Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Honza42 »

martinecko píše:Zadarmo to neni, je to v cene auta. Okrem toho oni veria, ze dokazu vyvinut efektivne solarne panely ktore budu produkovat dostatok energie pre superchargery na ploche ich strechy.
Věří. To je to správné slovo. Protože snadným výpočtem lze ověřit, že něco takového je nesmysl.
FVE dá maximálně 50kWh/m2 a rok. Pokud auto spotřebuje 20kWh/100km a ujede ročně 15000km, pak potřebujete na jedno auto 60m2 osluněné střechy, což je při půdorysu automobilu cca 8m2 plocha 7,5 krát větší.
Můžete hádat, v kolika lokalitách je možné vynásobit plochu všech parkovišť 7,5x a nalézt tomu odpovídající plochu pro FV články.
Že je to roční průměrná výroba, takže byste byl už minimálně týden zcela imobilní, ponechávám stranou.

V případě Superchargerů, kde bude tankovat jedno auto za druhým, jsou nějaké panely na střechách úvahy hodné úplného debila.
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od oxik »

To je moc hezky napsaný :)
martinecko
Pan Řidič
Příspěvky: 284
Registrován: pon 09 úno 13:42

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od martinecko »

Honza42 píše: V případě Superchargerů, kde bude tankovat jedno auto za druhým, jsou nějaké panely na střechách úvahy hodné úplného debila.
Na druhu stranu sa to krasne pocuva a hardcore Tesla fanusikova sa uz teraz rozplyvaju nad tym ako ich eko auto s toxickou bateriou bude este viac eko lebo uz nebudu potrebovat ani tu smradlavu elektraren.

A to sme este ani nenacali temu vyroby tych solarov a aka je tam navratnost z pohladu vyprodukovaneho sajrajtu vs. kolko sajrajtu usetrime ich pouzivanim.
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

Žádný auto už z principu nemůže být EKO, jenom samotná výroba auta je neekologická, bez ohledu na pohon. U EV nejde o ekologii, ale o pohony, která budou v budoucnu potřeba, aby vůbec bylo možné s něčím jezdit, je jedno zda za 5, 20 nebo 50 let.
Uživatelský avatar
speleo
Pan Řidič
Příspěvky: 213
Registrován: stř 16 úno 10:41

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od speleo »

Josef píše:Rozdíl mezi benzínem a EV chápu, každý si musí koupit auto které vyhovuje daným podmínkám. Předpokládám, že si nebudeš kupovat EV protože výdrž je žalostně malá a dobíjení žalostně dlouhé, takže je to de facto úplně bezpředmětné.
Pokud by si někdo na sídlišti (bytovce) chtěl koupit EV, pak je bude muset dobíjet v práci nebo u libovolné nabíječky v jeho dosahu, což mi moc nedává smyl u vozidel s dojezdem 100km, něco jiného je dojezd 400km. Předpokládám, že se začnou budovat nabíjecí stanice i u bytovek (lépe jsou na tom rozhodně sídliště než klasické bytovky v centrech města). V rodinných domech bydlí zhruba 38% české populace, tady je velký potencál na EV auta.
Podmínky, za kterých bych si koupil EV jsem psal dřív. Já na spalovacím motoru bytostně netrvám. Jenom nesouhlasím s tím, že je v současné době EV řešením automobilismu pro všechny. Není tomu tak a dle mého ještě dlouho nebude. Dokud budou trvat zmíněné nevýhody, tak to neni konkurenceschopné.
Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od driver »

V Bruselu nikoho nezajímá, čím jezdí a budou jezdit chudáci, jako jsou lidi z východního bloku.
Je zajímá jen omezení dovozu surovin, (ropa/plyn atd) což je fakticky vývoz kapitálu,
a zajímá je to, jak to nahradit vlastními zdroji.
Takže peníze pro ruské těžaře nebo arabské si přerozdělí v EU výrobci energií, a Ti to ještě zdaní státu.
Z tohoto pohledu je propaganda elektromobilů jasná jako křišťálová koule.
Oni by propagovali cokoliv, na čem zbohatnou.
A ekologické to je asi jako biosložka v benzínu a naftě, transportovaná přes 20.000km ke spotřebitelům...
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od driver »

řidičBOB píše:driver: Vidíš to moc černě. Tohle mne vůbec nesere. Když mne stát (potažmo EU) nechá na pokoji, tak si peníze dovedu vydělat. Nemusím a nepotřebuji býti zrovna "miliardár", ale spokojím se služným žitím. Mne víc sere, že mne pořád víc a víc šněrují zákony a různé daně - ať již přímé nebo ty maskované. Takhle ta ekonomika půjde, dříve nebo později, do řiti.
Ještě k tomu černému vidění.
Až začne od roku 2019 platit v EU nařízení, že Natural 95 a 98 skončí (mají 7% biosložky)
a bude jen náhražka, (Supernatural) která bude mít podíl biosložky rapidně vyšší, řekněme 30%, netuším detaily, ale jde o navýšení a rapidní, tak to znamená faktický konec spolehlivosti spalovacích motorů.
Vstřikovače, EGR ventily a filtry (kat+DPF) budou mít nižší životnost.
No a Diesely čeká snad totéž, ale asi později, korporace potřebují kamiony...
Skryté daně štvou každého, kdo o tom něco ví.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

Diesel u nových osobních aut skončí do 5 let (vyjímka se určitě najde), výrobci je nahradí ve výrobním programu EV autama. Nejpozději od 2019 bude v prodeji palivo E10 s 10% obsahem biosložky, které nahradí Natural 95 (Natural 98 bude stále v prodeji), což může mít negativní dopad na starší auta 15 let. Proto distributoři paliv, pokud chtějí na pumpách uvést palivo E10, musí až do konce roku 2018 rovněž uvádět na trh i palivo E5, které mohou bez problému tankovat i starší auta. Nakonec se ukáže, že to takový problém pro staré motory nebude, samozřejmě bude se muset měnit třeba těsnění rozvodů benzínu apod. Řadu lidí přestane bavit jezdit na řepku, takže dopad to mít na vozový autopark určitě bude.
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Honza42 »

Podíl biosložky těžko navýší na 30%, protože kde by ji vzaly. Už teď se říká, že celé arabské jaro má hlavní důvod v rostoucí ceně potravin, protože EU, biopaliva, ceny pšenice na světovém trhu.... Jen v Egyptě je 100mio hladových krků zcela závislých na dovozu obilí. Takže podíl biosložky mohou takto drasticky navýšit, ale přesně za rok dojde k rozvrácení EU z jihu. Než se ti podělá motor, budeš podělanej celej.
Jo, Josífku, to bude ono. Náhrada dieselů (nepřekonatelný pohon na dlouhé dálniční přesuny, a proto na služebáky masově používaný) elektromobilem (který se na takové použití absolutně nehodí, je spíše nepoužitelný a když, tak za cenu spotřeby většího množství primární energie než když má diesel), dává pod vedení EU smysl. Protože čím větší 3,14 čovina, tím líp se to v Bruselu ujme.
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

No tak to nebylo myšlený, že diesel nahradí EV na silnicích, nahradí ho 1litrový benzínový motor se 4 turby :) EV pouze nahradí diesel ve výrobním programu. Už dnes má třeba BMW 530 dvoulitrový diesel, takže pak už přijde 1 litrový benzín ale tři turba, proto ta trojka zůstane :D.
Odpovědět