Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To palivo, které nám nacpou podobně smýšlející kokoti, hlavně aby se ta jejich autíčka na baterky prodávala
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27905
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Pár = dva. A to určitě nebude
Popravdě nechápu, proč bych si měl za 3 mega kupovat auto na pojezd do práce a kolem komína, když tyhle peníze bych neprojezdil taxíkem a ještě by mi odpadla nutnost jezdit na servis do zahraničí. Cokoliv dál od baráku už bych musel přemýšlet, kde včas dobíjet.
Furt mi to přijde jako první iPhone - nic to neumí, ale je boží to mít!
Popravdě nechápu, proč bych si měl za 3 mega kupovat auto na pojezd do práce a kolem komína, když tyhle peníze bych neprojezdil taxíkem a ještě by mi odpadla nutnost jezdit na servis do zahraničí. Cokoliv dál od baráku už bych musel přemýšlet, kde včas dobíjet.
Furt mi to přijde jako první iPhone - nic to neumí, ale je boží to mít!
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Oficiální data která Tesla uvádí pro model X se slabším aku.Josef píše: driver: nevím, kde jsi přišel k tomu číslu 75kW, ale fakt to není podstatné, protože jakýkoli výkon běžných motorů při běžném cestování se využívá rovněž krátkodobě.
Souhlasím, že běžně jezdíš u spalovacího motoru na částečný výkon,
ovšem máš KDYKOLIV k dispozici 100% výkonu.
Což u předjíždění je otázka života/smrti v extrémním případě...
U Tesly to je složitější, ten max výkon je limitován mnoha faktory
a fakticky není dostupný kdykoliv chceš, ale pouze někdy, a žalují to neinformovaní zákazníci ve státech, že to není dobře komunikováno. (Zatajeno dle jejich slov při prodeji a uvedeno někde, kde se k tomu nemáš čas dobrat)
Mimochodem nejlevnější auto, třeba Škoda CityGo když nemá olej nebo palivo, tak cinká akustické hlášení, aby i poloslepý ospalý pomatenec v mikrospánku měl šanci postřehnout, že hrozí selhání pohonu.
Takto nebudeš předjíždět kamion ale odstavíš to.
U Tesly za miliony ÚDAJNĚ při předjíždění není dostatečně zřejmé, že zrovna nyní 100% výkonu nemusí být k dispozici...
Když tak to doplňte, zda tam skutečně není akustické hlášení, potom to je vrchol diletanství.
Amen!Stepan píše:"
Nikdo neříká, že elektromobily jsou špatná cesta. Většinu jejich odpůrců ale sere způsob, kterým jsou tlačeny vpřed a jakým způsobem na to doplácí auta se spalovacími motory.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Elektromobily a vse kolem nich
V době páry se taky všichni smáli dieslům, jezdit na olej, co je to za kravinu ale je fajn, že tady všichni startují na slovo Tesla, já se tím fakt bavím. I když si Teslu nekoupím, protože za pár let bude Mercedes na baterky se stejným dojezdem a poloviční cenou, pořád se budu bavít vašema příspěvky. Pro jistotu si je uložím, abych se nad nimi mohl smát a vy stydět
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Josef: a máš uložené i svoje vlastní moudra ? Třeba jak jsi nás tady bavil letos v zimě (od 27.2) ?
U nich ani nemusíš na nic čekat, těm se dá smát kdykoliv :
Mimochodem kdyby ses opravdu za pár let snad chtěl bavit našimi příspěvky, povšimni si že my dnes pouze popisujeme současnost, a ta skutečně nijak růžová není. Na neomylného prognostika si tady hraješ jen ty
U nich ani nemusíš na nic čekat, těm se dá smát kdykoliv :
Josef píše:... U spalovacího motoru je podobný jev u kroutícího (točivého) momentu a výkonu, v určitém bodě se křívky protnou a jedna nebo druhá veličina klesá. Pro nejlepší účinnost by měly být obě křivky v rovnováze.
Mimochodem kdyby ses opravdu za pár let snad chtěl bavit našimi příspěvky, povšimni si že my dnes pouze popisujeme současnost, a ta skutečně nijak růžová není. Na neomylného prognostika si tady hraješ jen ty
Re: Elektromobily a vse kolem nich
No to právě není pravda, tohle platí pouze u el. motorů, spalovací motor má 100% výkonu jen při určitých otáčkách.driver píše: ovšem máš KDYKOLIV k dispozici 100% výkonu.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Špatně jsem to definoval, a vytěžil jsi z toho maximum
Takto máš pravdu ale je to vytrženo z kontextu,
ty mluvíš o výkonové charakteristice, já o nepředvídatelném omezení výkonu
neboo vlastnosti, že maximální stálý výkon je několikanásobně menší, než špičkový
a to celé nemusí být předvídatelné pokud jsi nepozorný.
