Suzuki obecně
Re: Suzuki obecně
V pohode, pozrel som si prvých pár minút, rozumel som akurát číslam a pár technickým veciam díky za odpoveď
Suzuki Swift Sport 1.6 5D ZC32S
Re: Suzuki obecně
Ahojte,
riešim jeden (dosť veľký) problém na mojom SSS - pri zohriatych brzdách aj pneu je zadok auta počas prudkého brzdenia (tesne pred hranicou, kedy sa triggerne ABS) nestabilný a pláva zľava doprava, viď video: https://youtu.be/-NiyBzEAc08
Auto - Suzuki Swift Sport ZC32, 2012
Pneu - GoodYear F1 Eagle Assymetric 6 (205/40/17)
Dosky - EBC Yellowstuff vpredu, OEM vzadu
Kotúče - EBC slotted vpredu, OEM vzadu
Brzdová kvapalina - MOTUL RBF600
Pneu majú 2 mesiace, predné brzdy rok, zadné brzdy 2 roky, brzdová kvapalina mesiac (dialo sa to aj pred výmenou). Geometria robená na jar, všetky hodnoty v norme.
Keď som písal do SSS skupiny na FB, dostal som odpoveď, že sa to deje viacerým, ale nikto to neriešil. Padli tam viaceré návrhy od zlých zadných tlmičov, cez rozbité silentbloky na zadnej náprave až po konštrukčnú vadu vozidla.
Vedeli by ste poradiť ako vyriešiť tento problém? Fakt, že v 170km/h ma hodí pri brzdení do strany veľmi nevzbudzuje dôveru.
riešim jeden (dosť veľký) problém na mojom SSS - pri zohriatych brzdách aj pneu je zadok auta počas prudkého brzdenia (tesne pred hranicou, kedy sa triggerne ABS) nestabilný a pláva zľava doprava, viď video: https://youtu.be/-NiyBzEAc08
Auto - Suzuki Swift Sport ZC32, 2012
Pneu - GoodYear F1 Eagle Assymetric 6 (205/40/17)
Dosky - EBC Yellowstuff vpredu, OEM vzadu
Kotúče - EBC slotted vpredu, OEM vzadu
Brzdová kvapalina - MOTUL RBF600
Pneu majú 2 mesiace, predné brzdy rok, zadné brzdy 2 roky, brzdová kvapalina mesiac (dialo sa to aj pred výmenou). Geometria robená na jar, všetky hodnoty v norme.
Keď som písal do SSS skupiny na FB, dostal som odpoveď, že sa to deje viacerým, ale nikto to neriešil. Padli tam viaceré návrhy od zlých zadných tlmičov, cez rozbité silentbloky na zadnej náprave až po konštrukčnú vadu vozidla.
Vedeli by ste poradiť ako vyriešiť tento problém? Fakt, že v 170km/h ma hodí pri brzdení do strany veľmi nevzbudzuje dôveru.
Re: Suzuki obecně
A to plave na jednu stranu nebo to vlaje ze strany na stranu? Při hodně prudkém brzdění jde u SSS všechna hmotnost na předek a zadek má tendenci se hodně odlehčovat. OEM tlumiče nic moc, už v 60 tis. km prosakovali. Vyměnil jsem za Bilstein B6 a auto se chová o moc líp.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Suzuki obecně
Vždy to ide doprava, ako vidieť na videu. Keď brzdový pedál trochu povolím, auto sa zrovná naspäť.
Pravý zadný tlmič trochu presakuje, je mierne od oleja (suchého). Neviem či sa už tlmiče menili alebo nie, auto vlastním od 120k, teraz má 150k.
Pravý zadný tlmič trochu presakuje, je mierne od oleja (suchého). Neviem či sa už tlmiče menili alebo nie, auto vlastním od 120k, teraz má 150k.
Re: Suzuki obecně
Přesně tohle my svýho času dělal type-R a bylo to kurňa otravný a trvalo dost dlouho než jsem přišel na původce toho všeho. U mě to tehdá bylo rozvážením auta a po nastavení a dovážení to úplně zmizelo a brzdilo to naprosto jistě i bez ABS. Nechal jsem si změřit rozvážení auta na vahách (cca 1/2 nádrže a s řidičem) a neseděly váhy do úhlopříčky. Provedla se korekce na jednom tlumiči (o 3mm) a bylo to výrazně lepší. Pak jsem ještě do auta dal 34kg závaží a bylo to úplně jiný auto - na brzdách, v zatáčkách. Ne pro nic za nic se takhle nastavují závoďáky. Drtivá většina sériovek na tohle úplně peče. Jen to teda chce stavitelný podovozek. Koukni jestli někdo v okolí nemá váhy a zkus to zkontrolovat a uvidíš jestli to budeš mít podobný.
Tady máš tabulky jak se to měnilo - i relativně malý rozdíl na úhlopříčce byl dost zásadní. Tý jo, bylo to skoro před 10 lety a nějakými těmi kily...
Tady máš tabulky jak se to měnilo - i relativně malý rozdíl na úhlopříčce byl dost zásadní. Tý jo, bylo to skoro před 10 lety a nějakými těmi kily...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Suzuki obecně
Hned prvym bodom to u mna konci, aj keby auto odvazim a nesedi, tak s tym dalej nemam co robit na OEM podvozku.
Ale skusim sa popytat ci niekto nema vahy aspon informacne, nech sa nesnazim riesit nejaky problem, ktory bez nastavitelneho podvozku aj tak nevyriesim dakujem
Ale skusim sa popytat ci niekto nema vahy aspon informacne, nech sa nesnazim riesit nejaky problem, ktory bez nastavitelneho podvozku aj tak nevyriesim dakujem
Re: Suzuki obecně
A brzdí obě přední brzdy stejně? Máš to změřené?
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Suzuki obecně
Může a nemusí to tím být. Ja to tehdá hledal fakt dlouho a furt jsem nemohl přijít na to, čím by to mohlo být. Gumy, brzdy, geo - všechno jsem měl v cajku a přitom to byly blbý 3mm na předním tlumiči. Dalo by se říct takový detail... Potom z toho bylo úplně jiný auto.
Jinak mě sportik taky trochu tahá na velkých brzdach do jednoho směru, ale není to nic extra rusivyho.
Jinak mě sportik taky trochu tahá na velkých brzdach do jednoho směru, ale není to nic extra rusivyho.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Suzuki obecně
Pocas STK 09/2020 boli namerane uplne totozne brzdne sily na oboch stranach, cez leto ma caka znova tak potom uvidim. Mimo toho odmerane nemam.
Re: Suzuki obecně
Nj, od 09/2020 jsou už skoro 2 roky a hlavně 2 zimy. Když jsem koupil Sportíka, tak auto jezdilo předtím každou zimu po hodně prosolených silnicích. Auto mi při větším brzdění tahalo do strany, po výměně kotoučů (Zimmermann) a desek (Hella Pagid) je to cajk. Zjistilo se, že byly totálně zarezlé vodící čepy, a proto zrezlé vnitřní strany kotoučů, jedna víc. Tak proměřit účinnost předních brzd.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.