Aha, takže ty jsi vlastně celou dobu porušoval zákon, jak jsi za sebou držel ty policajty, že? Vždyť tys je vůbec omezit nesměl!řidičBOB píše:GH: Řidič nesmí omezit řidiče vozidla v pruhu, do kterého přejíždí. Najdi si příslušný paragraf, když ho neznáš.
Řidiči, co to mají v ruce...
Moderátor: řidičBOB
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2148
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Ano, tak by to mělo být dle předpisů. Nikde není uzákoněna nutnost či možnost přejíždět do levého pruhu, aby vozidlo z připojovacího pruhu mohlo vjet do pravého pruhu. Že se tak často děje je jiná věc.racer píše:Ano, předjel. Řidiči dodávky by nezbylo než zpomalit a zařadit se až bude průběžný pruh volný nebo porušit vodorovné značení a jez chvilku odstavným.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27928
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
GH: pleteš hrušky s jabkama záměrně nebo ...?
Když jsem totiž já předjížděl, tak jsem změnou jízdního pruhu nikoho neomezil, protože v tu chvíli tam nikdo takový nebyl, kterého bych změnou jízdního pruhu omezil.
Znovu tě žádám, aby sis přečetl pozorně onem paragraf a přestal hloupě trollit
Když jsem totiž já předjížděl, tak jsem změnou jízdního pruhu nikoho neomezil, protože v tu chvíli tam nikdo takový nebyl, kterého bych změnou jízdního pruhu omezil.
Znovu tě žádám, aby sis přečetl pozorně onem paragraf a přestal hloupě trollit
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27928
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
jerry: nejvíc mi na tom manévru vadí fakt, že kamioňáci to omlouvají ohleduplností. Ale kdyby opravdu chtěli být ohleduplní, tak si přibrzdí sami a nenaserou se do levého, kde omezí ostatní řidiče a fakticky tu svou “ohleduplnost” nedobrovolně přenáší na jiné.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Vytesat do kamene!řidičBOB píše:kdyby opravdu chtěli být ohleduplní, tak si přibrzdí sami a nenaserou se do levého, kde omezí ostatní řidiče a fakticky tu svou “ohleduplnost” nedobrovolně přenáší na jiné
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Na tom chování kamioňáka není nic tak strašného, aby to stálo za zmínku. Vyhodnotil energii soustavy hmotných bodů v blízkém okolí se nacházejících a správně uplatnil kriterium minima zmařené energie celé soustavy. Nikoho neohrozil, a že porušil beztak nesplnitelné kriterium neomezení, mi nevadí.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1986
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Zajímavá a pravdivá myšlenka - brždění a rozjezd kamionu rozhodně obecně spotřebuje více energie a způsobí větší znečištění emisemi. Znečištění má většina z nás těžce na háku - viz. kupování vyjetých dieselových polovraků a následné trávení sebe i okolí a naftu řidič neplatí z vlastní kapsy. Takže nejsem zrovna přesvědčen o tom, že se tyto pochody odehrávaly v hlavě řidiče kamionu. A navíc, nic osobního, ale pokud "nesplnitelné kriterium neomezení" myslíte opravdu vážně, pak bych vás za volantem v provozu raději moc potkat nechtěl.Honza42 píše:Na tom chování kamioňáka není nic tak strašného, aby to stálo za zmínku. Vyhodnotil energii soustavy hmotných bodů v blízkém okolí se nacházejících a správně uplatnil kriterium minima zmařené energie celé soustavy. Nikoho neohrozil, a že porušil beztak nesplnitelné kriterium neomezení, mi nevadí.
Nelze než souhlasit. Podobně - samozřejmě s velkou nadsázkou - bych si mohl zajít do banky naloupit s pistolí a pak lidi pod namířenou hlavní sebejistě "požádat" o ohleduplnost - ať loupež nehlásí a drží hubu, jinak skončí špatně. Stejně sebejistě, jako to kamioňák poslal do levého, protože si uvědomuje, že zezadu vrazit osobákem do kamionu znamená obrovskou míru rizika (zdravotního, materiálního - zničení auta, pokuta a body od fízlocystů) pro řidiče osobáku, zatímco kamioňák si toho skoro ani nevšimne.řidičBOB píše:jerry: nejvíc mi na tom manévru vadí fakt, že kamioňáci to omlouvají ohleduplností. Ale kdyby opravdu chtěli být ohleduplní, tak si přibrzdí sami a nenaserou se do levého, kde omezí ostatní řidiče a fakticky tu svou “ohleduplnost” nedobrovolně přenáší na jiné.
Naposledy upravil(a) Lachende Bestien dne pon 19 bře 14:30, celkem upraveno 3 x.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27928
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
A mě to třeba vadí. Nevidím důvod k omezování ostatních. Kdyby se takhle choval každý a při každé příležitosti...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Řidič kamionu změnil jízdní pruh v okamžiku, kdy měl vedle sebe pomaleji jedoucí vozidlo, kterému právě končil připojovací pruh. To je stav, za který je zodpovědný řidič malého náklaďáku, a který neměl nastat. Měl to řešit dřív. Kdyby v té chvíli řidič kamionu šlápl na brzdu, nebylo by to zrovna bezpečné řešení. Kdyby nedělal nic, řidič malého náklaďáku by musel zastavit a potom se rozjíždět z nuly - taky nebezpečná věc.
Takže kamioňák to vlastně nakonec udělal dobře.
Takže kamioňák to vlastně nakonec udělal dobře.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27928
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Proč by nebylo? Pokud sledoval provoz, tak by to nedělal na poslední chvíli, za ním nic nejelo a nemusel omezit vozidlo v levém pruhu, což mu zákon v tu chvilli zakazoval. Nebo měl ten menší náklaďák prostě odignorovat, když se neumí správně řadit.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time