Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Stepan - Proč si pořád myslíš, že já se tu někde v článcích vztekám? spíš si to jen vsugerováváš a pak máš ke mě zbytečnou averzi. Vždyť je to tu jenom debata příznivců nebo odsuzovačů étronů. O nic vážného nejde, pokud dokáže každý podle svého logicky argumentovat za svůj názor. Za mě, já pořád postrádám kdekoliv otištěnou trochu hlubší, vyváženou, objektivní a pravdivou analýzu, kde se jasně dají vyčíst výhody výroby étronů a zbavení se v co nejkratším období výroby aut na benzin či naftu. Až toto tu kdekoliv někdo zveřejní a bude to pravdivě posuzované, pak se mě tu zbavíš a nemám tu co pohledávat. Ale proti úmyslným lžím se musí každý zdravý jedinec postavit.., pokud mu záleží na budoucnosti a planetě!
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27934
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
...a dopadneme jako ve SWE, která zavírá hnusné jaderné elektrárny a kupuje elektřinu z Německa. To je stejný model, jako celá elektromobilita...ve velkých městech potřebujeme ulevit emisím, ale je nám u prdele, jaké je znečištění tam, kde se uhlí těží a zpracovává.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
zabij bobra = zachráníš strom, ne?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Hele to furt nic neni. Ja si vzdycky vzpomenu na ty, s prominutim, blazny co od nas na jih postavili jadernou elektrarnu. Uplne. A pak na zaklade odporu jednoho ekoaktivisty a zaroven antiatom aktvisty v jedne osobe to, ac hotove, nikdy nespustili.
Ale protoze jim ty megawatty fakt chybely, tak misto toho naboostovali objem spalenyho uhli, ktery jeste vozili pres pul Evropy.
A jak se vzdycky zacne hlasiteji resit dostavba Temelinu ci Dukovan, tak posilaji na hranice protestni traktory.
Ale protoze jim ty megawatty fakt chybely, tak misto toho naboostovali objem spalenyho uhli, ktery jeste vozili pres pul Evropy.
A jak se vzdycky zacne hlasiteji resit dostavba Temelinu ci Dukovan, tak posilaji na hranice protestni traktory.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Mně by zajímalo fakt korektní srovnání spalovák vs elektromotor. To co tady předvádí na homepage je propaganda. Protože sice přiznávají, že užívání vychází elektromobily líp, ale když se započítá výroba el. energie a baterií. Přitom o výrobě spalováků se nemluví, nemluví se o eko dopadu těžby ropy, její přepravy, výrobě benzínu, přepravy atd.
Tohle bych fakt rád viděl - od A po Z, výroba až likvidace auto vs elektroauto + důsledky výroby energetického zdroje vč. dopravy na místo spotřebování - rozvody u elektro, přeprava nafty/benzínu
Nemyslím si, že by lidi elektroauta nechtěli - nechtějí je v současné podobě za současné ceny. Naopak myšlence elektromobility je drtivá většina nakloněna.
A taky by mě zajímalo, proč je cena elektro tak vysoká oproti konvenčním. Svádí se to na baterie, ale baterie Leafu stojí cca. 150 000 Kč Řekněme že baterie EV budou stát 150-300 tis. Kč. I pokud by elektromotor stál stejně jako spalovací (a už tady bych měl rezervy), tak pořád tady bude chybět převodovka, výfuky, katalyzátory, nádrž atd. IMHO jen toto smaže cenu baterií... Nákladově by proto výrobci měli být schopni EV vyrobit za stejné peníze jako spalovací. A ID3 nestojí stejně jako Golf.... Výrobci snad sami připouštějí, že výroba EV je pro ně levnější. Trochu mi to zavání bariérou vstupu...
Tohle bych fakt rád viděl - od A po Z, výroba až likvidace auto vs elektroauto + důsledky výroby energetického zdroje vč. dopravy na místo spotřebování - rozvody u elektro, přeprava nafty/benzínu
Nemyslím si, že by lidi elektroauta nechtěli - nechtějí je v současné podobě za současné ceny. Naopak myšlence elektromobility je drtivá většina nakloněna.
