Oprava/doplnění: byl to pocitový potrat (bolely nohy, nechtělo se s nima kroutit), ale na druhou stranu sem ani jednou nešaltroval 26/50z, vše sem vyjel na 26/42z.... takže to asi zas tak blbě nešlapalo, no, páč dyž sem tu samou trasu jel na začátku sezony, taxem tam těch 26/50 šaltroval nesčšetněkrát.pavproch píše: neska to byl proti kopcu potrat fest.
Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
pp: a už jsi teda zkusil ty nižší tlaky nebo ne? Jestli jsi zvyklý jezdit 2,8b, tak by mě zajímalo co budeš říkat na ty 2,2b co se tak jezdí...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Cyklistické vlákno
Nezkoušel a ani nehodlám - leda žebymi na výletě něco málo uteklo a bylo mi lenivo dofukovat. Jezdím na bajku (dušovém) už 30 let a myslím, že sem už vyzkoumal co mi vyhovuje (čtI: zakousnutý zkostnatělý důchodce nepřístupný novotám).
Vážně: někdy to asi zkusím, ale nevím kdy a jak.
Jinak neska čtvrtý výlet na tubeless a za celý výlet sem si na (strach z ventilku atd) zpoměl až doma po výletě. Je to na dobré cestě.....
Vážně: někdy to asi zkusím, ale nevím kdy a jak.
Jinak neska čtvrtý výlet na tubeless a za celý výlet sem si na (strach z ventilku atd) zpoměl až doma po výletě. Je to na dobré cestě.....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Neboj tě nepřemlouvám, jen mě právě zajímá co by na to řekla taková stará struktura no...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Cyklistické vlákno
Už sem na to přišel - do věcí, které fungujou sa negabe, takže (záměrně) si tlakama v kolech fčíl hrát nebudu. Pokud ale sezona bude pokračovat dál, tak jak doposud, odhaduju, že do měsíce bude zadní plášť na odpis (mám rezervní) a až ho budu měnit, taxi přitom budu hrát s tlakama.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1995
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Cyklistické vlákno
Co by podle vás měla jakkoli stará "struktura" říct k vyššímu/nižšímu tlaku než že vyšší tlak znamená menší tření/přilnavost a tedy méně energie potřebné k pohybu a nižší tlak opačně? Jinými slovy před výjezdem do kopce je vhodné tlak zvýšit a před sjezdem snížit, ale komu by se chtělo se s tím furt sr....ehm zabývat?
Navíc dnešní MTB pláště jsou většinou velmi lepivé neboli z celkem měkkých směsí, takže třeba v porovnání s popravdě jistě těžšími plášti z tvrdých směsí nic moc nevydrží. Donedávna jsem používal (možná více než 10 let spíše nenáročného ježdění) takové tvrdé a těžké 2.3 mtb pláště a poměrně hrubý terénní vzorek takřka neubýval; přestal jsem je používat, protože začínaly už dost praskat kvůli "únavě materiálu", opotřebovávaly se fuckt až neskutečně pomalu.
Já mám zase dotazy na ortodoxní (semi-)profi-bezdušisty:
1. Je možné nějak jednoduše a rychle poznat, zda je na nějakém vystaveném byku přítomno dušové nebo bezdušové provedení? Např. zákazník příjde do šopu a obhlíží byky, na nichž není tato informace explicitně uvedena a nemá zájem se pokaždé ptát obsluhy (která může být též třeba nepříliš kvalifikovaná)?
2. Tmel pro bezdušismus je použitelný jen jednou, respektive při výměně plášťů (bezdušových za dušové) vyteče tmel z původních plášťů všude kolem? Nebo lze provést výměnu tak, aby tmel nevytekl (nebo nezaschnul?) a byl použitelný třeba za týden/měsíc při zpětné výměně?
Pak jsem se díval na typy ventilků a celkem mě překvapilo, že jsem snad nikdy ani neviděl a určitě nepoužíval tzv. klasický ventilek (dunlop, blitz), který je označen za (stále ještě?) nejrozšířenější. Na MTB jsem měl vždy autoventilek a kdysi dávno na galuskové závodničce logicky galuskový.
https://www.moolbike.cz/slovnik-pojmu/ventilky/
Používáte někdo ten "klasický" ventilek a je použitelný i na bezdušové řešení nebo je to omezeno jen na galuskový?
Navíc dnešní MTB pláště jsou většinou velmi lepivé neboli z celkem měkkých směsí, takže třeba v porovnání s popravdě jistě těžšími plášti z tvrdých směsí nic moc nevydrží. Donedávna jsem používal (možná více než 10 let spíše nenáročného ježdění) takové tvrdé a těžké 2.3 mtb pláště a poměrně hrubý terénní vzorek takřka neubýval; přestal jsem je používat, protože začínaly už dost praskat kvůli "únavě materiálu", opotřebovávaly se fuckt až neskutečně pomalu.
Já mám zase dotazy na ortodoxní (semi-)profi-bezdušisty:
1. Je možné nějak jednoduše a rychle poznat, zda je na nějakém vystaveném byku přítomno dušové nebo bezdušové provedení? Např. zákazník příjde do šopu a obhlíží byky, na nichž není tato informace explicitně uvedena a nemá zájem se pokaždé ptát obsluhy (která může být též třeba nepříliš kvalifikovaná)?
2. Tmel pro bezdušismus je použitelný jen jednou, respektive při výměně plášťů (bezdušových za dušové) vyteče tmel z původních plášťů všude kolem? Nebo lze provést výměnu tak, aby tmel nevytekl (nebo nezaschnul?) a byl použitelný třeba za týden/měsíc při zpětné výměně?
