Výše uvedené už uvádím dlouhodobě. Ano, za těchto pokřivených dotačních podmínek je provozování dieselu levnější. Při normálním tržním mechanismu by byla nafta o dost dražší než benzin a potom už to tak výhodné není. V rovných podmínkách by nikdy nebylo tolik dieselů. Viz rozdíl EU versus US.Lachende Bestien píše: Kdo a proč nastavil prodej a zdanění pohonných hmot do této podoby, tj. při prodeji 2 sloučenin s rozdílnou hustotou probíhá měření na litry místo na kg a zdanění tak, že nafta vychází levněji než benzín?
Jedná se tedy o státní přerozdělování z kapsy jedněch do kapsy druhých. To není závist či nepřejícnost, to je realita. Sám bych v těchto podmínkách taky provozoval firemní park v naftě. Ale to neznamená, že je to dobře. Dotace řepky taky není dobrá, že? Je ale otázka, zda tomu bude i do budoucna, nic není na věky.