Jak na meziplyny?
Re: Jak na meziplyny?
Kazdy ridic nakladaku s nesynchronizovanou prevodovkou - takovych u nas jeste existuje dost Vyslpavani spojky ma puvod prave zde, nebot tady je jedinym ukonem, naopak u meziplynu by melo byt samozrejmou soucasti slozitejsiho procesu.Goggy píše:(...) preferoval bych "double clutching" (nevím o nikom, kdo by to dělal při řazení na vyšší stupeň) (...)
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak na meziplyny?
nejlepsi je stejne "She was sitting on between"mmira píše:to zni skoro jako sausage of lovers, tedy parek milencu
Re: Jak na meziplyny?
Kolegové z Anglie používali double clutch.metaljohn píše:Během dnešní projížďky mě najednou napadlo, jak se vůbec řekne meziplyn anglicky? Běda vám, jak někdo napíše between gas
PS: Tak už jsem z Garáže taky přešel. Ještě že mi nikdo nepřebral nick.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
Re: Jak na meziplyny?
Je moznost ci exsituje nejaka uprava pedalu, ktera by posunula plyn o par centimetru nahoru ? Mam ho totiz trosku utopeny pod brzdou a pokazdy si pri brzdeni a meziplyny "lamu" nohu. Tedy do doby, nez jedu trosku rychleji a brzdim vic, to se pak davkuje plyn lepe..
(Snad to neni offtopic..)
(Snad to neni offtopic..)
- bloody cardinal
- Mistr volantu
- Příspěvky: 623
- Registrován: ned 30 říj 14:33
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na meziplyny?
no musíš zjistit, proč tomu tak je. Pokud je někde něco vychozeného nebo ulomeného, tak to opravíš a máš. Já jsem měl na prvním autě jakýsi vychozený lankový mechanismus plynu a tohle jsem vyřešil tak, že jsem na lanko za pedál dal tři matičky (snad M4 nebo M5), které fungovaly jako podložka
Pokud to je feature a nikoliv bug, tak imho těžko, resp. nenapadá mě jak. Ale mám dojem, že takhle to má drtivá většina aut, co nemají plynový pedál ukotvený dole.
Pokud to je feature a nikoliv bug, tak imho těžko, resp. nenapadá mě jak. Ale mám dojem, že takhle to má drtivá většina aut, co nemají plynový pedál ukotvený dole.
K nekterym lidem je treba prijit, dat jim facku a odejit. Nic nevysvetlovat, vubec nic nerikat, proste jen plesknout. Argumentace s debilem totiz nema smysl. --- bloodycardinal.bloger.cz
WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
Re: Jak na meziplyny?
Ten plyn je takhle od zacatku.. Aspon myslim.
Nemuzu souhlasit s tim, ze jsou takhle reseny vsechny plyny, ktere vedou shora.. Treba v takovym Hyundai Getzu (snad i v i30), dokazu (aspon podle nulovyho cuknuti a presneho brzdeni) mnohokrat lepe nez na Alfe..
Nemuzu souhlasit s tim, ze jsou takhle reseny vsechny plyny, ktere vedou shora.. Treba v takovym Hyundai Getzu (snad i v i30), dokazu (aspon podle nulovyho cuknuti a presneho brzdeni) mnohokrat lepe nez na Alfe..
Re: Jak na meziplyny?
Nastavení pedálu je od výrobce určitý kompromis aby to vyhovovalo všem, takže nevidím problém v tom to trochu upravit pro tvoje proporce a potřeby. Taky jsem to řešil. Koupil jsem na speedpro nejobyčejnější plechové pedály (za lidových 250,-), plechy na brzdu a spojku jsem vyhodil a použil jsem jen ten na plynový pedál. Do plynovýho pedálu v autě stačilo vyvrtat 3 díry a přidělat ten plech. Pokud by jsi to potřeboval trochu víš, tak pak asi není problém to podložit, nebo vybrat vhodný pedál - na netu jich je spousta.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
- Mattbaylesa
- Řidič začátečník
- Příspěvky: 144
- Registrován: pon 09 led 22:11
Re: Jak na meziplyny?
Zdravím,
nepochybuji o významu a výhodách meziplynu a zajímalo mě, jak to přesně funguje. Možná jsem se špatně díval, ale nikde nebylo přesně vysvětleno, co že se v celém pohonném ústrojí vlastně děje.
Podíval jsem se na pár videí a knížek a pochopil jsem to asi takto (popíšu podřazení, přeřazení předpokládám, probíhá přesně naopak):
Podřazení bez meziplynu.
