Ano, přesně tak. Pokud platy nic moc a jediným výsledkem podnikání majitele je éčkový mercedes, tak je někde chyba. Anebo je majitel naopak šikovný, žere, ale nemlaská. Několik takových znám A v Německu se mají zaměstnanci tak dobře díky odborům. Taky se stávkuje a poté vyjednává poměrně často, u nás se slovo stávka považuje za sprosté slovo i mezi zaměstnanci. No kdo chce kam, pomozme mu tam
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Honza42 píše:Pokusím se ještě vysvětlit ten rozdíl pravicového a levicového řešení problému.
Levicové řešení spoléhá na centrální moc, její moudrost a soubor nařízení. Určeno k tupému splnění bez přemýšlení. Data jsou zásadně uveřejňována "průměr pro celou tlupu". Detailnější informace si každý musí dohledávat sám. Desetileté děti nesmí do školy, aby nenakazili 75 letého dědu. Poddaní vzhlíží vzhůru k panovníkovi s nadějí, že je zachrání.
Pravicové řešení dá lidem detailnější informace a nechává jim možnost volby. V datech si občan snadno dohledá, jak vypadá typický zemřelý na Covid (věk, nemoci, obezita...) a zjistí: "sakra, to jsem přece já". A tak si dává bacha aby SE nenakazil. K tomu má informace jaká je inkubační doba, jaký by asi měl mít odstup od ostatních, že by si měl vzít respirátor a uzavřené brýle, že by toho desetiletého vnoučka (který do školy pochopitelně klidně chodí) neměl dočasně navštěvovat....... No a buď to udělá nebo ne. Říká se tomu přirozený výběr. Ale každopádně dotyčný moc dobře ví, že ho nikdo nehodlá nějak extra ochraňovat, že to musí hlavně on sám.
Rozumím. Zrušil bys pravidla silničního provozu, protože jsou levicová. Ať se každý chrání sám.
Jerry: otevři si prosím někdy vysledovku nějaký malý výrobní firmy, třeba i kolem půl miliardy obratu, a vysvětli mi, z čeho přesně má ten majitel zvyšovat platy. Automotive, stavebnictví, potraviny, to je fuk. Díky.
Nebo se podívej na ekonomiku i těch největších. CSG udělalo 1,6 miliardy s 8 500 zaměstnancema. 1 600 000 000 / 8 500 = 188k a nějaký drobný. Zaplať z toho odvody, seš na necelým kilu v čistým. 8k měsíčně by mohl Strnad přidat všem, kdyby se vzdal naprosto veškerého zisku. A to už je skupina, která v určitých oblastech nemá mnoho konkurentů, takže ty marže vypadají trošku jinak než u standardní strojírenské výroby.
A mimochodem, petiletej leasing na S500 vychází s nějakou rozumnou akontací zhruba stejně jako jeden skladník ve dvousměným provozu. Jenom abysme si nějak nastavili měřítka, když už jsme u těch aut a prasat v žitě.
Naposledy upravil(a) Stepan dne stř 14 říj 15:04, celkem upraveno 1 x.
mattonecz píše:Pokud má někdo 100 zaměstnanců a zbyde mu jen na ecko tak je to dost smutnej příběh
Hele záleží jak kdo to má v hlavě. Třeba moje máti odmítá na auto dělat víc než měsíc
Mimochodem ve výrobní realitě seš rád, když ti z dělníka zbyde 40-50k měsíčně hrubý marže. Z toho poplatis režii, třeba i ty lidi co musí vymyslet a prodat to co dělník potom dělá, a zbyde ti doslova hovno. 100 zaměstnanců ve výrobě na Ferrari fakt není
P.S. postuji jen kvuli uplnosti obrazku, nazor uz je na kazdem.
To su nastrely... 2400-4000 a este prehlasi, ze sa presne trafil
Bez toho aby uvadzal aj nakolko su vytazene kapacity je to len sirenie paniky. Ale takeho nepranieruju, ze neni expert infektolog/epidemiolog/virolog pretoze siri schvalenu ideologiu katastrofickeho scenara.
Dlužno podotknout, že průměrná délka dožití roste s aktuálně dosaženým věkem. Takže u lidí, kteří se aktuálně dožívají třeba 70 let, je očekávaný průměrný věk mnohem vyšší než průměr za celou populaci. Samozřejmě, musí svým nadstandartním dožitím vyrovnat vliv těch, kteří umřeli ve dvaceti. Takže tvrzení paní Zelené není úplně korektní.
Nicméně je zřejmé, které skupiny obyvatelstva zatěžují zdravotní systém. Ti se musí chránit. U ostatních je to celkem fuk.
Stepan: Samozřejmě je to firma od firmy. Často majitel vede sám firmu, zná se osobně s většinou zaměstnanců, tam většinou panuje sociální shoda a spokojeni jsou všichni. Takovým fandím. A pak je druhá sorta, dřou lidi z kůže a sami si žijou nad poměry. A když jim to řekneš, tak se čertí. Znám oba případy, těch prvních víc. A ty odbory nejvíc vymohou ve velkých, často nadnárodních firmách. Bez nich by se nadnárodní kapitál nepředal. Viz třeba Škoda, kyž jsme na AF.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.