Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Moderátor: řidičBOB
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Žádný atest tam vyznačen nemám, jsou to folie koupené v PennyMarketu za asi 500 Kč, které jsem si tam sám nalepil. Na obalu je česky napsáno jen toto:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
I když je na té poslední fotografii uvedeno, že to schválil (německý) Spolkový úřad dopravy (což jim případně na STK ukaž, třeba to projde), z pohledu platného práva to tam bez atestu / homologace (tu by to mělo, pokud by to tam dal již výrobce), nemá co dělat. Víc Ti k tomu nemám co poradit.
Samozřejmě vím, v jakém státě žijeme, když pominu tuning, americké vozy, tak taková folie na zadním skle dozajista (když už tomu bylo jednou) projde.
Samozřejmě vím, v jakém státě žijeme, když pominu tuning, americké vozy, tak taková folie na zadním skle dozajista (když už tomu bylo jednou) projde.
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
chlopi, otázka:
(aktuální stav na výjezdu z Bystřice p. h. směr valmez) dočasně uméstěný sloup se značkami (odshora):
1. zákaz předjíždění
2. omezení rychlosti na 50
3. dodatková cedulka "platí 07:00-18:00"
Otázka: ta dodatková cedule se vztahuje k oběma příkazovým značkám nebo jenom k té "bližší", tedy omezení rychlosti?
(aktuální stav na výjezdu z Bystřice p. h. směr valmez) dočasně uméstěný sloup se značkami (odshora):
1. zákaz předjíždění
2. omezení rychlosti na 50
3. dodatková cedulka "platí 07:00-18:00"
Otázka: ta dodatková cedule se vztahuje k oběma příkazovým značkám nebo jenom k té "bližší", tedy omezení rychlosti?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
pavproch: Dodatková tabulka se vztahuje jen k té konkrétní značce, pod kterou je umístěna, tj. časové omezení se vztahuje jen k omezení nejvyšší povolené rychlosti a bohužel nikoliv k zákazu předjíždění.
- návštěvník
- Spolujezdec
- Příspěvky: 2
- Registrován: úte 24 črc 23:55
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Řeší nějak české předpisy používání (přídavných) dálkových světel jiné než čiré barvy, konkrétně žluté? Mám na starším renaultu 2-parabolové lampy pro žárovky H4 a H1, kde potkávací světlo je na vnější straně lampy s žárovkou H4, při přepnutí na dálkové standardně na H4ce zhasne potkávací a rozsvítí se dálkové vlákno a k tomu se ve vnitřní parabole rozsvítí přídavné dálkové s H1. No a teď se mi povedlo sehnat funglovky originál Valeo pro Francii, která mají v té vnitřní parabole přídavného dálkového světla pro žárovku H1 žlutou skleněnou baňku, takže to vypadá a i bude asi svítit žlutě. Žlutá baňka je nedemontovatelná bez rozlepení celý lampy, vnitřní parabola je neoddělitelnou částí celý lampy. Připomínám, že nejde o světlo obrysové ani potkávací, ale dálkové (v tomto případě přídavné), takže trvalé (dlouhodobé) použití je reálné pouze dokud mi nikdo nejede proti, kdy pak přepínám na potkávací (=žlutá dálková zhasnou). Byl by nějaký problém při použití v ČR? Pokud ano, je to řešitelné výjimkou? Řeším to, na jaký auto si je mám namontovat - jestli na to, se kterým předpokládám každodenní ježdění, nebo na jiné, které jede maximálně 1x za 2 roky na STK a řádově 1x za rok na nějaký sraz. Rozhodně nehodlám ty žluté baňky z toho jakkoliv preparovat nebo je rozbíjet, když jsem si to kvůli nim už pořídil a zadarmo to taky nebylo Dík.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27926
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
361/2002Sb.
§ 18 Světelná zařízení vozidel
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)
(1) Na vozidlech kategorie M, N, O, L, T, OT nebo S se mohou užívat jen takové světelné zdroje a zařízení (i co do počtu), která jsou pro daný druh a kategorii vozidla předepsána nebo povolena. Světelná zařízení lze použít na vozidlech, splňují-li podmínky stanovené technickými předpisy uvedenými pro automobily a jejich přípojná vozidla v příloze č. 1, pro dvoukolová a tříkolová vozidla a jejich přípojná vozidla v příloze č. 2, pro traktory a jejich přípojná vozidla v příloze č. 3, pojízdné pracovní stroje v příloze č. 4, další zvláštní vozidla v příloze č. 5. Světelná zařízení musí být homologována.
(2) Jiná světelná zařízení, než jsou předepsána nebo povolena v souladu s odstavcem 1 nebo která jsou povolena podle odstavců 3 až 5, nesmí být na vozidle použita.
a pak:
§ 36 Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)
(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.8)
(2) Závadou podle odstavce 1 v osvětlení vozidla je vždy,
a) nesvítí-li potkávací nebo brzdové nebo zadní obrysové světlo alespoň na straně přivrácené do středu vozovky,
b) nelze-li přepnout dálková světla na potkávací,
c) způsobují-li světlomety oslnění,
d) jsou-li dodatečně namontovány nebo upraveny svítilny svítící dopředu nepřerušovaně světlem jiné barvy než bílé, kromě předních svítilen do mlhy žluté barvy a dozadu nepřerušovaně svítící světlem jiné barvy než červené,
§ 18 Světelná zařízení vozidel
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)
(1) Na vozidlech kategorie M, N, O, L, T, OT nebo S se mohou užívat jen takové světelné zdroje a zařízení (i co do počtu), která jsou pro daný druh a kategorii vozidla předepsána nebo povolena. Světelná zařízení lze použít na vozidlech, splňují-li podmínky stanovené technickými předpisy uvedenými pro automobily a jejich přípojná vozidla v příloze č. 1, pro dvoukolová a tříkolová vozidla a jejich přípojná vozidla v příloze č. 2, pro traktory a jejich přípojná vozidla v příloze č. 3, pojízdné pracovní stroje v příloze č. 4, další zvláštní vozidla v příloze č. 5. Světelná zařízení musí být homologována.
