Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Mne nevadi elektromobily jako alternativni zpusob pohonu vedle spalovacich aut. Ovsem za podminky rovnocenneho postaveni bez zvyhodnovani toho ci onoho. At si pak kazdy koupi dle svych potreb a pozadavku.
Jenze debata je vedena tim stylem, ze elektropohon si prosadime, i kdybychom meli vsechno ostatni zakazat. A to je kamen urazu.
Jenze debata je vedena tim stylem, ze elektropohon si prosadime, i kdybychom meli vsechno ostatni zakazat. A to je kamen urazu.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
tak z pohledu lokálního znečištění i trochu menší hlukové zátěže si elektromobily asi nějaké přiměřené zvýhodnění zaslouží.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nenapsal jsem to jednoznacne - mel jsem na mysli primarne financni zvyhodneni u nakupu, at uz formou dotacniho programu na nakup, nebo ulevy na dani (DPH).
Nemam problem se zvyhodnenim pri provozu (parkovani v centru gratis, dobijeni na vybranych mistech atd.)
Nemam problem se zvyhodnenim pri provozu (parkovani v centru gratis, dobijeni na vybranych mistech atd.)
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Takco se týká finančního zvýhodnění jsou tu jen ty dotační programy a ty jsou tak mizerné, že prakticky nehrajou roli. A možná ještě zvýhodněná cena nabíjení. Jinak mě nenapadá nic. Úlevu na DPH elektromobily myslím nemají
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ale ja se nebavim jen o tuzemskem trhu (CR opravdu, a nejen v tomto oboru, trendy nevytvari).
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak to jo
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Definuj přiměřené zvýhodnění.Vana píše:tak z pohledu lokálního znečištění i trochu menší hlukové zátěže si elektromobily asi nějaké přiměřené zvýhodnění zaslouží.
Nějak bych s tím souhlasil, ale neřeší to politiku ekologie splovacích motorů, jen zhoršuje.
Zabývám se tím proto, že v CZ je situace taková, jaká je.
A proč si nezaslouží zvýhodnit naftový motor, který má nejvyšší účinnost?
Já když se podívám, že každý, kdo jezdí skutečně denně a denně po městě, jezdil za 5 s naftovou Fabií a teď jezdí za 7,5 s benzínovou 1.4i, tak ta politika euro norem, která vyhnala čtyřválce z levných aut, díky nesmyslům (AdBlue atd...) tak ta politika dosáhla toho, že:
-spotřeba o čtvrtinu stoupla a s ní i emise řekněme o čtvrtinu.
Je to sice reálně konkrétně úplně jinak, papírově a i reálně lze jet úsporněji, ale nakonec když se na to podíváme, je to v principu takto, reálně je spotřeba vyšší a díky novým technologiím, je přímovstřikový benzín bez DPF aktivního filtru ještě větší zdroj emisí, než byl.
Došlo ke zvýšení spotřeby a zvýšení emisí.
A obávám se, že cesta k elektro Fabii je totéž.
Tak ten benzín, co žere 7,5 dáme do plynu, né?
Jé, ale najednou žere 8L LPG nebo 9L CNG...
Tak tam dáme e-tron! Akumulátory z Lithia. To bude ekologické...
No vidíš, a jezdíš za 7, to je paráda. Akorát že to stojí jako tři fabie na naftu, co žraly 5L. A lithium, to je mi panečku megajed pro planetu...
Tak dlouho Ti budou tlačit do hlavy, že lokálně bude čistý vzduch, až budeš mít uhelnou elektrárnu v každém větším okrese a kde nebude, tam bude sklad vyhořelého jaderného paliva.
Těžba břidlicového plynu, to je lahůdka. Plyn je strašně ekologické palivo...
Není snad horší technologie na otravu planety, než tohle.
Bude to zlepšení nebo zhoršení?
Já Ti řeknu co to bude.
Obrovské zhoršení, otrávení zdrojů vody, a to je totální konec.
A jelikož tohle nikdo rozumný nedovolí, tak se připravují legislativy, aby to nemusel nikdo schvalovat. To je paráda.
Mi ty argumenty lokální čistoty v Praze připadají absolutně povrchní a populistické, demagogické a stupidní.
To je jako když všichni za komunistů měli zametenou dlažbu doma a myli auta u řeky, vypouštěli tam žumpy, a pak se šli koupat jinam, a divili se, že je řeka jako žumpa, skutečně vyhynuly ryby...
Na Ostravsku kdybys teď všechny továrny stopnul, bude tam i nadále limit škodlivých látek několikanásobně překročen, díky politice emisních povolenek, protože poláci Ten region v zimě totálně "vydýmí"
Skus takový těžký průmysl postavit v Bruselu... A r c e l o r M i t t a l tam postav... Jak by se jim to líbilo...
Takže za mě je jediná cesta.
Ekologie ano, ale poctivě a všude.
Proč má občan dřít celý život a platit eko daně, platit drahé technologie aby náhodou nevyrobil nějaké emise a nadnárodní korporace nemají problém vydýmit půl moravy a ještě na tom vydělají?
Až budou vyřešeny ty největší, velké, střední a malé zdroje emisí, potom můžeme přistoupit k řešení osobních aut a bude to mít význam. Do té doby je to komedie a koupě elektromobilu v českých podmínkách s přihlédnutím ke zdrojům k výrobě elektřiny, je totální svinstvo.