Brzdím, motor se dostává na nějakých 2000rpm, sešlapuji spojku řadím ze 4 – 3. pouštím spojku, ale tím, že jsem nepoužil meziplyn, otáčky motoru klesly (resp. Jsou níž, než je budu potřebovat) a klesly také otáčky hnací hřídele (ta, kterou roztáčí motor a nejsou na ní synchrony, od motoru je tato hřídel rozpojena spojkou, od hnané hřídele synchronizačními spojkami) + všech ozubených kol v převodovce (hnací hřídel + ozubená kola se na rozdíl od motoru roztočí okamžitě při podřazení, nikoliv při puštění spojky či vytočení motoru pedálem). To ve výsledku znamená, že roztočení 1. motoru a 2. hnací hřídele „má nastarost“ kinetická energie zadní nebo přední nebo obou náprav (záleží na autě) a tím způsobí další zpomalení vozu nebo v případě zadokolky zaseknutí zadních kol a možnost následného smyku.
Požitím meziplynu (pravého!!)
však předem roztočíme jak motor, tak i hřídel + ozubená kola (synchronizační spojka nemá skoro žádnou práci s přenesením otáček hnané hřídele právě na tu hnací) a celé podřazení by mělo být naprosto plynulé s absolutně minimálním zásahem do setrvačnosti kinetické energie auta.
S použitím „falešného“ meziplynu
Docílíme polovičního výsledku, protože pokud trefíme otáčky, motor už kinetická energie auta roztáčet nemusí, roztočil jsem ho já, ale nepuštěním spojky v poloze N nedojde k roztočení hnací hřídele + ozubených kol motorem a musí to udělat právě kinetická energie auta přes synch. spojku.
Nevím ale, jak moc velká síla je pro roztočení a srovnání otáček převodů + hnací hřídele potřeba. „Nejtěžší“ je podle mě roztočit motor.
Zajímalo mě, jak to přesně funguje a takhle to chápu. Pokud mě někdo opraví nebo doplní nebo úplně vyvrátí, rád se přiučím, jsem v začátcích.
nepochybuji o významu a výhodách meziplynu a zajímalo mě, jak to přesně funguje. Možná jsem se špatně díval, ale nikde nebylo přesně vysvětleno, co že se v celém pohonném ústrojí vlastně děje.
Podíval jsem se na pár videí a knížek a pochopil jsem to asi takto (popíšu podřazení, přeřazení předpokládám, probíhá přesně naopak):
Podřazení bez meziplynu.
Brzdím, motor se dostává na nějakých 2000rpm, sešlapuji spojku řadím ze 4 – 3. pouštím spojku, ale tím, že jsem nepoužil meziplyn, otáčky motoru klesly (resp. Jsou níž, než je budu potřebovat) a klesly také otáčky hnací hřídele (ta, kterou roztáčí motor a nejsou na ní synchrony, od motoru je tato hřídel rozpojena spojkou, od hnané hřídele synchronizačními spojkami) + všech ozubených kol v převodovce (hnací hřídel + ozubená kola se na rozdíl od motoru roztočí okamžitě při podřazení, nikoliv při puštění spojky či vytočení motoru pedálem). To ve výsledku znamená, že roztočení 1. motoru a 2. hnací hřídele „má nastarost“ kinetická energie zadní nebo přední nebo obou náprav (záleží na autě) a tím způsobí další zpomalení vozu nebo v případě zadokolky zaseknutí zadních kol a možnost následného smyku.
Požitím meziplynu (pravého!!)
však předem roztočíme jak motor, tak i hřídel + ozubená kola (synchronizační spojka nemá skoro žádnou práci s přenesením otáček hnané hřídele právě na tu hnací) a celé podřazení by mělo být naprosto plynulé s absolutně minimálním zásahem do setrvačnosti kinetické energie auta.
S použitím „falešného“ meziplynu
Docílíme polovičního výsledku, protože pokud trefíme otáčky, motor už kinetická energie auta roztáčet nemusí, roztočil jsem ho já, ale nepuštěním spojky v poloze N nedojde k roztočení hnací hřídele + ozubených kol motorem a musí to udělat právě kinetická energie auta přes synch. spojku.
Nevím ale, jak moc velká síla je pro roztočení a srovnání otáček převodů + hnací hřídele potřeba. „Nejtěžší“ je podle mě roztočit motor.
Zajímalo mě, jak to přesně funguje a takhle to chápu. Pokud mě někdo opraví nebo doplní nebo úplně vyvrátí, rád se přiučím, jsem v začátcích.