FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
aha tak to fakt zkresluje hodně
já myslel že jede podstatně rychleji
mmira: s LSD RWD jsem nejezdil a jak koukám ani mě to neláká
80-90 na sněhu je rychle ?
já myslel že jede podstatně rychleji
mmira: s LSD RWD jsem nejezdil a jak koukám ani mě to neláká
80-90 na sněhu je rychle ?
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Jsem rád, že skončila (nesmyslná) onanie nad starým Passatem 4M a řeší se opět koncepce pohonu.
AWD je taková krabička poslední záchany - instantní jistota. Otázkou je, kdo je ochoten ji s sebou pořád tahat a platit, a kdo ne.
Osobně po dlouhodobých zkušenostech s AWD, FWD, RWD říkám, že za AWD vzhledem k mým potřebám nesjem ochoten dát ani 1Kč příplatek při pořízení vozidla. A mít na výběr až na AWD a FWD/RWD zcela totožná vozidla za stejnou cenu, vezmu, pokud nepůjde o SUV, vozidlo s jednou hnanou nápravou, protože úspora paliva a nižší váha. Pokud bych chtěl vozidlo, které se dělá jen jako AWD, tak to budu akceptovat.
AWD je taková krabička poslední záchany - instantní jistota. Otázkou je, kdo je ochoten ji s sebou pořád tahat a platit, a kdo ne.
Osobně po dlouhodobých zkušenostech s AWD, FWD, RWD říkám, že za AWD vzhledem k mým potřebám nesjem ochoten dát ani 1Kč příplatek při pořízení vozidla. A mít na výběr až na AWD a FWD/RWD zcela totožná vozidla za stejnou cenu, vezmu, pokud nepůjde o SUV, vozidlo s jednou hnanou nápravou, protože úspora paliva a nižší váha. Pokud bych chtěl vozidlo, které se dělá jen jako AWD, tak to budu akceptovat.
Naposledy upravil(a) ExFun dne pát 18 bře 09:26, celkem upraveno 1 x.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
to stejné můžeš říct třeba o airbaguExFun píše:...AWD je taková krabička poslední záchany - instantní jistota. Otázkou je, kdo je ochoten ji s sebou pořád tahat a platit, a kdo ne...
(a padesáti dalších věcech v autě)
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Vana: tady není nic, s čím bys mohl a dokázal polemizovat... To jsou osobní zkušenosti, kdy mi AWD nic nepřineslo (ale v době, kdy jsem s ním jezdil, mluvil jsem podobně jako ty. Při nákupu dalšího auta jsem pak seděl nad ceníkem a při přemýšlení jestli AWD "zaškrtnout" byl donucen racionálně zhodnotit, co mi AWD za ta léta přineslo a srovnat to s částkou navýšení ceny... Následná léta s FWD pak ukázla, že pro mě je AWD zbytečnost).
Stejně tak při přechodu z FWD na RWD jsem přemýšlel co budu dělat v zimě, že se to na mokru bude přetáčet atd. Sondoval u majitelů RWD. Nakonec jsem to risknul. RWD je o malinko lepší (což může být i výrobci, co jej aplikují) s FWD nemám problém, jen AWD mi prostě přijde příliš drahé (nikoliv v absolutní částce)
Za airbag jsem ochoten si připlatit.
Stejně tak při přechodu z FWD na RWD jsem přemýšlel co budu dělat v zimě, že se to na mokru bude přetáčet atd. Sondoval u majitelů RWD. Nakonec jsem to risknul. RWD je o malinko lepší (což může být i výrobci, co jej aplikují) s FWD nemám problém, jen AWD mi prostě přijde příliš drahé (nikoliv v absolutní částce)
Za airbag jsem ochoten si připlatit.
Naposledy upravil(a) ExFun dne pát 18 bře 09:45, celkem upraveno 1 x.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Nedelal jste video na stejnem miste? Jinak se mi to nejak zvlast silene nezda, myslim, ze tomu (v tomto pripade zbytecne) pridava na "akcnosti" venku umistena kamera, ktera akorat nenecha vyniknout praci s motorem a micha do toho svist, ktery se jiste uz nekdy v 80 km/h jevi jako kosmicky. Pri jake je to rychlosti? Vetsinou bych ani 100 nehadal, vypada to tak do 80 km/h...d1.8t píše:
Edit: Jsem zase pozadu...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
ExFun: ale vždyť ti nikdo tvůj názor nebere
proto se dělají stovky modelů aut a desítky provedení pohonu, aby si každý vybral co mu vyhovuje
mi AWD vyhovuje protože mi přináží výhody které skutečeně využiju, u tebe je to naopak a přinášelo by ti především nevýhody
já v tom žádný problém nevidím
nevidím ovšem ani výhody RWD na sněhu které se snaží demonstrovat d1.8t. určitě bych s ním v daných podmínkách neměnil
proto se dělají stovky modelů aut a desítky provedení pohonu, aby si každý vybral co mu vyhovuje
mi AWD vyhovuje protože mi přináží výhody které skutečeně využiju, u tebe je to naopak a přinášelo by ti především nevýhody
já v tom žádný problém nevidím
nevidím ovšem ani výhody RWD na sněhu které se snaží demonstrovat d1.8t. určitě bych s ním v daných podmínkách neměnil
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Byl to primárně test kamery a jejího umístění na externí přísavce.
Jinak video z vnitřku a ze stejný trasy je postnutý na youtube na stejným účtu. Bylo točený koncem roku 2009. Psali jsme si o něm přes SZ někdy loni. Od tý doby najeto ve stejný kofiguraci (auto, podmínky) něco k 5tis. km.
Jinak video z vnitřku a ze stejný trasy je postnutý na youtube na stejným účtu. Bylo točený koncem roku 2009. Psali jsme si o něm přes SZ někdy loni. Od tý doby najeto ve stejný kofiguraci (auto, podmínky) něco k 5tis. km.
RWD
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
S octou 1.8t 4x4 jsem na stejný trase pomalejší. Ne že by nebyla schopná dosáhnot vyšších rychlosti než rwd. Jen je v nich poněkud neřiditelná.Vana píše:aha tak to fakt zkresluje hodně
já myslel že jede podstatně rychleji
mmira: s LSD RWD jsem nejezdil a jak koukám ani mě to neláká
80-90 na sněhu je rychle ?
RWD
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
d1.8t: Pamatuji si, samozrejme
Ale at se vratime ke koncepci, zkousel jste nekdy na snehu auto s motorem uprostred? Podle me by se Vam to libilo. Sice si neni mozne dovolit tak moc to rozevlat, ale rychlost i akcelerace je mnohem vyssi, tam uz rozdil oproti 4x4 neni od nejakych strednich rychlosti (samozrejme zalezi na vykonu). Je to rychlejsi a pritom to ma porad atraktivitu RWD...
A abych nestranil I s AWD se da zazit spousta legrace, ale s koncepci Passat B5/Audi to rozhodne nejde. Takova posledni Impreza STi je velmi neutralni auto, neni nedotaciva jako predchudci, necha se utrhnout na najezdu a kdyz si ten DCCD (to je to co v Subaru neumi popsat ) nastavite na preferenci zade, udrzite pretacivost na vyjezdu i na suchu. To je pak samozrejme auto "rozhozene" jeste mnohem mnohem mene, ta pretacivost je drobounka, ale je to kurevsky rychle
Ale at se vratime ke koncepci, zkousel jste nekdy na snehu auto s motorem uprostred? Podle me by se Vam to libilo. Sice si neni mozne dovolit tak moc to rozevlat, ale rychlost i akcelerace je mnohem vyssi, tam uz rozdil oproti 4x4 neni od nejakych strednich rychlosti (samozrejme zalezi na vykonu). Je to rychlejsi a pritom to ma porad atraktivitu RWD...
A abych nestranil I s AWD se da zazit spousta legrace, ale s koncepci Passat B5/Audi to rozhodne nejde. Takova posledni Impreza STi je velmi neutralni auto, neni nedotaciva jako predchudci, necha se utrhnout na najezdu a kdyz si ten DCCD (to je to co v Subaru neumi popsat ) nastavite na preferenci zade, udrzite pretacivost na vyjezdu i na suchu. To je pak samozrejme auto "rozhozene" jeste mnohem mnohem mene, ta pretacivost je drobounka, ale je to kurevsky rychle
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
když jsi to nakousl, mohl bys upřesnit co si představuješ pod pojmem vyšší rychlost na sněhu ?d1.8t píše:...Při velkém provozu a nutnosti akcelerovat z nízkých rychlostí, je výhoda awd neodiskutovatelná. Ve vyšších rychlostech se rozdíly výrazně zmenšují a lepší ovladatelnost hraje ve prospěch rwd....