A nejvíc varující je to, že se nic neděje, a jede se v té chybné politice stále dál.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Elektromobily a vse kolem nich
V tomhle s tebou souhlasímdriver píše:Proč má občan dřít celý život a platit eko daně, platit drahé technologie aby náhodou nevyrobil nějaké emise a nadnárodní korporace nemají problém vydýmit půl moravy a ještě na tom vydělají?...
jinak buď ale v klidu, současné technologie elektromobilům stejně nedovolí větší rozšíření a nemyslím že by se to mělo v dohledné době změnit. Takže to bude stále jen taková hra na ekologii.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Elektromobily a vse kolem nich
V dětství jsem bydlel ve Frýdku-Místku, trpěl jsem astmatem jako cca 1/3 všech lidí žijící v tomto nejen průmyslovými exhalacemi znečištěném regionu, a poměrně živě si vybavuju situace (přelom 80./90.let a hlavně zimní dny ve jménu smogem naplněné inverze), kdy jsem měl problémy s dýcháním při pěší chůzi po rovině do kasáren ehm tedy do státní školy.
Nakolik se na tom podílely exhalace průmyslu místního, od polských bratrů a z autodopravy můžeme spekulovat donekonečna.
Nic to však nezmění na tom, že dodnes cítím zhoršenou schopnost dýchání, když mě míjí většina aut (i osobních) s dieselovými motory.
Případně taková jízda autobusem po FM, kdy se při nástupu a výstupu cestujících navalí dovnitř spaliny z nafty, které pak přefiltrujete svými dýchacími cestami, bývala vždy "skvělým" zážitkem.
V případě motorů benzínových necítím prakticky žádné zhoršení dýchání - tím však netvrdím, že jsou emise z pálení benzínu zdravotně nezávadné. Jen nespouštějí tyto fyziologické procesy, které nelze vnímat jinak než negativně - když mě míjí nafťák, mám pocit, jako by mě někdo mírně přiškrtil. Bohužel se na tom budou zhusta podílet místní oblíbené praktiky kuchání filtrů a čepování načorované nafty pochybné kvality. A u některých aut s diesely se tento dusivý efekt dostavuje v míře téměř neznatelné, zatímco u jiných je to skoro "na chcípnutí" - a to prosím většinou bez ohledu na rok výroby.
Z mého pohledu má tedy zavádění elektromotorů velký význam u místní autobusové dopravy, u osobních aut s denním nájezdem max. desítky km (což si troufám tvrdit bude většina), v zemědělství , kde nechutně smradlavé traktory přidávají do koktejlu syntetických hnojiv, herbicidů a pesticidů ještě naftové emise (dobrou chuť)+omezení krádeží a kšeftů s nezdaněnou naftou atp.
Ovšem ve společnosti s většinou lidí prakticky každodenně se věnující lhaní, podvádění a krádežím, konzumu alkoholu (zpomalujícím až zastavujícím proces regenerace mozku) a tabáku (dlouhodobá a pravidelná destrukce dýchacích cest) lze aplikaci obecně užitečných a racionálních pravidel očekávat jen s velkou dávkou (halucinogenů) naivity a přehnaného optimismu.
Nakolik se na tom podílely exhalace průmyslu místního, od polských bratrů a z autodopravy můžeme spekulovat donekonečna.
Nic to však nezmění na tom, že dodnes cítím zhoršenou schopnost dýchání, když mě míjí většina aut (i osobních) s dieselovými motory.
Případně taková jízda autobusem po FM, kdy se při nástupu a výstupu cestujících navalí dovnitř spaliny z nafty, které pak přefiltrujete svými dýchacími cestami, bývala vždy "skvělým" zážitkem.
V případě motorů benzínových necítím prakticky žádné zhoršení dýchání - tím však netvrdím, že jsou emise z pálení benzínu zdravotně nezávadné. Jen nespouštějí tyto fyziologické procesy, které nelze vnímat jinak než negativně - když mě míjí nafťák, mám pocit, jako by mě někdo mírně přiškrtil. Bohužel se na tom budou zhusta podílet místní oblíbené praktiky kuchání filtrů a čepování načorované nafty pochybné kvality. A u některých aut s diesely se tento dusivý efekt dostavuje v míře téměř neznatelné, zatímco u jiných je to skoro "na chcípnutí" - a to prosím většinou bez ohledu na rok výroby.
Z mého pohledu má tedy zavádění elektromotorů velký význam u místní autobusové dopravy, u osobních aut s denním nájezdem max. desítky km (což si troufám tvrdit bude většina), v zemědělství , kde nechutně smradlavé traktory přidávají do koktejlu syntetických hnojiv, herbicidů a pesticidů ještě naftové emise (dobrou chuť)+omezení krádeží a kšeftů s nezdaněnou naftou atp.
Ovšem ve společnosti s většinou lidí prakticky každodenně se věnující lhaní, podvádění a krádežím, konzumu alkoholu (zpomalujícím až zastavujícím proces regenerace mozku) a tabáku (dlouhodobá a pravidelná destrukce dýchacích cest) lze aplikaci obecně užitečných a racionálních pravidel očekávat jen s velkou dávkou (halucinogenů) naivity a přehnaného optimismu.
Naposledy upravil(a) Lachende Bestien dne pon 10 říj 10:19, celkem upraveno 2 x.
S americkým svazem na věčné časy a nikdy jinak!
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
"36 700 000 g = 0 g" Volvo
CEO - Cheat Execrative Offender
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
"36 700 000 g = 0 g" Volvo
CEO - Cheat Execrative Offender
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jen drobnost, velmi významnou příjmovou položku státu tvoří daně z pohonných hmot. Pokud dojde k větší elektrifikaci dopravy, stát si ty ztráty nenechá líbit a elektřinu pro dopravu zdaní taky ( nebo vymyslí něco jiného). Takže ty krádeže a kšefty s nezdaněnou naftou se možná omezí, ale určitě se rychle objeví něco nového