Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
merlin: To asi nejste, ale tady se resi spise jak ho vyvolat nez jak ho vyrovnavat Jinak v me delsi reakci jsem psal, ze lehci kontra a pridani plynu je tou cestou, jak z toho stylove "vybruslit". Samozrejme pokud tak jedete cilene, pokud se Vam zacne hroutit pod rukama cista stopa, idealni cesta to nebude
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
Ako ho vyvolat? Presuvanim hmotnosti, najprv zatocim proti smeru zatacky staci len uplne zlahka len tak aby sa presunula vaha na opacnu stranu (auto ani nemusi zacat zatacat) a potom prudko otocim volantom do ziadaneho smeru a prudko pustim plyn (pripadne aj tuknem do brzdy). Nikdy okrem blbnutia na parkovisku alebo otacania na ceste nepouzivam rucnu brzdu.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
Mě se už druhou zimu osvědčil trénink přetáčivotsti na čerstvým sněhu, klouže to tak akorát a nemusí se jet vůbec rychle a na všechno je víc času. A spíš než vyvolávat jeden přetáčivý smyk, je pro mě jednoduší neustálé lehké poházování autem ze strany na stranu a před zatáčkou pak využít tuto setrvačnost a v zatáčce se pak pokoušet korigovat smyk bržděním levou nohou (párkrát se i zadařilo, ale žádná hitparáda to není). Na suchý silnici to už chce o dost vyšší rychlost a na to zatím nemám gule. Možná výhledově někde na letišti...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
Brzdenie lavou nohou na dnesnych autach s ABS a EBV (elektronicke rozdelovanie brzdnej sily) uz nefunguje... inak to pohravanie na snehu je dobra skola, ja som to nacvicoval rovnako. Potom k tomu treba pridat uberanie plynu pri tom preklapani a uz tu mas pretacavy smyk ktory je dobre kontorolovany na rozdiel od toho s ruckou.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
Myslím, že i z ABS to jde (aspoň mě se to nějak nehádá)...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
Neco jsem nasel
Kdysi jsem pro jednoho ucednika udelal toto video s Golfem V GTI. Cilem bylo ukazat, ze pretacivy smyk s predokolkou neni vubec zadny problem bez jakehokoli rozhoupani nebo agresivniho zachazeni s volantem, natoz pak s rucni brzdou. Jak jsem se to tu pokousel popsat, staci jen zvolit vhodny prujezd, rychlost, miru zatoceni a jen pracovat s plynem.
Aby bylo dobre videt, ze to jde opravdu snadno, zvolil jsem dokonce dve zatacky v rade, jde zkratka udelat i dva navazujici pretacive smyky bez nejake uporne snahy. V tomto pripade je to do kopce, takze po prvni zatacce uz autu nezbyva mnoho rychlosti a pridani plynu v pulce druhe zatacky by to ihned srovnalo, tak je to trochu nedotazene, ale to zkratka u seriove predokolky jinak nejde.
Jedina ostrost je to zaseknuti uprostred, ale to se jinak neda, jemne dostat Golf do protipohybu neslo.
Video ma jednu zasadni nevyhodu - mnoho toho na nem neni videt Ale nesledujte silnici, ta je videt jen v obrysech jak je v zakladu treba, smyslem bylo ukazat praci rukama resp. ukazat, ze na rucku se v zadnem pripade nesaha. Proto je take volant osvetlen na ukor viditelnosti ven. Je na tom dobre videt, ze se vlastne nic zvlastniho nedeje. Pripadne si to pustte v tmave mistnosti, je to videt lepe
Jak uz to byva, sama pretacivost na videu zevnitr prilis videt neni, zvlast pak tady, kde je kolem tma. Ale kdyz to budete dobre sledovat, neda se to prehlednout, auto je na predokolku vyosene opravdu hodne, desitky stupnu...
Treba to nekomu bude ku prospechu.
Kdysi jsem pro jednoho ucednika udelal toto video s Golfem V GTI. Cilem bylo ukazat, ze pretacivy smyk s predokolkou neni vubec zadny problem bez jakehokoli rozhoupani nebo agresivniho zachazeni s volantem, natoz pak s rucni brzdou. Jak jsem se to tu pokousel popsat, staci jen zvolit vhodny prujezd, rychlost, miru zatoceni a jen pracovat s plynem.
Aby bylo dobre videt, ze to jde opravdu snadno, zvolil jsem dokonce dve zatacky v rade, jde zkratka udelat i dva navazujici pretacive smyky bez nejake uporne snahy. V tomto pripade je to do kopce, takze po prvni zatacce uz autu nezbyva mnoho rychlosti a pridani plynu v pulce druhe zatacky by to ihned srovnalo, tak je to trochu nedotazene, ale to zkratka u seriove predokolky jinak nejde.
Jedina ostrost je to zaseknuti uprostred, ale to se jinak neda, jemne dostat Golf do protipohybu neslo.
Video ma jednu zasadni nevyhodu - mnoho toho na nem neni videt Ale nesledujte silnici, ta je videt jen v obrysech jak je v zakladu treba, smyslem bylo ukazat praci rukama resp. ukazat, ze na rucku se v zadnem pripade nesaha. Proto je take volant osvetlen na ukor viditelnosti ven. Je na tom dobre videt, ze se vlastne nic zvlastniho nedeje. Pripadne si to pustte v tmave mistnosti, je to videt lepe
Jak uz to byva, sama pretacivost na videu zevnitr prilis videt neni, zvlast pak tady, kde je kolem tma. Ale kdyz to budete dobre sledovat, neda se to prehlednout, auto je na predokolku vyosene opravdu hodne, desitky stupnu...
Treba to nekomu bude ku prospechu.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
Jeste pro upresneni dodam - rychlosti 2 - 3, prujezd 3, pro vyjezd ponechana 3. Najezdova rychlost nekde mezi 90 a 100 km/h.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
Co to bylo za ránu?
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
Když sem byl mladej a hloupej, tahal sem ručku v 60-80 s předokolkou běžně a nepřišlo mi to divný než sem přešel na brždění před a trochu do zatáčky a šlo mi topjanda píše:P
Co se tyce dalsich naznacenych moznosti, rucka sem podle nepatri, to je vhodne leda pro nejake vracecky v 20 km/h, tady se bavime o rychlejsich prujezdech.
SSS - vdechne tě do života
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
Nic To se jen jedno kolo zakouslo do asfaltu a zadek se zacal tocit na druhou stranu. Dojem na videu bude umocnen pohybem kamery nebo nejakeho plastu v interieru, ale rana je to i tak, autu to urcite nesvedci. Ladny prujezd jednou zatackou je bezproblemovy, ale to esicko uz chce tvrdsi zachazeni. Nedelam to rad...vasco píše:Co to bylo za ránu?
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n