Spalovací motory netřeba rozebírat, otáčky jsou určující.
Takto máš pravdu ale je to vytrženo z kontextu,
ty mluvíš o výkonové charakteristice, já o nepředvídatelném omezení výkonu
neboo vlastnosti, že maximální stálý výkon je několikanásobně menší, než špičkový
a to celé nemusí být předvídatelné pokud jsi nepozorný.
Spalovací motory netřeba rozebírat, otáčky jsou určující.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Elektromobily a vse kolem nich
No to právě není pravda, stejně jako spalovací motor tak i elektromotor mají 100% výkonu jen při určitých otáčkách. Rozdíl je pouze že u elektromotoru bývá pásmo maxima širší. U spalováku ten hendikep dohání vícestupňová převodovkaJosef píše:No to právě není pravda, tohle platí pouze u el. motorů, spalovací motor má 100% výkonu jen při určitých otáčkách.driver píše: ovšem máš KDYKOLIV k dispozici 100% výkonu.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Stejně vždy záleží na řidiči, dá se jezdit i s motorem 50kW, prostě je potřeba se přizpůsobit podmínkám.driver píše:Špatně jsem to definoval, a vytěžil jsi z toho maximum
Takto máš pravdu ale je to vytrženo z kontextu,
ty mluvíš o výkonové charakteristice, já o nepředvídatelném omezení výkonu
neboo vlastnosti, že maximální stálý výkon je několikanásobně menší, než špičkový
a to celé nemusí být předvídatelné pokud jsi nepozorný.
Spalovací motory netřeba rozebírat, otáčky jsou určující.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nepochybně, jen jsem tam komentoval ty kolizní situace a žaloby, kdy elektromobily neměly plný výkon a to, že to je jejich vlastnost, že nemají VŽDY možnost dosahovat maximální udávaný výkon.
Kritizuji nízký výkon, malý dojezd není třeba kritizovat, to je evidentní.
Psal jsi, že 75kW postačuje.
Když pojedeš, jak jsi uváděl v cenovém srovnání, CLS z Blavy do Prahy, tak můžeš na jednu nádrž jet na plný výkon, kdykoliv Tě napadne, i v mrazech i s klimou v létě i v kolonách i celý den a nonstop a kdykoliv můžeš ten max výkon využít.
(U Tesly X máš 75kW. Je to málo.)
Ukaž mi elektromobil, který to zvládá bez toho, aby Ti v kopcích na D1 před Prahou v závěru té trasy pofičí v levém
Tam máš stoupání pěkně strmé, a v pěti lidech se 75kW to není za ty investované peníze pro mě přijatelné...
U auta střední velikosti typu Octavie Ti 75kW nestačí, pokud jedeš ve 4-5 lidech, abys mohl jet 130 na tempomat bez podřazování do těch stoupání.. Předjedou tě všechny dodávky...
To bys musel jet sám, rozjet se a nesnižovat rychlost, jen ji udržovat.
Realita jsou častá zpomalování díky provozu a pak už nezrychlíš...
Proto netvrď, že 75kW u elektromobilu stačí. Nestačí. Může stačit v autě typu ElektroSmart ale né u Tesly X za ty peníze v pětimístném voze. (Je tam fyzicky pět plnohodnotných samostatných sedaček)
Vana opět briskní přehled
Tesla X má jednostupňovou převodovku, takže je to jasné.
Kritizuji nízký výkon, malý dojezd není třeba kritizovat, to je evidentní.
Psal jsi, že 75kW postačuje.
Když pojedeš, jak jsi uváděl v cenovém srovnání, CLS z Blavy do Prahy, tak můžeš na jednu nádrž jet na plný výkon, kdykoliv Tě napadne, i v mrazech i s klimou v létě i v kolonách i celý den a nonstop a kdykoliv můžeš ten max výkon využít.
(U Tesly X máš 75kW. Je to málo.)
Ukaž mi elektromobil, který to zvládá bez toho, aby Ti v kopcích na D1 před Prahou v závěru té trasy pofičí v levém
Tam máš stoupání pěkně strmé, a v pěti lidech se 75kW to není za ty investované peníze pro mě přijatelné...
U auta střední velikosti typu Octavie Ti 75kW nestačí, pokud jedeš ve 4-5 lidech, abys mohl jet 130 na tempomat bez podřazování do těch stoupání.. Předjedou tě všechny dodávky...
To bys musel jet sám, rozjet se a nesnižovat rychlost, jen ji udržovat.
Realita jsou častá zpomalování díky provozu a pak už nezrychlíš...
Proto netvrď, že 75kW u elektromobilu stačí. Nestačí. Může stačit v autě typu ElektroSmart ale né u Tesly X za ty peníze v pětimístném voze. (Je tam fyzicky pět plnohodnotných samostatných sedaček)
Vana opět briskní přehled
Tesla X má jednostupňovou převodovku, takže je to jasné.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)