FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od pjanda »

Vana píše:(...) A nesouhlasím že zimní podmínky trvají pár dnů v roce, tuším cca čtyři zimy zpátky to bylo u nás rovných pět měsíců ! (sev.Morava) (...)
Vznasim totalni protest [-x ;)

Z pohledu jezdeni autem me zajima pocet dnu, po ktere je na silnici +/- souvisla vrstva snehu, nebo alespon poradna brecka (ne strafek snehu na care), snezne koleje, cokoli podobneho, nebo led. Ze je minus pet, nebo snezi, ale silnice je mokra, nebo je vsude kolem snih, ale silnice jsou osetrene a a suche nebo mokre uz me nezajima. A pri nejakem obecnem pohledu na vec musim brat v potaz silnice prvni tridy a dalnice, kde se uskutecni naprosta vetsina prepravniho vykonu.

Rikam naprosto rezolutne, ze takovych dnu je v CR na silnicich 1. tridy a dalnicich obvykle za zimu tak 5-10. Ani nahodou vice. Jezdim autem prakticky denne cely zivot a tohle je ryzi empirie, opravdu zaziji v jednotkach pripadu kazdou zimu (nekdy treba i vice, ale jindy zase mene), ze rano musim jet po zasnezene silnici (ale odpoledne uz obvykle ne, jakmile se to jednou osetri, vetsinou uz to zustane mokre). Letosni zima byla zrovna docela tuha, presto jsem to vice jak v 10 pripadech tezko mohl zazit.

Samozrejme, pokud nekdo bydli v horach, nebo na vesnici, kam vede silnice 3 tridy, nebo nekde, kde je cesta udrzovana jinak nez chemicky, situace se meni, tam muze byt snih klidne 3 mesice v kuse. Znam to ostatne sam, jezdim do podobnych mist na chatu. Ale to neni zadny globalni pohled, ale lokalni specifikum.

Pro vetsinu populace jednotky procent dnu v roce, vice absolutne odmitam uznat :)
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od Smrťák »

Souhlas s pjandou. Nebýt v zimě led a sníh ,tak vůbec nepřezouvám. A mediální masáže o mrtvých dětech na přechodech mě nechávají naprosto chladným. Jen blbé řeči. Za všechny nehody můžou řidiči a stav komunikací. Pneumatiky nikdy.
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od Smrťák »

Například: Jsem důchodce. 1x týdně jedu nakoupit. Mám letní gumy a venku nasněžilo. Jedu tedy zítra,pozítří,někdy jindy. Mrzne je sucho. Jedu tedy opatrně,abych měl brznou dráhu o 2 m kratší a nezabil trotla na přechodu co mi tam skočí. :ymparty: :ymparty: :ymparty: Zimní gumy jsou pro většinu lidí jako pojistka.Většinou ji nepotřebují,ale co kdyby? Já zimní gumy mám a stejně v zimě neprojedu kde chci. :D Asi zakoupím zimní protektory Vraník GD. Ty projedou všude :-bd :-bd :-bd
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od charger »

Co se týče pohonu kol, tak v tomto zastávám názor, že se pobavím se vším a nechápu lidi, kteří odsuzují jeden z typů pohonu. Momentálně preferuji nejspíše zadokolky.
Ain´t nobody got time for that
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od Smrťák »

Nepreferuji nic. Jezdím s tím,co je k dispozici.
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od merlin »

Moje poradie je AWD, FWD, RWD.
Vysvetlenie, som pracovne velmi casto v Tatrach a tam je zima min 5 mesiacov do roka a udrzba mizerna, tu istotu co mi dava AWD stoji za vsetky nevyhody. FWD sa mi zda ako najlepsie riesenie pre auta nizsej strednej triedy tak do vykonu 150kW, ludia u tychto aut ziadaju priestor a dobru cenu. RWD uznavam u aut pre zabavu, skutocne si neviem predstavit Mazdu MX5, Lotus atd. s inym pohonom. Auta s vecsim vykonom podla mna maju mat automaticky pohon AWD.

Uz roky brzdime vsetkymi kolesami tak preco ich aj nepohaname.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od charger »

Smrťák píše:Například: Jsem důchodce. 1x týdně jedu nakoupit. Mám letní gumy a venku nasněžilo. Jedu tedy zítra,pozítří,někdy jindy. Mrzne je sucho. Jedu tedy opatrně,abych měl brznou dráhu o 2 m kratší a nezabil trotla na přechodu co mi tam skočí. :ymparty: :ymparty: :ymparty: Zimní gumy jsou pro většinu lidí jako pojistka.Většinou ji nepotřebují,ale co kdyby? Já zimní gumy mám a stejně v zimě neprojedu kde chci. :D Asi zakoupím zimní protektory Vraník GD. Ty projedou všude :-bd :-bd :-bd
Vraníky s křemíkem sice projedou všechno, ale mimo sníh umřou po pár tisících km :D
Ain´t nobody got time for that
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od Smrťák »

To jsi přehnal. Po pár tisících
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od charger »

merlin píše:Moje poradie je AWD, FWD, RWD.
Vysvetlenie, som pracovne velmi casto v Tatrach a tam je zima min 5 mesiacov do roka a udrzba mizerna, tu istotu co mi dava AWD stoji za vsetky nevyhody. FWD sa mi zda ako najlepsie riesenie pre auta nizsej strednej triedy tak do vykonu 150kW, ludia u tychto aut ziadaju priestor a dobru cenu. RWD uznavam u aut pre zabavu, skutocne si neviem predstavit Mazdu MX5, Lotus atd. s inym pohonom. Auta s vecsim vykonom podla mna maju mat automaticky pohon AWD.

Uz roky brzdime vsetkymi kolesami tak preco ich aj nepohaname.
Ad poslední věta: Protože to často auto dělá odtažitějším, což může být u aut s větším výkonem pro mnoho lidí nevýhodou, jelikož čekají nějakou výzvu a ne samozřejmost pohonu všech kol...ale nic proti, každému vyhovuje něco jiného
Ain´t nobody got time for that
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od Smrťák »

Pohon 4 kol magora nezachrání . Pokud pojedu stejně jako s pohonem 2 kol tak pojedu bezpečně. Pokud pojedu jako pán tvorstva,tak se zabiju na čtyřkolce i na pneu GY 7++++
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Odpovědět