Pak jsem se díval na typy ventilků a celkem mě překvapilo, že jsem snad nikdy ani neviděl a určitě nepoužíval tzv. klasický ventilek (dunlop, blitz), který je označen za (stále ještě?) nejrozšířenější. Na MTB jsem měl vždy autoventilek a kdysi dávno na galuskové závodničce logicky galuskový.
https://www.moolbike.cz/slovnik-pojmu/ventilky/
Používáte někdo ten "klasický" ventilek a je použitelný i na bezdušové řešení nebo je to omezeno jen na galuskový?
Re: Cyklistické vlákno
1. V drtive vetsine jsou seriova kola s dusemi, kdyz je to nejaka stavba, tak to je asi o domluve se stavitelem, jestli se mu bude chtit hodut to rovnou na tubeless.
2.tmel vysycha i v "uzavrenem" plasti, takze se odpoved nabizi.
3.na autoventilek jsem videl akorat jakesik "gumy" do rafku pro prestavbu na bezduse, ale to nebylo pro 29" a ani nemam poneti, jak to funguje.
2.tmel vysycha i v "uzavrenem" plasti, takze se odpoved nabizi.
3.na autoventilek jsem videl akorat jakesik "gumy" do rafku pro prestavbu na bezduse, ale to nebylo pro 29" a ani nemam poneti, jak to funguje.
Re: Cyklistické vlákno
Ten tvuj kopec je nekde tu kolem?pavproch píše:Jo, jo, jo!
Cíl (kopec na který chcu během dovolené na bajku vyšlapat) splněn, může (jako že má dva dny) začít scát.
26z je (z mého úhlu pohledu) malý zázrak - za třicet let co bajkuju sem tuhle trasu dneska poprvé vyjel jen s jedním potlačením bajka (ca 50 délkových/25výškových metrů skrz nesjízdné suťovisko) a jednou se mi ve strmém zvedlo přední kolo, čili sem sebou yebnul. Jinak celé vykroucené nohama odzdola až nahoru (800 výškových) bez jediné zastávky (už nemožu) na vydýchání. Ejchichu!
Jo a bezduše po tom předvčerejším trochu úniku drží i ventilky fungujou (sem to poloušlé přední kolo ráno před výletem dofouk ruční hustilkou a ventilek to kvedlání vydržel) - začínám být s nima spokojen, snad mi ten pocit další dobrodružství nezkazí.
A dobrý pocit mi ani nezkazil sjezd z kopca dolů - strmý hodně kamenitý chodník, co sem dřív (mladší, zdravší) mnohokráte sice s problémy, ale jezdíval na bajku dolů - neska sem pěkně šel s bajkem vedle sebe, stárnu a bojím se (abych sebú neyebnul a něco si nebo bajku neudělal).
Pravda vyděsí
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1995
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Cyklistické vlákno
Dík za odpověď, takže pohledem jednoduše člověk nejspíš nepozná, zda jde o dušové nebo bezdušové řešení. Snad jen použití galuskového ventilku může zvyšovat pravděpodobnost bezduší.
Ráfky na bezdušárnu asi nejsou z vnějšku něčím specificky odlišné...
A lze (jakékoli) bezdušové ráfky použít bez problémů i s duší?
A ty dle výše odkazovaného článku údajně nejrozšířenější "klasické" ventilky s označením dunlop/blitz tedy někdo z vás používá nebo je viděl někoho používat?
Napadá mě jen, že se z nějakého mně neznámého důvodu nepoužívají na MTB a jde třeba o nejčastější řešení u různých typů silničních kol na (pří)městský provoz.
Konstrukčně mi připadají velmi podobné galuskovým, tzn. měly by umožňovat aplikaci tmelu do duše a zároveň působí robustněji a tedy odolněji proti případnému ohnutí byť jen při dofukování než ty galuskové tenoučké křehulky.
Ráfky na bezdušárnu asi nejsou z vnějšku něčím specificky odlišné...
A lze (jakékoli) bezdušové ráfky použít bez problémů i s duší?
A ty dle výše odkazovaného článku údajně nejrozšířenější "klasické" ventilky s označením dunlop/blitz tedy někdo z vás používá nebo je viděl někoho používat?
Napadá mě jen, že se z nějakého mně neznámého důvodu nepoužívají na MTB a jde třeba o nejčastější řešení u různých typů silničních kol na (pří)městský provoz.
Konstrukčně mi připadají velmi podobné galuskovým, tzn. měly by umožňovat aplikaci tmelu do duše a zároveň působí robustněji a tedy odolněji proti případnému ohnutí byť jen při dofukování než ty galuskové tenoučké křehulky.
Re: Cyklistické vlákno
Opet... Kazde slusne kolo ma rafky tlr a galuskove ventilky jsou v posledni dobe tak nejak standard i u dusi,takze pokud nestacila odpoved, ze drtiva vetsina (rozumej dostupne pro normalniho cloveka) kol je v serii s dusi a umoznuje prestavbu na tubeless tak ne, nepozna a ne nezvysuje. Oni nevi, jak dlouho bude kolo na sklade a kdyby nekde bylo rok v krabici, tak to bez prace nikdo nezprovozni. S dusi to nafoukas a jedes. Ano, do bezdusovych rafku i plastu muzes dusi pouzit. Taky spousta lidi, co jezdi bezduse vozi dusi, kdyby plast rizli tak, ze to mliko nepobere, tak nahodi dusi a dojedou.