A taky by mě zajímalo, proč je cena elektro tak vysoká oproti konvenčním. Svádí se to na baterie, ale baterie Leafu stojí cca. 150 000 Kč Řekněme že baterie EV budou stát 150-300 tis. Kč. I pokud by elektromotor stál stejně jako spalovací (a už tady bych měl rezervy), tak pořád tady bude chybět převodovka, výfuky, katalyzátory, nádrž atd. IMHO jen toto smaže cenu baterií... Nákladově by proto výrobci měli být schopni EV vyrobit za stejné peníze jako spalovací. A ID3 nestojí stejně jako Golf.... Výrobci snad sami připouštějí, že výroba EV je pro ně levnější. Trochu mi to zavání bariérou vstupu...
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Elektromobily a vse kolem nich
ExFun píše:
Nemyslím si, že by lidi elektroauta nechtěli - nechtějí je v současné podobě za současné ceny. Naopak myšlence elektromobility je drtivá většina nakloněna.
Myslím, že lidi jsou obecně naklonění tomu, co je pro ně nejlepší / nejlevnější. Co přesně je pod plechama je nezajímá. Nemyslím si, že by se nějaká masa lidí těšila, až vymění písty za baterky, pro ten pocit.
A taky by mě zajímalo, proč je cena elektro tak vysoká oproti konvenčním. Svádí se to na baterie, ale baterie Leafu stojí cca. 150 000 Kč Řekněme že baterie EV budou stát 150-300 tis. Kč. I pokud by elektromotor stál stejně jako spalovací, tak pořád tady bude chybět převodovka, výfuky, katalyzátory, nádrž atd. IMHO jen toto smaže cenu baterií... Nákladově by proto výrobci měli být schopni EV vyrobit za stejné peníze jako spalovací. A ID3 nestojí stejně jako Golf....
Protože VW ví, že mu to v Západní Evropě dosype stát dotacema, takže to lidi koupí, ikdyž si za to řeknou "v ceníku" o nesmysl, protože to reálně nikdo nikdy platit nebude? ČR není trh.
A pak rozložení fixních nákladů? Ten chlap co krestlí ID3 stojí na hodinu imo úplně stejně jako Golf, akorát toho ID3 prodají o 2 řády míň?
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak ted zas predvadis propagandu ty. Aneb prani otcem myslenky.ExFun píše:Nemyslím si, že by lidi elektroauta nechtěli - nechtějí je v současné podobě za současné ceny. Naopak myšlence elektromobility je drtivá většina nakloněna.
Vyrobci to prodavaji za draho, protoze vidi na Tesle ze to jde a early-adopters jsou ochotni za tuhle stale jeste vystrednost ty penize dat. Soucasne vi, ze spousta statu na to spotrebitelum poskytuje nejake subvence, tak proc by mel vyrobce tratit, kdyz na to zakaznikovi prispeje verejny rozpocet.ExFun píše: A ID3 nestojí stejně jako Golf.... Výrobci snad sami připouštějí, že výroba EV je pro ně levnější. Trochu mi to zavání bariérou vstupu...
Jeste dodatek: VW nepokryte priznava, ze EV a jejich vyvoj plati z cileneho zdrazeni spalovacich ut.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27934
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ad ID.3: v DE je/byla nějaká akce (čti dotace) a šlo to pořídit za 20000€. Kdopak to asi do toho milionu dotlačil?
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Pritom je to jeste vic vtipny.
Mas nadmerny flotilovy emise, protoze zakaznik, ten hajzlik, ty EV proste ve velkem nenakupuje, tak dostanes eco-flastr za spalovaky, z jejichz prodeju a naboostovanych cen ten EV-byznys platis.
A jeste vtipnejsi je, kdyz rozjedes aferu dieselgate, na to konto pak vyrobcum popadaji prodeje naftaku v dalsim roce a co se stane? - Narostou ti zase flotilovy emise, protoze se pocitaj abstraktne z normovane spotreby, kterou ma naftak nizsi.
Mas nadmerny flotilovy emise, protoze zakaznik, ten hajzlik, ty EV proste ve velkem nenakupuje, tak dostanes eco-flastr za spalovaky, z jejichz prodeju a naboostovanych cen ten EV-byznys platis.
A jeste vtipnejsi je, kdyz rozjedes aferu dieselgate, na to konto pak vyrobcum popadaji prodeje naftaku v dalsim roce a co se stane? - Narostou ti zase flotilovy emise, protoze se pocitaj abstraktne z normovane spotreby, kterou ma naftak nizsi.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/