 16 AC stanic v krytom Tronchetto parkovisku), ale po jednom emaily na podporu nam do 2 minut odpovedali a nabijanie na dialku spustili, auto dokonca ostalo na parkovisku v nabijacke pichnute 2 dni bez poplatkov navyse). Inak s elektrickym Citroenom nebol jediny problem. 90% nabijacich lokalit bolo prazdnych, 10% obsadenych jednym autom.

Inak ak mozem poradit, Rimini je uzasne miesto pre rodiny (s menej uzasnym morom). Perfektna plaz + ziaden otravny hmyz + v blizkosti San Marino + v blizkosti vodny park Aquafan + takisto v blizkosti iny vodny park Mirabeach s este lepsim zabavnym parkom Mirabilandia. Vsetko pokope, od Rimini cca 30-40 minut autom. Nehovoriac o Oltremare (okrem ineho 25 minutova sow s delfinmi).

Zaver, aj s takou malou baterkou (45 kWh vyuzitelna) sa v nasom pripade dalo ist v pohode aj na dlhsie cesty. Pre soferov s vacsou vydrzou (ja k nim nepatrim) a/alebo pre soferov samotarov bez rodiny by som ale odporucal auto s vacsou bateriou, aby ich neotravovalo nabijanie kazdych 90-120 minut (podla stylu jazdy a terenu).

Zatial je nas elektromobil skvela vec a prajem si, aby ceny isli dole (a uz idu!) a mohlo si taketo auto dovolit viac ludi.
Nakoniec, tiez byvame v panelaku a v meste mame 1 DC stojan. Auto ale nabijam v praci.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1920
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Zajda »

Dočetl jsem to do bodu že s dojezdem 210 km nebyl rozdíl v zastávkách žádný.

Kouzlo dojezdu je, že přestávku realizuješ kde a kdy chceš ty, ne auto. Třeba na plácku u lesa s výhledem na vodopád.

Když to člověku sedne, chce využít příhodného provozu, ne se pročekat na nabíječce do špičky.

Po 200 km na dálnici jsem cestou na dovolenou nepotřeboval stavět asi ještě nikdy, ani s kojencem na palubě.

Poslední letní jsem absolvoval v Traficu s 90litrovou nádrží.
Na zpáteční cestě jsem natankoval v Livignu (bezcelní zóna, palivo bez daně), kde se do nádrže vlezlo zřejme vlivem nadmořské výšky ještě o něco více. Pojezdil týden v druhém ubytku v Rakousku a další tankování bylo ve Zlíně, s dojezdem 300 km. To je pro mě komfort cestování:-)
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Dolan
Autoškolák
Příspěvky: 35
Registrován: pon 15 led 11:59

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Dolan »

Pointa bola, ze sme stali rovnako casto a cca rovnako dlho (overene podla casovej osi v google mapach) ako pri jazde so spalovakom na rovnakej trase rok predtym.
Ja osobne po 200 km uz za volantom zaspavam, alebo sa krutim lebo uz mi to je nepohodlne, ale pritom jazda autom ma bavi a tesim sa na dalsiu cestu.

Takze pre takych ako som ja, je aj lacnejsi elektromobil super, ale chapem, ze mnohym viac bude vyhovovat spalovak. Nastastie, elektromobil vyhovuje aj manzelke, lebo si moze dat cigaretku bez prestavky vacsej ako 2 hodiny. Takze si pochvalujeme obaja. A maly je nadseny, velke auto na baterky :)

Este postreh, castejsimi zastavkami kvoli nabijaniu sice pridem do ciela neskor (to bez debaty) ale pridem menej unaveny aj napriek dlhsej jazde v pocte hodin. Navyse, do Talianska jazdime raz rocne. Zvysok casu to mam denne 4 km do prace a spat.

A este jedna poznamka, komfort cestovania nemusi byt len v dojazde, ale bez vibracii, s mensim hlukom (ano aj elektromobil na dialnici dost pocut) a bez neziaduceho zapachu.

Pozor, nepropagujem elektromobilitu, mam uplne pochopenie pre spalovaky a som si vedomy ich silnych stranok (najma nove auta), len som bol donuteny napisat trocha pohlad z nasej strany, vyuzitie a dojmy jazdy elektromobilom a to dokonca aj na dlhsie trasy.
Odpovědět