zbavte se SUV
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27877
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: zbavte se SUV
Taky tomu nerozumím. Když jsem si udělal přehled mezi MPV, co by vyhovělo požadavkům, neprošlo nic. Multivan jsem nechtěl a Včko taky ne.
Takže z toho vypadla kategorie SUV. Tam je výběr velký.
Rozhodně nesdílím názor, že ta auta jsou špatná a nic krom rovně neumí. Kravina. Pravda, nenajel jsem v nich 500km, ale pouze skoro o dva řády víc.
Takže z toho vypadla kategorie SUV. Tam je výběr velký.
Rozhodně nesdílím názor, že ta auta jsou špatná a nic krom rovně neumí. Kravina. Pravda, nenajel jsem v nich 500km, ale pouze skoro o dva řády víc.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: zbavte se SUV
Na běžné ježdění je SUV úplně v pohodě. Většině lidí to vyhovuje a plní jejich požadavky (prostornost interiéru, vyšší posaz, velký kufr, pohon 4x4, na kouli utáhne 2,5t, ....).
Pokud chce někdo řezat zatáčky, ať si koupí sportovní kupé.
S koupí SUV se řidič ale musí smířit s následujícím:
- vyšší spotřeba (oproti srovnatelnému sedanu / kombi)
- vyšší aerodynamický hluk (oproti srovnatelnému sedanu / kombi)
- vyšší náklony v zatáčkách (díky vyšší hmotnosti SUV a vyššímu profilu pneumatik pravděpodobně i dřívější ztráta adheze)
- nenávistné pohledy závistivých spoluobčanů
Pokud chce někdo řezat zatáčky, ať si koupí sportovní kupé.
S koupí SUV se řidič ale musí smířit s následujícím:
- vyšší spotřeba (oproti srovnatelnému sedanu / kombi)
- vyšší aerodynamický hluk (oproti srovnatelnému sedanu / kombi)
- vyšší náklony v zatáčkách (díky vyšší hmotnosti SUV a vyššímu profilu pneumatik pravděpodobně i dřívější ztráta adheze)
- nenávistné pohledy závistivých spoluobčanů
Re: zbavte se SUV
Já mám s SUV následující subjektivní problémy:
1. Do velkých SUV se mi blbě leze, vadí mi to šplhání nahoru jako do kamionu.
2. Špatně by se mi dávala kola na střechu. A já je tam chci vozit, nechci zadní nosič.
3. Nemám rád těžká auta. Už i O3 RS mi přijde v zatáčkách moc velká a těžká.
4. Vadí mi zvýšený odpor vzduchu a spotřeba a náklony v zatáčce.
5. Vzhledově mi nepřijdou zajímavá.
To je jen několik důvodů, které mi vadí. Ale jsou to moje subjektivní důvody, pro které SUV nemám. Nemusím jezdit desítky tisíc km ročně pracovně po dálnicích a městech, jezdím soukromě po státních a okresních silnicích s dobrým povrchem, rád si užiji rychlejší průjezdy kroucených úseků. Samozřejmě každý má jiný styl jízdy, jiné využití auta. Podle toho si auto volí. Také to tak dělám, na dovolenou s bagáží a kolama beru O3 RS, na výlet po okreskách za pěkného počasí Miatu, ale skoro nejvíc jezdím se Swiftem Sport. Pokud někomu SUV vyhovuje, tak OK. Pouze si musí uvědomit, že co je dobré pro něho, jinému třeba i vadí. Protože univerzální auto nejlepší ve všem neexistuje.
1. Do velkých SUV se mi blbě leze, vadí mi to šplhání nahoru jako do kamionu.
2. Špatně by se mi dávala kola na střechu. A já je tam chci vozit, nechci zadní nosič.
