Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od Dallen »

goes píše:
Dallen píše:To sou totic kecy :) A propo ty chces jezdit 40 rocne ve fabii?

Dalnicni korab presne splnuje Alfa Roneo 159 1.9JTDm
auto vnitrkem prostorne jako dnesni kompakty, nekomfortni, poskakujici, na nerovnostech nervozni, ano to je dalnicni korab...
Ja myslel, ze to pises na fabii kam by to sedelo.

Ale jestli to je na 159 tak ty tri body jsou pekna kravina. 159 je urovni komfortu lepsi nez zlato jmenem passat velikostne stejne. A hodi se v podstate pouze na dalnici.
Pises o nervozite a pak napises C5? Teda nevim..

Nepletes si to s 156, ta je tvra a nepohldna, ale urcite ne poskakujici a nervozni.

Jinak ta 1.9 si veme asi kolem 6.5litru, ale jestli chces jezdit za pet tak neni problem. Hod tam sestku, 80 tempomat a pojedes za 4.5 :D Servis je odpovidajici na auto te kategorie.
Ale jestli chces skutecne setrit tak kup nejaky benzin 1.6 a vpal to do lpg.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od HondaMan »

Ad: "159 je urovni komfortu lepsi nez zlato jmenem passat"
To je asi jako kdyby jsi o sobě prohlásil, že jsi lepší běžec než vozíčkář...

Ad P407: Jako dálniční křižník to nebude špatné auto, ale nebude jezdit za 5. Poklidně bude po dálnici jezdit lehce pod 6; svižně za 7. S motory HDI problémy moc nejsou... IMHO dobré auto. Naše 407 měla najeto 250tkm na původních vstřicích, turbu... A nebýt nehody, tak jezdí dodnes.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
Jenyk
Mistr volantu
Příspěvky: 583
Registrován: úte 22 úno 11:04

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od Jenyk »

Tak kupodivu první Superb se šestiválci je dálniční křižník par excellence, dlouhý rozvor z něj dělá velmi plavné přibližovadlo. Jen ta spotřeba u jednoho a cena servisu u druhého motoru....
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od jarka »

No já nevím, ale kupovat levný spolehlivý auto na 80km denně po dálnici a zajímat se o kategorii střední a vyšší střední třídy mi nepřijde moc rozumný v tomhle cenovým intervalu, i když k tomu název tématu vybízí. Těch 25kkm ročně zas není taková darda pro mladýho (předpokládám) kluka, tak bych zůstal u něčeho menšího...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od pavproch »

@jarka ref nájezd:
pecho píše: Většina nájezdu bude cesta do práce po dálnici cca 80km v jednu stranu. Jednou za pár měsíců cesta domů cca 1200km.
esli sem nezapoměl matěmátiku, tak

2x 80 x 230 + 2x ročně cesta domů = 40tis km jak vyšitých (a to do tesca bude chodit pěši)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od goes »

Dallen píše:
goes píše:
Dallen píše:To sou totic kecy :) A propo ty chces jezdit 40 rocne ve fabii?

Dalnicni korab presne splnuje Alfa Roneo 159 1.9JTDm
auto vnitrkem prostorne jako dnesni kompakty, nekomfortni, poskakujici, na nerovnostech nervozni, ano to je dalnicni korab...
Ja myslel, ze to pises na fabii kam by to sedelo.

Ale jestli to je na 159 tak ty tri body jsou pekna kravina. 159 je urovni komfortu lepsi nez zlato jmenem passat velikostne stejne. A hodi se v podstate pouze na dalnici.
Pises o nervozite a pak napises C5? Teda nevim..

Nepletes si to s 156, ta je tvra a nepohldna, ale urcite ne poskakujici a nervozni.

Jinak ta 1.9 si veme asi kolem 6.5litru, ale jestli chces jezdit za pet tak neni problem. Hod tam sestku, 80 tempomat a pojedes za 4.5 :D Servis je odpovidajici na auto te kategorie.
Ale jestli chces skutecne setrit tak kup nejaky benzin 1.6 a vpal to do lpg.
proc, proc, proc, proc kazdy zhrzeny fanousek italskych vozu porad vsechny ty svoje italske plecky srovnava s nemeckymi vozy, nebo skodovkou? To mate vazne takovy mindrak z toho passata, golfa a octavie, ze proste si vyberete vzdy toto? Proc sis nevybral Volvo? Lagunu? Audi A4? P407? a dalsi auta stredni tridy? Nevim zda si myslis, ze jsi mi to natrel, kdyz jsi to porovnal s passatem, ale asi ten pocit mas.

Jinak C5 je tak komfortne odtazena od ridice, podvozkem, rizenim, razenim. To auto nema v podstate emoce, ale je ryze funkcni na jednicku. Akusticky spicka, podvozkem se na to nic nechyta. Bavime se o dalnici a tam C5 funguje genialne. Takze kupovat neco v danem limitu ryze na dalnici, tak proste C5 je v tomto smeru, za ty love z normalnich aut proste dalnicni kriznik.

159tka je proste tim, jak hodne ifnormaci prnasi vsechno, jen ne auto na dalnice. Porad te neco rusi. Je pomerne hlucne, kazdy vymol jde citit apod. to je proste otrava, to neni dalnicni kriznik.

Jinak 159 ti s JTD zrat 6,5 nebude. To tak pri 90 kmh na tempomat, jinak tak 7-9 dle stylu jizy.
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od beaumont »

Podle toho s jakym JTD. S 1.9 16V 150 koni manual je 6,5 naprosto realna dlouhodoba dalnici spotreba pri beznych rychlostech kolem 130 km/h GPS s obcasnym vyletem vys. Samozrejme 2.4 a/nebo automat si vezmou vic.

