Za mě jednoznačně
![Love struck :x](./images/smilies/8.gif)
![Obrázek](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/86/Mercedes_SL-Klasse_front_20090919.jpg/800px-Mercedes_SL-Klasse_front_20090919.jpg)
Mám v okolí dvě 850i, který nejsou schopný jejich majitelé dostat do plně provozuschopného stavu. Před 10ti lety si mi to auto hrozně líbilo. Ale dnes už mě nijak neoslovuje. Ani nevím vlastně proč.beaumont píše: 850i je krásné auto, moc nerezne, ale servisně je to peklo, zejména lépe vybavené kusy s natáčením zadní nápravy a podobnými lahůdkami. Lepší volba z pohledu servisu je osmiválcová 840 Ci, které se občas najdou i s manuálem, ale je jich obecně méně než dvanáctiválcových 850i.
Jasne, ja psal XJS jako dalsi tip, ne k tomu XJC na obrazku. XJS se mi zda jako youngtimer lepsi. Je to auto z 80/90tejch (to xjc uz je spis veteran) a s reznutim uz je na tom lip....samo je to porad problem - asi nejvetsi u XJS. Servisovani V12 je slozity hlavne v tom, ze k poslednim 2 valcum neni skoro pristup a jen tam vymenit svicky je prace na den. Ale pres to bych volil V12 variantu.beaumont píše:Technická k Jaguarům: na obrázcích výše je XJC, což je jiné auto než XJS. Obecně servisovat a provozovat dvanáctiválcové Jaguary je peklo, šestiválce jsou na tom podstatně líp. Nejdůležitější je ovšem stav karoserie, což platí o prakticky všech starých autech. Ale Jaguar ze 60. nebo 70. let rezne podstatně víc, než Mercedes z 90. let. BMW 6er (E24) reznou taky docela zdatně.
K BMW 6er: pěkný kus už bude dneska stát nejmíň 300 tKč, doby celkem levných "šestek" už jsou pryč. Bohužel jsou taky pryč časy, kdy BMW dodávalo prakticky všechny důležité díly ve slušné kvalitě a za rozumné ceny. Dnes už některé položky z katalogu vypadly, většina tam sice zůstala, ale podstatně zdražila a kvalita šla mnohdy dolů. Například za těsnění kolem dveří resp. bezrámového okna se dnes zaplatí min. 8.000 Kč na každou stranu a kvalita je zoufalá.
Jinak ze série E24 je nejrozšířenější a po stránce dílů nejlépe zásobená verze 635 CSi. Horší je to u verzí 630 CS, 628 CSi a 633 CSi. Verze M635 CSi stojí zhruba dvojnásobek běžné non-M verze, totéž platí o speciálních dílech.
Ještě jednou zdůrazním: nejdůležitější je stav karoserie. Jak je auto prorezlé a/nebo po velké ráně, jsou s tím velké trable, velké výdaje a obvykle už to nikdy nebude ono. Na druhou stranu za zachovalé originální kusy už se dnes platí opravdu draze.
Při vážném zájmu doporučuji navštívit některý sraz a informovat se tam. Časově nejbližší u nás je Big BMW Classic:
http://www.bigbmw.cz/
850i je krásné auto, moc nerezne, ale servisně je to peklo, zejména lépe vybavené kusy s natáčením zadní nápravy a podobnými lahůdkami. Lepší volba z pohledu servisu je osmiválcová 840 Ci, které se občas najdou i s manuálem, ale je jich obecně méně než dvanáctiválcových 850i.