
Ohladom bezproblemovosti Duratec HE by som sa tiez moc nechvalil - problem s virivymi klapkami - ked clovek ignoruje ich klepanie, nevie nikdy, kedy ich motor zozerie a zadrhne sa nimi. Alebo spotreba oleja cez tesnenia driekov ventilov, obcas zapecene stieracie kruzky na "sportovo" nizkych piestoch atd.
Je zaujimave, ako tu zopar ludi prska na 2.5T, pritom extremne vela Mondei s nim ma daleko cez 200k km a uplne v pohode, s tymto motorom jazdia STcka chipovane na 260 - 280 koni taktiez uplne v pohode, jazdia s nimi aj RSka a opat cuduj sa svet, podstatne spolahlivejsie a bezproblemovejsie, ako s novymi EB 2.0 alebo 2.3, kde praskaju a prepaluju sa piesty, tento problem uz v dost velkej miere postihuje aj EB 1.6. Tym nechcem povedat, ze 2.5T je 100% ny motor, tiez ma svoje muchy, legendarny PCV ventil a turbo boost solenoid su hned 2 priklady.
Problem 2.5T v Mondeu je iny - motor nema cidlo tlaku oleja. Iba akesi cidlo kvality, ktoremu akosi neverim, takze olej kontrolujem minimalne raz za 2 tyzdne. Zaujimave, ze v ST (aj RS) uz je aj cidlo tlaku a dokonca vyvedene aj na budik.