Pokud jde o ten komfort, tak je zasadni rozdil v kolech a podvozku. Se standardnim podvozkem na 17" je 159 dost pohodlne auto, IMHO lepsi nez treba 407 (o dramaticky lepsich jizdnich vlastnostech nemluve). Samozrejme C5 je komfortem jinde, ta je v dane tride neprekonatelna a 508 je taky vyborna... Zato 159 na 19" s TI paketem je tvrda jak sutr, vic nez treba BMW 3er E90 s M paketem.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od beaumont »

A srovnavani s Octou / Passatem je prece logicke - jsou to nejrozsirenejsi auta svych trid v ČR, takze je nejvetsi sance, ze v nich kazdy jel. Srovnavat (treba) s Infiniti je nanic, kdyz ho vetsina lidi videla nanejvys stat u chodniku, nemyslis?
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
pecho
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: úte 21 led 18:52

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od pecho »

Wow, tady se to rozjelo! Pomalu více názorů než lidí :) Děkuji ale všem, kteří obětovali kus svého času a svůj názor napsali. Prosím pokračujte dále, jen tady na sebe neútočte :)

Pár věcí pro upřesnění (hodím to v editu i do prvního postu):
- výraz křižník jsem bral nadneseně. Co se týče komfortu, snesu kde co. Skutečně nepotřebuju sedmičkové bávo, eskového mercedesa, rollse nebo maybach. Na druhou stranu neříkám, že pokud bude takové auto za rozumné peníze, v dobrém stavu a s nízkými provozními náklady, tak že bych jej nekoupil jen proto, že je to auto velké a pohodlné. Primárně mi šlo o to, aby auto při 130 km/h neječelo jak opervní pěvkyně a nepilo jak velbloud po týdenní výpravě. Fakt nepojedu o moc více než těch 130-140 na tachometru, ani v tom Německu.
- nájezd během prvního roku bude těch cca 25t km. Z 80% jednorázové cesty do 100 km po dálnici v NL, z 15% delší dálniční trasy. I když to @pavproch hezky spočítal na 40tis., tak nebudu v práci každý den (home office a podobně), práce nebude 52 týdnů v roce, a po městě jezdím na kole :) Proto zatím 25 tisíc ročně. Co bude po roce se uvidí - může nájezd vylézt na těch 40-50 tis. km, může se změnit jeho struktura a část Evropy, kde bude probíhat, auto může jít někomu jinému z příbuzných a nebo taky může jít z domu. Nejpravděpodobněji se zatím jeví ten nárůst na 40-50 tis. km.
- ano, jsem poměrně mladý. Něco jsem najezdil, převážně se zmíněnými Megany různě po Evropě, hlavně dálnice a horské okresky. Nemám na sobě ale napsané žádné měsíce pojištění a žádné auto jsem já osobně nikdy nevlastnil. Proto se bojím, že povinné ručení za nějaký třílitr mě vyjde jako dovolená na Hawaii.

K navrhovaným variantám:
- Fabia 1.4 TDI greenline má velmi mnoho zarputilých odpůrců, asi to fakt bude bídné auto, takže jde z kola ven.
- Na 1.6 TDI greenline/bluemotion cokoliv bych asi musel rozbít prasátko a vydat cca čtvrt milionu, což se mi moc nechce. Na normální 1.6 TDI/77 kW ve Škodovce 200 tisíc. Spolehlivost navíc už asi není, co bývala u starých 1.9 TDI 66/81 kW.
- Na 1.9 TDI PD se tady nikdo moc netvářil nadšeně.
- Alfa je krásné auto, ale názory se hodně různí, asi bych to musel odzkoušet. Otázkou taky je, kde sehnat nějakou nedovezenou a nestočenou :) Výš než zmíněný 1.9JTD bych nešel.
- vzdát se "vysněné" spotřeby a koupit diesel Focus (1.6 TDCi), Astra (1.7 CDTI), Renault (1.5dci, 1.9 dci), Peugeot nebo Citroen (asi 1.6 HDI, případně u korábů 2,0 HDI). Jak to bude ale se spolehlivostí těch common railů a Francouzů, to netuším.
- koupit atmosférický benzín a nechat přestavět na plyn. Alternativa která mě dříve nenapadla by nemusela být marná. Třílitry v různých (skutečných) parnících asi pro mě nebudou ekonomicky atraktivní ani v tom plynu. Takže buď větší auta s atmosférickým dvoulitrem, 1.8., kde ale kusů moc nebývá (povětšinou se už asi kupovaly diesely) a ročníky tak kolem 2006 a níže (ano i ta C5 a 407). Nebo něco menšího - Toyoty i Hondy jsou hůře sehnatelné a ročníky tak kolem 2005. Focusy 2007-2008 by mohly být ve slušném stavu, koncern 1.6 MPI 2006-2008, Octávka tour možná i 2009. Co z toho je "držák" i po mechanické stránce? Obzvláště koroze podle mě může být v Holandsku docela problém.
- vykašlat se na to a dál jezdit vlakem (4 hodiny denně a ranní vstávání ale nejsou nic pro mě, už jsem tak pár měsíců jezdil a proto uvažuju o autě) a domů se občas proletět.
retron
Letec
Příspěvky: 1412
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK

Příspěvek od retron »

pecho píše:Otázkou taky je, kde sehnat nějakou nedovezenou a nestočenou :)
když už tam budeš tak bych to koupil v těch Němcích nebo Holandu...ale ne od Turka nebo Rumuna! :-D
Odpovědět