Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1983
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Lachende Bestien »

Nejtvrdší droga je ta, která z dlouhodobého hlediska prokazatelně způsobuje lidské společnosti největší škody a v důsledku jejíž konzumace dochází k závažným zdravotním obtížím až ke smrti.

Pokud chápu správně vaše vyjádření, považujete u stanovení "tvrdosti" drogy za zásadní její chemické složení?
Je možné tuto myšlenku nějak stručně vysvětlit i pro vysokoškolskou chemyjí nepostižené?
Samozřejmě hlavně v případě, že se budete hodně nudit.

Protože samotné hodnocení "tvrdosti" drog je z usrané řitě krmníka extrahované kritérium, sloužící primárně k vytváření a udržování konfliktů mezi širokými vrstvami populace a jistě také k ekonomickému růstu růstu vězeňského byznysu, který třeba v takových Jů Ass Ay jen kvete.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27861
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Ne, to není. Tvrdost drog má jiná kritéria, než je tvá nenávist k alkoholu.
Nebudu zacházet do podrobností z hlediska chemie, ale zkusím to polopaticky: alkohol je zatížený pouze spotřební daní, jinak není jeho prodej omezen u osob starších 18ti let.
Pokud by stejná pravidla platila i pro pervitin, kokain, heroin, extázi, atd., tak jsou ty společenské následky, proti těm, které vyzdvihuješ u alkoholu, úplně jinde.
Chápeme tedy definici tvrdosti drog, pokud nastavíme stejná pravidla pro to, co nazýváme drogami?
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od EL_XEL »

mattonecz píše: úte 19 dub 19:50 Tak lehce koukám po těch EV. Nejvíc se mi líbí Q4, u ID4 nedělaj 195kw verzi a u enyaqa už to stojí skoro jako audi. A u Q4 sportback je zase až 220kw, což by mi neva, ale už to je dražší.

Jaký sou další střední SUV na EV? Ještě teda iX3 a EQB, ale ty se mi jednak nelíbí, druhak tam už ta cena odskakuje trochu.
Co myslíš "střední"? Velikostně do toho pasuje i Model Y - kterej má svoje výhody a nevýhody. Výhody jsou zdaleka nejvychytanější pohon a celková EV koncepce plus nabíjecí síť, nevýhody pak jsou "sportovní" podvozek (tj. tvrdý, ale drží dobře stopu) a ta komunita okolo (bohužel je mezi fanoušky Tesly nezdravé množství fanatických magorů).

Pak Hyundai Ioniq 5/ Kia EV 6.
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3387
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od mattonecz »

Myslel sem velikost. Mezitim sem tak nejak prosel co existuje a nic se mi nelibi. Zrovna Y ani zvenku a vubec zevnitr.

Na konci roku ma byt Q6, na novy platforme a s vetsi baterii. Je ale otazka kolik bude stat..
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
_sulcik_
Pan Řidič
Příspěvky: 416
Registrován: sob 05 zář 11:39

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od _sulcik_ »

mattonecz píše: úte 19 dub 20:43 Případně zkušenosti s Enyaq/ID4/Q4 150kw? Bojim se že už to je moc málo
Záleží na co si zvyklý no. Jestli na těch 210 kW co máš v popisu, tak ti to stačit nebude. Ale co se týče předjíždění, tak to stačí, ta pružnost oproti spalováku je znát, ač to váží 2t. Ale záleží na každým no, zkus si to někde projet. Není to trhač asflatu ani lenoch, takže těžko odpovědět.

Jinak ID4 bych se osobně vyhnul. Kapacitní píčoviny všude, neergonomickej interiér a tvrdej podvozek. V Q4 jsem neseděl, ale zrovna Enyaq je zpracovanej co se týče interiéru hezky, hlavně třeba sportline, takže nevím jestli bych si uměl oddůvodnit ty prachy navíc za v podstatě stejný auto. Navíc podvozek podobně tvrdej jako ID4. Enyaq má jako jediný z těch aut komfortnější naladění podvozku. Ale když by byla možnost určitě bych šel do 4kolky, nejenom kvůli výkonu, celkově projevem je to auto prostě lepší a obzvlášť v zimě.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27861
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Navíc Enyaq má plně funkční střešní okno - u iD4 nelze otevřít a ani vyklopit.
Pádla pod volantem fungují, podobně jakou u Audi, jako stupně rekuperace, což je fajn.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3387
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od mattonecz »

z týhle trojky by asi dával smysl Enyaq, Q4 nic navíc nenabízí. ale pokud se tam dá 4x4, nedej bože RS, tak už je to pomalu dražší než moje Q5, a to mi zatím smysl nedává. ačkoliv 1kč vs 5kč na km je silný argument :D
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27861
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

ta ekonomika provozu je dočasný stav, který nevydrží. Ono logicky, když bude klesat spotřební daň z PHM, stát jí bude muset nahradit...
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3387
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od mattonecz »

Jasny no. Pocitam na barak solary a baterie, tak to snad nejak bude fungovat do budoucna.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27861
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Jenomže to také není zadarmo. Kor to úložiště.
Šak uvidíš, až to budeš řešit.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět