Auto do prace 2x45km

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1930
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvek od Zajda »

Stepan píše:Zajda: A ne snad? Když ten litr bude trápit denně hodinu ve 130 po dálnici, tak se časem rozloučí.
Nesmysl. 130 není žádné tempo na odvaření motoru u auta s malou čelní plochou. Se Swiftem 1,3 jsem jezdil redline pořád a nikdy nesežral ani deci oleje.
Co se týče spotřeby, bude to asi takto:
https://www.youtube.com/watch?v=KYCHYQIKqpY
Stepan píše:Otázka je, jestli to tazatel "ocení", když píše o jízdním stylu 50-90-50. Pokud je cílem koupit nějakou spotřební popelnici, náhradu autobusu, tak nemůžu sloužit.
Asi jsi moc mladý a dynamický aby sis dokázal představit že dojedeš vláček loudalů a nebudeš ho moct předjet. Jinak u Swiftu Sport MK1 je ta převodovka krátká i na okresku.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5726
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvek od Stepan »

Bývalý provozovatelé služebních 1.2HTP jistě potvrdí, jak úžasnou výdrž předvádí malé a slabé motory při jiném než městském použití. Nebo management Fordu.
Usuzovat spotřebu v módu "chci pokud možno udržovat XY km/h" z toho, kolik auto žere při XY km(h na tempomat snad nemyslíš vážně. Tvoje dřívější komentáře jsem četl, takhle hloupej nejsi.

Dle wiki Suzuki Swift MK1 Sport verzi neměl.
Swift MK2 ve verzi Sport (což je asi to, co myslíš) se dělal 2005-2012, do tazatelova rozpočtu se vejde, a podle konkurence točí na šestku 3500 otáček při 130km/h. Pokud by tazatel zvolil tebou doporučený VW up!, dosáhne na roky 2012-2014. Jiný konkurenční web uvádí (test z roku 2012), že na 5.st (protože šestku to nemá) točí up! 3900 otáček při 130km/h.
Takže buď jsou ta čísla blbě, nebo kritizuješ Swift za špatný výsledek v hodnocení dle nějakého kritéria (dle mého zcela zanedbatelného) a zároveň doporučíš jiné auto, které je dle daného kritéria ještě horší. :-\

Dementní narážky na věk přejdu.

Doplnění->opakuji, že pokud jediným autorovým kritériem jsou náklady na km, starší "warmhatch" bude pravděpodobně horší varianta než novější nákupní taška. Nicméně jsme na diskusním fóru, nevidím proto nic špatného na poznámce, že za příplatek v řádech desítek haléřů na km je možno pořídit něco staršího, ale z mého pohledu o dost zajímavějšího :)
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1930
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvek od Zajda »

Stepan píše:Bývalý provozovatelé služebních 1.2HTP jistě potvrdí, jak úžasnou výdrž předvádí malé a slabé motory při jiném než městském použití. Nebo management Fordu.
Že konstrukční nedodělek z Boleslavi přehříval olej i při normálním použití nemůžeš vztahovat na normální motory. U Fordu jsem zaznamenal problémy s Ecoboosty, kde je litrový výkon (a ještě víc kouťák v nízkých otáčkách, kde mechanika trpí) poněkud jinde, jinak nevím na co narážíš. C1 a Aygo mají motor od Toyoty, tam se jen jezdí a mění olej. 1.0 MPI je taky vpohodě.
Stepan píše:Usuzovat spotřebu v módu "chci pokud možno udržovat XY km/h" z toho, kolik auto žere při XY km(h na tempomat snad nemyslíš vážně.
Z tempomatové spotřeby při různých rychlostech se celkem slušně dá odhadnout spotřeba v jiných režimech. Když Citygo žere při tacho 180 podle palubáku 8, určitě to při 130 nebo 90 bude strašný žrout, že jo. Jestli chceš kompletní náhled na spotřebu, porovnej si ji na Spritmonitoru, kde si akorát potvrdíš, že tato malá lehká auta jsou nejúspornější benziny co existují. Jednoduše proto, že díky hmotnosti a čelní ploše vyžadují nejméně energie jak při stálé rychlosti, tak při akceleraci.
Stepan píše: Dle wiki Suzuki Swift MK1 Sport verzi neměl.
Swift MK2 ve verzi Sport (což je asi to, co myslíš) se dělal 2005-2012, do tazatelova rozpočtu se vejde, a podle konkurence točí na šestku 3500 otáček při 130km/h.
Swiftem Sport MK1 myslím pochopitelně první verzi Swiftu Sport, ne první generaci Swiftu z 80.let. Nevím co píšou na Wikipedii, ale toto je Sport MK1 s 5kvaltem co točí cca 4400 při dálničním limitu:
https://www.sportovnivozy.cz/105710-suz ... port-opava
Toto je Sport MK2 s 6°:
https://www.sportovnivozy.cz/105338-suz ... sport-cheb
Stepan píše:Dementní narážky na věk přejdu.
Nejsi nějak moc vztahovačný? To je reakce jak od ženské co má své dny. Sdělením bylo že se nedokážeš vžít do kůže člověka, co chce prostě jen vklidu jet, což je očividně pravda.
Stepan píše:Doplnění->opakuji, že pokud jediným autorovým kritériem jsou náklady na km, starší "warmhatch" bude pravděpodobně horší varianta než novější nákupní taška. Nicméně jsme na diskusním fóru, nevidím proto nic špatného na poznámce, že za příplatek v řádech desítek haléřů na km je možno pořídit něco staršího, ale z mého pohledu o dost zajímavějšího :)
Já na té poznámce taky nevidím nic špatného, jen ta argumentace se mi nezdála. Padesátník na km určitě nebude největší problém pořízení starší sportovní verze, problém bude že s těma autama se diametrálně jinak zacházelo.

