Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
DoubleSix
Pan Řidič
Příspěvky: 435
Registrován: stř 16 úno 16:33

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od DoubleSix »

peter.nr: přidám svůj komentář ke spotřebám.

Měl jsem Peugeot 5008 1.6 THP. Tabulková spotřeba 7,3. Realita za 4 roky 9,44.
Na 7,1 se dostaneš pouze s lehkou nohou na plynu mimo město. Po městě si to bralo kolem 12l. Dálniční provoz znamenal 8.

Teď mám Hondu CRV 2.0. Tabulková spotřeba 7,5. Realita za 1 rok používání je 9,2.
Platí totéž, co u Peugeotu, na tabulkové hodnoty se dá dostat, ale znamená to defenzivní jízdu (už se mi to podařilo i za 7,2 mimo město na trase Liberec - Malá Úpa a zpět). Dálnice předpisově 130 znamená 8l. Naložené auto po dálnici do Chorvatska, zapnutá klima, průměr 7,8.

Jen ten Peugeto byl díky turbomotoru živější. U Hondy musíš víc točit motor. Ale ta výhoda 4x4 za to stojí, alespoň pro mě (bydlím v horách).
peter.nr
Autoškolák
Příspěvky: 80
Registrován: pon 04 kvě 21:36

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od peter.nr »

Chlapi, vy ma desíte!!!

Čo úsporné autá vymreli a mám ostať pri Ducate, ktoré mi dlhodobo robí priemer 10 litrov?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27942
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od řidičBOB »

Duster je tedy cokoliv, jenom ne SUV. Reps. ne tak, jak tato kategorie kdysi vznikla. Ale to je jedno.
Neodsuzoval bych lidi za to, kolik utratí za auto... Na takové auto může mít ten, kdo si na něj vydělá - to je celé. Asi jsi nikdy nejel Touaregem, protože to auto je v térénu velmi dobré...stejně jako třeba Range Rover, ale to je taky jedno.
Určitě - Tesla to je jiné terno. Hlavně pro výrobce, který vysává dotační politiku USA a stejně je pořád ve ztrátě. Taky bych chtěl umět takhle podnikat... Já bych tedy opravdu nechtěl vlastnit auto, které má stěží dojezd 350km. Ale to je na preferencích každého soudruha...stejně, jako fakt, zda je, či není, Duster SUV.
Historky o tom, že HR tam a zpět na jednu nádrž, jsou samozřejmě z říše snů. Sám jsem sice někdy velmi dávno (to ještě o dálnici nebyl ani sen) jel v O1 1.9TDI na vysněnou dovo do HR - 4 dospělí + bagáž a od baráku k baráku jsem měl spotřebu 4,3l. Ale ve skutečnosti jsem snad nikde nepřekročil 100kmh, protože to provoz prostě nedovoloval. Jízda byla pomalá, leč plynulá, takže výsledek se povedl.
Takže samozřejmě - dá se i za 6l, ale většinou také nepřekročíš 100kmh - vždyť nejsi žádný závodník, takže s klidem si vem benzín a když ho nebudeš honit, tak se odmění slušnou spotřebou - zejména maloobjemové turbomotory.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od mmira »

opravdu usporne auto s ohledem na motor a velikost je toyota verso, s tim se da jezdit do 7 litru dost snadno
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
peter.nr
Autoškolák
Příspěvky: 80
Registrován: pon 04 kvě 21:36

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od peter.nr »

