Já mám auto s kterým jezdím max. 1 za týden, v zimě spíš za 2 týdny, je to auto pro radost. Auto je 2 roky staré (nové), toto byla moje druhá zima a začal jsem před zimou hodně řešit nabíječku, protože jsem si pořídil multimetr, kterým jsem opakovaně v létě změřil napětí na baterce pouze 12,2 V (druhý den po dojetí), jinak přímo po jízdě bylo napětí vyšší asi 12,5 V. V zimě napětí klesalo po týdenním až dvou týdenním stání třeba až na 11,80 V. Koupil jsem nabíječku z Lidlu po pročtení několika recenzí a nastavil jsem ji na nabíjení AGM baterií tzn. na vločku. Mám kapacitu 92 Ah. Čekal jsem den, dva, tři a stále nebyla nabitá. Po třech dnech nabíjení jsem naměřil pouze 12,25 až 12,3 V. Zkoušel jsem to několikrát za sebou a výsledek byl stejný, nikdy nehlásila že je baterie nabitá. Proto jsem Lidl nabíječku prodal a zkusil koupit Ctek, teď ji měli na alze za slušných 1600 Kč. Ctek za den a půl hlásil plně dobito, všech 7 programů projelo, ale když jsem měřil multimetrem, tak jsem naměřil sice lepší, ale stejně pořád docela malých 12,5 V. Zkoušel jsem to dvakrát a dvakrát stejný výsledek. Z toho usuzuju dvě věci, že moje baterie je asi už dost špatná (což nechápu) a že Ctek nabíječka je přecejen lepší. Jinak mám ještě druhé auto, které je 3 roky staré, jiné zančky a tam jsem naměřil taky malých 12,2 V, ale nevím teď jaký typ baterie tam je, je to Ford Mondeo 1,5 tdci.abgx1 píše:Hlasim ze lidl nabijacka nedokaze nabit 68Ah agm baterku
Zaseklo ju na 14,0xV(nabijacka ukazuje 13,9 a 2/4paliciek) a koniec, dalej nenabije...
Nabijaci prud za cely cas(nabijane od 11,8V) nepresiahol 1amper
http://parkside.6f.sk/2017/09/25/nabija ... gd-3-8-a1/
Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
A nemůže být problém v multimetru?
2.9T RWD
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
HondaMan píše:A nemůže být problém v multimetru?
To mě nenapadlo, je nový takže ho úplně odzkoušený nemám, ale měl by to být kvalitní produkt tak jsem předpokládal že by měl být ok. Zkusím někdy porovnat s jiným až se k tomu dostanu. Mám toto.. UNI-T UT210E Multifunction AC/DC Current Mini Digital Clamp Ammeter
Edit: Ale teď si vzpomínám, že naměřené napětí mnou na multimetru, odpovídalo také hodnotě co ukazovala nabíječka Lidl takže si myslím, že měří dobře. Lidl nabíječka ukazovala totálně vybitou baterku, nula čárek, po nabíjení se za tři dny se ale nikdy nedostala přes dvě až tři čárky ze čtyřech. Třetí čárka problikávala, ale nikdy nesvítila stabilně.
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
uplne rovnake spravanie ako u mna...
skus s tym multimetrom este premerat prud ktory nabijacka pusta do baterky...
//inak hlasim ze ctek nabil aj baterku 3dni vybitu na 10,1V... trapil sa sice s 44Ah okolo 20hodin, ale nabil
skus s tym multimetrom este premerat prud ktory nabijacka pusta do baterky...
//inak hlasim ze ctek nabil aj baterku 3dni vybitu na 10,1V... trapil sa sice s 44Ah okolo 20hodin, ale nabil
Naposledy upravil(a) abgx1 dne úte 09 dub 20:44, celkem upraveno 1 x.
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
Chlopi, díky za připomenutí tímdle tématem, musím dát kombajn na ctek než začne sekací sezona - trowa už rostě jak zběsilá.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
Nízké napětí baterie měřené druhý den ráno po jízdě svědčí o dvou věcech:
1) Auto "inteligentně" nabíjí baterii pouze na 80% a ne na 100%. Je to standardní věc pro všechna novější auta.
2) Nedobíjením na 100% v autě dochází k sulfataci baterie (jejímu ničení), podstatné ztrátě kapacity a neschopnosti udržet napětí (viz nízké napětí po dobití nabíječkou CTEK).
Co s tím ?
1) Vypnout "inteligentní" nabíjení v řídící jednotce auta, tím dojde k přepnutí na "konvenční" nabíjení na 100%. U Škodovek stačí rozpojit konektor u sundy proudu na konci "-" kabelu u baterie, současně se vypne Start/Stop. U Mondea (MK4), viz obrázek, lze "Inteligentní" nabíjení vypnout v řídící jednotce BCM pomocí spec. programu a dvourychlostního HW adaptéru.
2) Koupit novou baterii
1) Auto "inteligentně" nabíjí baterii pouze na 80% a ne na 100%. Je to standardní věc pro všechna novější auta.
2) Nedobíjením na 100% v autě dochází k sulfataci baterie (jejímu ničení), podstatné ztrátě kapacity a neschopnosti udržet napětí (viz nízké napětí po dobití nabíječkou CTEK).
Co s tím ?
1) Vypnout "inteligentní" nabíjení v řídící jednotce auta, tím dojde k přepnutí na "konvenční" nabíjení na 100%. U Škodovek stačí rozpojit konektor u sundy proudu na konci "-" kabelu u baterie, současně se vypne Start/Stop. U Mondea (MK4), viz obrázek, lze "Inteligentní" nabíjení vypnout v řídící jednotce BCM pomocí spec. programu a dvourychlostního HW adaptéru.
2) Koupit novou baterii
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
Na špatný multimetr bych to neviděl. Baterku jsi nabíjel a měřil zapojenou v autě? Pokud jo, je 12,5V poměrně normální, auto má velký odběr a tím napětí klesne. Slabá nabíječka nezvládne baterku plně nabít. Neplatí, že slabší nabíječka nabije baterií jen za delší čas, pokud je velmi slabá, nedokáže ji plně nabít nikdy, instalovanou v autě ještě tím spíš ne.
Baterie při 80% nabití nesulfátuje. Naměřit 12,2V na baterií v moderním VW/Škoda po dlouhé cestě je ok a AGM baterie to vydrží. Jen prostě po 2-6 létech musíš baterii vyměnit Inteligentní nabíjení bych nevypínal.
Baterie při 80% nabití nesulfátuje. Naměřit 12,2V na baterií v moderním VW/Škoda po dlouhé cestě je ok a AGM baterie to vydrží. Jen prostě po 2-6 létech musíš baterii vyměnit Inteligentní nabíjení bych nevypínal.
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
"Slaba" nabijacka baterku plne nabit dokaze... Teoreticky
Problem je akurat v tom ze moderne nabijacky maju okrem ineho aj casovy limit po ktorom ukoncia dobíjanie
U cteku to je tusim 20hodin pre CC(constan current) fazu, po uplinuti tohto casu nabijat prestane
Cize laicky povedane, ak do 20hodin baterka nedosiahne ~ 80% tak ju ctek nenabije
Preto je napr. Pri 5amp modely maximálna kapacita baterie uvedena ako 110ah
Problem je akurat v tom ze moderne nabijacky maju okrem ineho aj casovy limit po ktorom ukoncia dobíjanie
U cteku to je tusim 20hodin pre CC(constan current) fazu, po uplinuti tohto casu nabijat prestane
Cize laicky povedane, ak do 20hodin baterka nedosiahne ~ 80% tak ju ctek nenabije
Preto je napr. Pri 5amp modely maximálna kapacita baterie uvedena ako 110ah
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
To semi moc nechce věřit, ctek mám, když jsem (jednou - už to nebudu opakovat, bojím se požáru) nabíjel (nonstop) úplně vybitou autobaterku, tak se do té CC fáze dostal až snad po 36hodinách nonstop nabíjení, ale dostal a paq tu baterku nabil až do 100%.abgx1 píše: Cize laicky povedane, ak do 20hodin baterka nedosiahne ~ 80% tak ju ctek nenabije
Ač ten ctek mám už několik let, návod k němu sem ještě nečetl, ani nevím, kde ho mám....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
… (je to manual k moji MXS 5.0)
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/