3. Nemám rád těžká auta. Už i O3 RS mi přijde v zatáčkách moc velká a těžká.
4. Vadí mi zvýšený odpor vzduchu a spotřeba a náklony v zatáčce.
5. Vzhledově mi nepřijdou zajímavá.
To je jen několik důvodů, které mi vadí. Ale jsou to moje subjektivní důvody, pro které SUV nemám. Nemusím jezdit desítky tisíc km ročně pracovně po dálnicích a městech, jezdím soukromě po státních a okresních silnicích s dobrým povrchem, rád si užiji rychlejší průjezdy kroucených úseků. Samozřejmě každý má jiný styl jízdy, jiné využití auta. Podle toho si auto volí. Také to tak dělám, na dovolenou s bagáží a kolama beru O3 RS, na výlet po okreskách za pěkného počasí Miatu, ale skoro nejvíc jezdím se Swiftem Sport. Pokud někomu SUV vyhovuje, tak OK. Pouze si musí uvědomit, že co je dobré pro něho, jinému třeba i vadí. Protože univerzální auto nejlepší ve všem neexistuje.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: zbavte se SUV
1. Do běžných SUV takhle nenastupuješ. Stále si sedáš dolů, jen dosedneš o 10-15cm dříve než u sedanu/kombíkujerry píše:Já mám s SUV následující subjektivní problémy:
1. Do velkých SUV se mi blbě leze, vadí mi to šplhání nahoru jako do kamionu.
2. Špatně by se mi dávala kola na střechu. A já je tam chci vozit, nechci zadní nosič.
3. Nemám rád těžká auta. Už i O3 RS mi přijde v zatáčkách moc velká a těžká.
4. Vadí mi zvýšený odpor vzduchu a spotřeba a náklony v zatáčce.
5. Vzhledově mi nepřijdou zajímavá.
2. To mohu potvrdit, ale naučil jsem se vzít kolo do obou rukou a stoupnout si na práh auta a v pohodě ho na střechu dostanu. Ale mám 186cm. Kolega v práci je menší a ten si pro tyto účely vozí v autě stoličku
3. V porovnání s hybridy a elektroauty jsou SUV ještě lehká auta. Ale ano, v porovnání s kombíkem je tam pár kg navíc.
4. Toto je asi největší nevýhoda
5. Design je individuální. Najdou se úplně ošklivá SUV, ale také hezká (mě i manželce se líbí Q8, ale to je nedosažitelné cenově). Totéž platí i o kategorii sedan/kombi - Kia Opirus.
Re: zbavte se SUV
Mě se na pickupu líbí, že do něj můžu prakticky vběhnout Ten nášlap tam opravdu funguje a nezažil jsem lepší nastupování. Jinak Jerry je první, od kterého slyším, že nastupování nahoru je nepříjemné. Spíš každý nadává, když se musí zasouvat dolů.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: zbavte se SUV
jerry: Ohledně těch kol na střechu, pokud má člověk čtyřstojan, tak ono dát i na normální auto to prostřední může být občas boj (pravda, nemám 186cm ).
Já třeba osobně na kole jezdím dost, a nikdy bych je na střeše nevozil (ani na sedanu/kombi). Na kouli mi to přijde pohodlnější jak jízdně, tak manipulačně.
ad design: tam je to jednoznačně subjektivní, ač mě osobně spousta SUV lahodí oku, tak zrovna Q8 je takový mastodont, kterého bych nechtěl ani zadarmo (nikoliv technikou/jízdně/motorově, to teď neřeším, čistě vizuálně). Ale ten závistivý efekt "hele mámo" tam asi bude ještě o level výš, bo audi
Já třeba osobně na kole jezdím dost, a nikdy bych je na střeše nevozil (ani na sedanu/kombi). Na kouli mi to přijde pohodlnější jak jízdně, tak manipulačně.
ad design: tam je to jednoznačně subjektivní, ač mě osobně spousta SUV lahodí oku, tak zrovna Q8 je takový mastodont, kterého bych nechtěl ani zadarmo (nikoliv technikou/jízdně/motorově, to teď neřeším, čistě vizuálně). Ale ten závistivý efekt "hele mámo" tam asi bude ještě o level výš, bo audi
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: zbavte se SUV
Když vlezu ke kamarádovi do Kodiaqu, tak první co udělám, je že sedačka jede na doraz dolů. On to zase nechápe, sedačka max nahoře a sedí si jak pán v křesle Mám přitom mnohem více zkušeností s auty než on... Já bych si tak připadal, že ztrácím kontrolu, mám rád doslova na zemi ležící pozici Čím nižší auto, tím pocitově lepší, takže sporťák, který podjede Tatrovku, je ideálně vysoké auto.
