Proč řešíš kdo zná Prokopce? Jako že by si ho vymysleli? Myslím že psal už někdy před 15 lety pro českou odnož Autocaru.
Pokud se vážně ptáš, proč by se měly započítávat emise na výrobu elektřiny místo toho, aby se elektromobil do flotilového průměru započítával jako ne jedna, ale dokonce více nul, je jasné že jsi fanatik a diskuse s tebou nikam nepovede.
Tak jako jsou rozmanité emise na výrobu a distribuci paliva, tak jsou rozmanité energetické mixy jednotlivých regionů. Z propočtů, kde se uvažuje opravdu se vším, včetně samovybíjení a snížené efektivity v nízkých teplotách, by momentálně elektromobily dopadly neslavně.
Stejně jako v méně pokřiveném tržním prostředí bez sankcí pro spalovací auta na jedné straně a dotací pro elektro auta na druhé.
Totiž v méně zvrhlém socialismu by se prostě jen zvýšilo zdanění paliv, čímž by se tlačilo na
skutečnou efektivitu konvenčních aut.
Ale to by bylo příliš jednoduché, samoregulační, a nešlo s tím čarovat na 100 způsobů jako s tabulkovými emisemi.
Kontrolní otázka - jak budou vlády kompenzovat výpadek ze zdanení paliv?
Tragikomickým důsledkem dnešních pravidel je zánik těch v praxi nejúspornějších a nejlevnějších malých aut tipu Citigo, které jsou dále penalizovány za svou nízkou hmotnost = efektivitu. Také se je nevyplatí osazovat mikrohybridními nebo hybridními systémy, které fungují především na papíře.
Nebo se pak auto za 260 tisíc zdraží skokově na 315 jako Suzuki u Swiftu s mikrohybridem.
A jiná auta, s hmotností přes 2 tuny, mají glanc bezemisních spasitelů planety
Logickou přípravou před nástupem elektromobility by bylo posílení jaderné energetiky, ale to naráží na ideový odpor. Raději ať obyvatelstvo třeba omezí luxování.