řidičBOB píše:Duster je tedy cokoliv, jenom ne SUV.
A čo teda? Podľa mňa nie je ani luxusný, ani úsporný, ani nemá veľký kufor. Proste 4x4 do terénu. Na chatu, do lesa, ... SUV (pozor, nenapísal som crossover!)
řidičBOB píše:Neodsuzoval bych lidi za to, kolik utratí za auto... Na takové auto může mít ten, kdo si na něj vydělá - to je celé.
Pozri. Podobná situácia je pri mobiloch. Väčšina ľudí potrebuje spoľahlivý, stabilný telefón. Takým je už niekoľko rokov iPhone. Niektorí nadávajú na jeho cenu. Že stojí 700-900 EUR. S dotáciou o 2 stovky menej. Ja vravím: telefón potrebujem denno-denne. Mením ho raz za 2 roky, kedy starý predám za polovicu. Takže ročne ma výjde smiešnych 150 EUR. No aj tak sa to mnohým zdá veľa. Porovnajme to s autami.
Aké auto ma výjde ročne na 150 EUR? Možno nejaká bazárovka. Ak kúpim nové za 10 litrov a za 5 rokov ho predám za polovicu, ročne je to 1000 EUR. To sme ale v kategórii lacných áut. A väčšina ľudí jazdí autom občas. Oplatí sa teda investovať 2 alebo 4x toľko? Možno tomu, koho auto živí (obchodný cestujúci). Zvyšok tvoria nadšenci, ktorí majú fakt vysoký príjem, alebo zbohatlíci - tie spomínané paničky.
To len na margo toho, že sa tu viac ľudí snaží podsúvať ostatným myšlienku, že autá pod 30 tisíc EUR vlastne nie sú ani autá. Pre drvivú väčšinu sú autá nad 20 tisíc luxus, prémiovka. Nie preto, že si to povedia, ale preto, že na ne jednoducho nemajú. Na rozdiel od mobilov - 150 EUR ročne našetrí fakt každý z nás. Veď je to len 12 EUR mesačne - 1x mesačne vynechať návštevu hospody. Dá sa niečo podobné povedať pri autách? Ešte raz - neodsudzujem, len vravím - držme sa viac pri zemi.
řidičBOB píše:Já bych tedy opravdu nechtěl vlastnit auto, které má stěží dojezd 350km.
Ja napr. mimo dovolenky v Chorvátsku nikdy neprejdem denne viac ako 350 km. Je to naozaj vec potrieb. Ale verím, že časom vznikne sieť staníc na výmenu blokov batérií. A to bude iné kafe. To však už budú na trhu iné autá ako Tesla S alebo X.
řidičBOB píše:Takže samozřejmě - dá se i za 6l, ale většinou také nepřekročíš 100kmh - vždyť nejsi žádný závodník, takže s klidem si vem benzín a když ho nebudeš honit, tak se odmění slušnou spotřebou - zejména maloobjemové turbomotory.
Ako je potom možné, že môj otec mával s Picassom priemerku 6 litrov do Chorvátska (takmer celá cesta 130 po diaľnici)?
peter.nr
Autoškolák
Příspěvky: 80
Registrován: pon 04 kvě 21:36

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od peter.nr »

mmira píše:opravdu usporne auto s ohledem na motor a velikost je toyota verso, s tim se da jezdit do 7 litru dost snadno
Máš s tým vlastné skúsenosti? Lebo to vyzerá nádejne.
Uživatelský avatar
DoubleSix
Pan Řidič
Příspěvky: 435
Registrován: stř 16 úno 16:33

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od DoubleSix »

peter.nr: ty mnou uváděné dálniční spotřeby jsou samozřejmě na tempomat, rychlost 130km/h.

Mrkni na http://www.spritmonitor.de a projdi si MPV v benzínu, pak i SUV v benzínu. Uvidíš, že tam moc velké rozdíly nebudou a rozhodně budeš mít průměr vyšší jak 7, spíše vyšší jak 8.
Např. Mazdě CX-5 vychází průměr 7,72. Honda CRV má průměr 8,15.
VW Touran 1.4 TSI má průměr 8,41, P5008 1.6 THP má průměr 8,45.
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od oxik »

peter.nr.: Pokud jde primárně o spotřebu, nejlépe uděláš, když si naházíš všechna favorizovaná auta do spritmonitoru a seřadíš si to podle počtu tankování, ať to má trošku vypovídající hodnotu. Někdo sice namítne, že si to tam píšou jen šetřílci, kteří jezdí úsporně aby si mohli honit ego na internetu, ale podle mě jich tam zas tolik nebude.. já si to tam píšu hlavně pro sebe a nijak mi nevadí že na mě svítí 16,5l/100 :D ale do HR +20kmh limit v přepočtu za krásných 6,5l benzínu :)

Vyšší posez - je důležitý při nastupování, nebo by stačily pohodlné výškově nastavitelné a ergonomicky tvarované sedačky? Tam by se pak nabízela kategorie středně velkých kombíků, kde bude spotřeba zase o něco nižší.

Ještě bych si pohrál s myšlenkou pořídit auto s továrním LPG/CNG, tam budou náklady na palivo minimální, dojezd díky ponechané benzínové nádrži dostatečný a síť čerpaček na jih je více než dostatečná(mimo Rakouska)
Uživatelský avatar
DoubleSix
Pan Řidič
Příspěvky: 435
Registrován: stř 16 úno 16:33

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od DoubleSix »

peter.nr píše:
mmira píše:opravdu usporne auto s ohledem na motor a velikost je toyota verso, s tim se da jezdit do 7 litru dost snadno
Máš s tým vlastné skúsenosti? Lebo to vyzerá nádejne.
Na spritmonitoru je průměr 7,66.
Je tam klasická atmosferická 1.8 se 147 koňmi.
peter.nr
Autoškolák
Příspěvky: 80
Registrován: pon 04 kvě 21:36

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od peter.nr »

Ono ten spritmonitor.de nemá veľkú výpovednú hodnotu, pretože z tých údajov nevieme, koľko bolo jazdené po meste, koľko na okreskách, koľko na diaľnici. Je dosť pravdepodobné, že väčšina jazdí hlavne v meste a to potom priemer radikálne zvyšuje.
Odpovědět