/EDIT: ještě poznámka ke sportovním verzím - určité díly nebo spotřebák je tam vždy unikátní. Zkus se např. podívat na nabídku pneumatik v rozměru 195/45 R17, to je takový hezký vtip od Suzuki.
Naposledy upravil(a) Zajda dne ned 16 zář 13:35, celkem upraveno 1 x.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5726
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvek od Stepan »

Vzhledem k dotazu (po dálnici se nejezdí) offtopic, nicméně:
Tipl bych si, že málokdo si pořídí Up! aby s ním jezdil denně stokiláků po dálnici. Odvozovat tedy něco z sprintmonitoru je dost na vodě. V přirozeném prostředí toho auta, městě (=kde ho dle mého bude provozovat většina jeho majitelů), dokáže prodat svoje výhody. Na dálnici naopak. Hodně vzdálená analogie může být pjovo vyjádření, že naplno řízená M550d žere víc než M5 v těsném závěsu. ;)

Jenže problém je ta "stálá rychlost". Každý si přece může vyzkoušet, že na prázdné dálnici se dá jet na tempomat libovolnou rychlostí s až absurdně nízkou spotřebou. Neustálé zpomalování a zrychlování, realita provozu, je to, co ji žene vzhůru. A když každá snaha o 80-130 zpoza kamionu znamená podřadit a plnej knedlík (nebo blokování aut za sebou), spotřebě ani motoru to rozhodně neprospěje. Tam se právě uplatní výhoda vyššího výkonu. Tak nějak laicky, strojař nejsem.

Swift->jop, moje chyba. Přelom MK1 x MK2 byl někdy v roce 2012?
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16776
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvek od pavproch »

Dovolím si zopakovat: drahá 2 roky denně jezdila 2x50km okreskama našou pindicou (ie. přerostlá nákupní taška) a po dvou letech ji to přestalo bavit (ježdění takové "dálky" malým autem) - a než si pořizovat něco většího, tak raději změnila zaměstnání - 2x50km vyměnila za 2x7km denně - ve stejné pindici a to už bylo snesitelné...... :D
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4064
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvek od HondaMan »

Asi rok nebo 2 jsem jezdil 2x denne 50km po okresce do skoly v Fiat GrandePunto a myslím že to na mě následky nezanechalo. Pokid je cílem úsporný postrk do práce tak nevidím v malém autě s malým benzinem problem. Kromě HTP tyhle motory problém nemívají. Vzal bych to v čem se mi bude dobře sedět. S tím mám u malých aut nejvetsi problem ja.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16776
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvek od pavproch »

HondaMan píše:Asi rok nebo 2 jsem jezdil 2x denne 50km po okresce do skoly v Fiat GrandePunto
Já ale píšu o "usedlé" nejmenované osobě (40+), zamlada člověk snese (skoro) vše.....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1930
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvek od Zajda »

Jo, MK2 Sport byl někdy od 2011 nebo 12.
Pokud už nějaký warmhatch, tohle je geniální stroj, hlavně asi fakt jediný co věřím že vydrží, i když člověk jezdí pořád jak dobytek. Všechno ostatní je totiž předimezované relativně skromnému 136koňovému motoru. Asi jsem si to měl koupit místo EP3, kde se list věcí k servisu začíná zas rozrůstat :-)
pavproch píše:2x50km vyměnila za 2x7km denně - ve stejné pindici a to už bylo snesitelné...... :D
Taky řešení :)
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
GVT
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: sob 15 zář 16:40

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvek od GVT »

Koukal jsem i na skoda fabia, kde by se do 150 myslim taky dalo vejit. Otazka je jak jsou na tom motorove, prptoze se dela ve vice verzich - myslim htp, atd. Dalsi otazkou, jestli 1.2, 1.4 atd. Treti vec jak je to se spotrebou a nahradni dily myslim problem nebudou... Diky
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1930
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Auto do prace 2x45km

Příspěvek od Zajda »

Fabii 2. generace jedině 1,4 (63kW nebo kolik to bylo). 1,2 HTP je konstrukční zmetek a motor, ze kterého možná vzešla ta hospodská moudra o zkroucení hlavy při jízdě mimo město. Jestli tam byl nějaký update mezi F1 a F2 nevím, ale stejně bych se mu vyhnul. 1,2 TSI je prozměnu postižená generace koncernových motorů s rozvodovým řetězem.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Odpovědět