Někde je to o tom dost rozsáhlý článek (myslím, že v English) - já si z něho vzal to, že pro zajetí jsou rozhodující první desítky minut jízdy, pokud člověk nechce mít línou lemru. A i když sem N53 v 3er nikdy na brzdě neměl, SUBJEKTIVNĚ si dovolím tvrdit, že od zajetí byl výkon i krouťák MINIMÁLNĚ na hodnotách deklarovaných BMW (spíš lehce nad), ochotně se točil/točí a moc nežral/nežere olej.Lachende Bestien píše:Dokázal by někdo ze zde přítomných znalců motorů stručně vysvětlit i třeba laikům bez znalosti VŠ fyziky, k jakým specifickým dějům dochází ve fázi "záběhu" motorového systému, a proč většinový názor/producenty aut doporučovaný postup doporučuje zajíždět citlivě tzn. hlavně nepřekračovat určitou úroveň otáček (netočit "zastudena"?)
@ pavproch - Nejedná-li se o něco příliš intimního či verbálně nedefinovatelného, můžete popsat, jak konkrétně se vám osvědčil váš specifický způsob zajíždění?
Až fčíl (skoro 250tis km na hrbu) se nejen mně, ale i mému mechanikovi zdá, že už tam asi pár kobyl scíplo..... proto to budu (asi) měnit...
Tožtak.