(2) Jiná světelná zařízení, než jsou předepsána nebo povolena v souladu s odstavcem 1 nebo která jsou povolena podle odstavců 3 až 5, nesmí být na vozidle použita.
a pak:
§ 36 Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)
(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.8)
(2) Závadou podle odstavce 1 v osvětlení vozidla je vždy,
a) nesvítí-li potkávací nebo brzdové nebo zadní obrysové světlo alespoň na straně přivrácené do středu vozovky,
b) nelze-li přepnout dálková světla na potkávací,
c) způsobují-li světlomety oslnění,
d) jsou-li dodatečně namontovány nebo upraveny svítilny svítící dopředu nepřerušovaně světlem jiné barvy než bílé, kromě předních svítilen do mlhy žluté barvy a dozadu nepřerušovaně svítící světlem jiné barvy než červené,
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- návštěvník
- Spolujezdec
- Příspěvky: 2
- Registrován: úte 24 črc 23:55
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Ehm, při troše fantazie by mohlo být aplikováno podle mého názoru pouze toto:
...pakliže bychom připustili "dodatečnou montáž". Pod dodatečnou montáží si ale představuji dodělání něčeho, s čím běžně ta auta z pásů nesjíždějí - např. samostatná přídavná světla, tažné zařízení, speciální nástavba apod. Tato světla jsou pro daný typ vozu homologována jako nezbytná součást vnějšího osvětlení, běžně se v tomto provedení ta auta prodávala a kdybych si čistě teoreticky onen vůz dovezl přímo z Francie, budou na něm. Já mám auta odjinud (D,A,I - tedy bez té baňky) a jen chci místo starých světlometů s matnými parabolami a od kamínků osekanými skly namontovat fungl nová originální světla z originální krabice určená přímo a výhradně pro daný typ vozu, byť byla vyrobena před cca 25lety. Nepovažuji to tedy za stejný úkon, jako když si do hlavního světlometu tu žlutou baňku dokoupím nasazovací na žárovku a nasadím ji na H4ku používanou pro potkávací světla, se kterými svítím stále. S dálkovými stále nesvítím a už vůbec ne v momentě možného oslnění jiných účastníků silničního provozu.řidičBOB píše:361/2002Sb.
§ 36 Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)
d) jsou-li dodatečně namontovány nebo upraveny svítilny svítící dopředu nepřerušovaně světlem jiné barvy než bílé, kromě předních svítilen do mlhy žluté barvy a dozadu nepřerušovaně svítící světlem jiné barvy než červené,
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27926
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Pokud bys to auto dovezl z FR a byla tam osazena origo světla, tak by to auto velmi pravděpodobně neprošlo STK, pokud bys ho přihlašoval jinak než veterána.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
[quote="návštěvník"]Řeší nějak české předpisy používání (přídavných) dálkových světel ..."
Opět si přečti, co jsem, obecně, o osvětlování vozidel napsal: české právo samostatné osvětlování vozidel kategorie M, N a přípojných za ně (O) blíže neupravuje, pouze se legislativními zkratkami odkazuje na příslušné právo mezinárodní, in concreto, Evropského společenství.
Barvu vyzařovaného světla u VŠECH druhů světlometů a svítilem, jednoznačně kodifikuje ustanovení čl.5.15. Jediný světlomet, který může svítit žlutou (přesně "selektivní žlutou", což není žlutá), je přední světlomet do mlhy. Dálkový světlomet může vyzařovat pouze barvu bílou.
Vnitrostátní výjimku mají pouze vozidla vyrobená do roku 1972, kde se připouští i u potkávacích světel a dálkových světel barva žlutá i selektivní žlutá (a přední ukazovatele směru mohou být bílé, zadní červené).
Výjimkou by to, samozřejmě, řešit šlo, můžeš o ní požádat min.dopravy, pochybuji, že Ti ji udělí.
Opět si přečti, co jsem, obecně, o osvětlování vozidel napsal: české právo samostatné osvětlování vozidel kategorie M, N a přípojných za ně (O) blíže neupravuje, pouze se legislativními zkratkami odkazuje na příslušné právo mezinárodní, in concreto, Evropského společenství.
Barvu vyzařovaného světla u VŠECH druhů světlometů a svítilem, jednoznačně kodifikuje ustanovení čl.5.15. Jediný světlomet, který může svítit žlutou (přesně "selektivní žlutou", což není žlutá), je přední světlomet do mlhy. Dálkový světlomet může vyzařovat pouze barvu bílou.
Vnitrostátní výjimku mají pouze vozidla vyrobená do roku 1972, kde se připouští i u potkávacích světel a dálkových světel barva žlutá i selektivní žlutá (a přední ukazovatele směru mohou být bílé, zadní červené).
Výjimkou by to, samozřejmě, řešit šlo, můžeš o ní požádat min.dopravy, pochybuji, že Ti ji udělí.
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Ještě, pardon, opravuji a doplňuji: "ustanovení čl.5.15 EHK/OSN č. 48". Omlouvám se, vypadlo mi to.