Třeba v TIguanu či Volvo XC60 se cítím opravdu velmi nepříjemně, Volvo XC90 jde pocitově snést, ale jsem rád, když z něj vylezu, snad jen Audi Q7/Q8 bych dlouhodoběji dával.
Ale zase proč, když existuje A7/A8
Mluvím teď fakt jen o pocitu, sedět "vysoko na štokrleti" je mi vyloženě nepříjemné.
Z řidičů SUV mám na dálnici strach, protože většinou jedou jako hovada, aniž na to mají zkušenosti / znalosti / auto. Taková Kia Sportage nebo Kodiaq jedoucí 180km/h mne děsí. Pětkové BMW ne.
Třeba v TIguanu či Volvo XC60 se cítím opravdu velmi nepříjemně, Volvo XC90 jde pocitově snést, ale jsem rád, když z něj vylezu, snad jen Audi Q7/Q8 bych dlouhodoběji dával.
Ale zase proč, když existuje A7/A8
Mluvím teď fakt jen o pocitu, sedět "vysoko na štokrleti" je mi vyloženě nepříjemné.
Z řidičů SUV mám na dálnici strach, protože většinou jedou jako hovada, aniž na to mají zkušenosti / znalosti / auto. Taková Kia Sportage nebo Kodiaq jedoucí 180km/h mne děsí. Pětkové BMW ne.
Naposledy upravil(a) Volfik dne pát 08 led 12:02, celkem upraveno 3 x.
Re: zbavte se SUV
Bobe, mne 500 km po vsech cestach ruznych povrchu fakt bohate staci na uceleni nazoru. Nevim, co dal na tom chces zkoumat
Honziss: Byl to Tucson rv 2018 a co ridim je tezko jmenovat. Rukama mi na tisice km proslo mnoho aut od 60 po 300 koni napric beznymi segmenty, nejmene zkusenosti mam se supersporty, off-roady a nejvyssi premii. Ted sbiram poznatky o SUV, coz se tu stava nedoknutelna kategorie. At si kazdy jezdi v cem chce, vadi mi to zbytecne hroceni, hodil by se nadhled
Honziss: Byl to Tucson rv 2018 a co ridim je tezko jmenovat. Rukama mi na tisice km proslo mnoho aut od 60 po 300 koni napric beznymi segmenty, nejmene zkusenosti mam se supersporty, off-roady a nejvyssi premii. Ted sbiram poznatky o SUV, coz se tu stava nedoknutelna kategorie. At si kazdy jezdi v cem chce, vadi mi to zbytecne hroceni, hodil by se nadhled
Mirek
Re: zbavte se SUV
Q7 se mi nelíbí, ale Q8 vypadá dobře. A ne kvůli tomu, že ukazuje, jak je drahé.petr_riha píše:ad design: tam je to jednoznačně subjektivní, ač mě osobně spousta SUV lahodí oku, tak zrovna Q8 je takový mastodont, kterého bych nechtěl ani zadarmo (nikoliv technikou/jízdně/motorově, to teď neřeším, čistě vizuálně). Ale ten závistivý efekt "hele mámo" tam asi bude ještě o level výš, bo audi
Takové BMW X7 se mi vůbec nelíbí. Na druhou stranu RR Sport je super. A přitom obě to jsou obrovské "krávy" na kolech.
Re: zbavte se SUV
Q8 se mi líbí moč, u té by kritici teprve čučeli, jak popírá fyzikální zákony.
Francis: nevím, jestli je právě jízda v Tucsonu 2018, tím pravým měřítkem pro vytvoření světonázoru
Francis: nevím, jestli je právě jízda v Tucsonu 2018, tím pravým měřítkem pro vytvoření světonázoru
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3