není ta Fábie náhodou v takový "zlatý" barvě?šmoula píše:Jezdím 10 let starou Fabii, která má najeto, a tedka pozor 39 tis km.
Co první udělat po koupi starého auta (Bazar)
Moderátor: řidičBOB
Re: Co první udělat po koupi starého auta (Bazar)
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Co první udělat po koupi starého auta (Bazar)
Si tak říkám, 80tkm... Takový docela "dobrý" km na to, aby tam byly ještě původní rozvody, možná i původní ztvrdlý gumy, původní kotouče, na podvozku také vše původní, třeba i sežranej původní výfuk, jak je na tom baterka, olej, vzducháč, kolik ti v tom nechá benzinu (u mě je plná za 2 000), jestli ti tam nechá povinnou výbavu, radio, jestli ti dá zimní kola atd.
U těhle levných krámů se vyplatí pečlivě vybírat... Už jenom rozdíl v těch pár na konec jmenovaných věcech. Je celkem rozdíl odjíždět s autem, co má v sobě benzinu, že sotva dojedeš na první čerpačku, díru po radiu a reprácích a bez povinný výbavy - hned zralé dostat pokutu, nebo opak
U těhle levných krámů se vyplatí pečlivě vybírat... Už jenom rozdíl v těch pár na konec jmenovaných věcech. Je celkem rozdíl odjíždět s autem, co má v sobě benzinu, že sotva dojedeš na první čerpačku, díru po radiu a reprácích a bez povinný výbavy - hned zralé dostat pokutu, nebo opak
Re: Co první udělat po koupi starého auta (Bazar)
Hele, ohledně těch kilometrů Jezdím 10 let starou Fabii, která má najeto, a tedka pozor 39 tis km. [/quote]
cha, to nic není, dědova felda rok vyroby 97 najela celých 27 000 km Garážovaná, utáhne to v pohodě i plnej vlek, smrdí ještě továrnou (+ trocha toho dědkovskýho smradu). Jen před nějakou dobou vynechával jeden válec. a pozor, gumy ještě původní
cha, to nic není, dědova felda rok vyroby 97 najela celých 27 000 km Garážovaná, utáhne to v pohodě i plnej vlek, smrdí ještě továrnou (+ trocha toho dědkovskýho smradu). Jen před nějakou dobou vynechával jeden válec. a pozor, gumy ještě původní
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou
Moje kolo s Imprezou
Re: Co první udělat po koupi starého auta (Bazar)
Při koupi takového auta bych se měl na pozoru. Pokud někdo takovou lemru prodává, tak většinou kvůli tomu, že se mu nechce investovat do oprav nákladných závad, které už buď vznikly nebo jsou na spadnutí. Po koupi určitě:
- vyměnit rozvody
- komplet zkontrolovat podvozek - vyměnit všechny ztvrdlé, popraskané a urvané gumové díly - manžety, silentbloky, jak jsou na tom brzdy, tlumiče, čepy, ložiska, poloosy; zkontrolovat vůle...
- zkontrolovat výfuk, jestli není zrezlý
- vyměnit olej (i v převodovce), chladící a brzdovou kapalinu
- vyměnit filtry
- vyměnit svíčky
- kontrola těsnosti chladící a brzdné soustavy
- zkontrolovat jestli neteče olej
- zkontrolovat těsnění pod hlavou (jestli není olej v chladící kapalině, jestli olej není šedý)
- koroze - vyvaření, nástřik
- geometrie
- zkontrolovat stav pneumatik (stáří by neměli být víc jak 5 let), kolik mm má vzorek
- zkontrolovat baterku
Po kontrole nejspíš zjistíš, že půlka z těchto věcí je v hajzlu a je třeba koupit nové a auto za 30 není autem za 30, ale spíš autem za 50-60, když si seženeš šikovného garážníka, který nemá velkou hodinovou sazbu + eko + přepis + pojištění, pokud ho chceš mít ve stavu, kdy se s ním nebojíš vyjet. Ovšem skoro ten samý servis se dělává třeba i u auta za 100, jen tam není cena za něj v porovnání s cenou za auto tak markantní.
Já mám 15 let staré ZXko v pěkném stavu, bez investic v dohledné době a kdybych ho chtěl prodat, dostanu za něj pár šupek. To auto mi udělá daleko větší službu tím, že ho dojezdím - ani náhodou bych ho neprodával. Takže z toho vycházet
Nejlépe v tomto směru vychází koupit auto po důchodci s garáží, u kterého většinou stačí vyměnit díly z gumy, provozní náplně a baterku - tedy díly, které znatelně podléhají zubu času. Naopak díly, které se opotřebovávají hlavně najetými kilometry by měly být v pořádku.
- vyměnit rozvody
- komplet zkontrolovat podvozek - vyměnit všechny ztvrdlé, popraskané a urvané gumové díly - manžety, silentbloky, jak jsou na tom brzdy, tlumiče, čepy, ložiska, poloosy; zkontrolovat vůle...
- zkontrolovat výfuk, jestli není zrezlý
- vyměnit olej (i v převodovce), chladící a brzdovou kapalinu
- vyměnit filtry
- vyměnit svíčky
- kontrola těsnosti chladící a brzdné soustavy
- zkontrolovat jestli neteče olej
- zkontrolovat těsnění pod hlavou (jestli není olej v chladící kapalině, jestli olej není šedý)
- koroze - vyvaření, nástřik
- geometrie
- zkontrolovat stav pneumatik (stáří by neměli být víc jak 5 let), kolik mm má vzorek
- zkontrolovat baterku
Po kontrole nejspíš zjistíš, že půlka z těchto věcí je v hajzlu a je třeba koupit nové a auto za 30 není autem za 30, ale spíš autem za 50-60, když si seženeš šikovného garážníka, který nemá velkou hodinovou sazbu + eko + přepis + pojištění, pokud ho chceš mít ve stavu, kdy se s ním nebojíš vyjet. Ovšem skoro ten samý servis se dělává třeba i u auta za 100, jen tam není cena za něj v porovnání s cenou za auto tak markantní.
Já mám 15 let staré ZXko v pěkném stavu, bez investic v dohledné době a kdybych ho chtěl prodat, dostanu za něj pár šupek. To auto mi udělá daleko větší službu tím, že ho dojezdím - ani náhodou bych ho neprodával. Takže z toho vycházet
Nejlépe v tomto směru vychází koupit auto po důchodci s garáží, u kterého většinou stačí vyměnit díly z gumy, provozní náplně a baterku - tedy díly, které znatelně podléhají zubu času. Naopak díly, které se opotřebovávají hlavně najetými kilometry by měly být v pořádku.
Rychlost zabíjí!
- Fasther
- Řidič začátečník
- Příspěvky: 105
- Registrován: sob 09 dub 19:37
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co první udělat po koupi starého auta (Bazar)
tak si dělám zuby na nějakou ojetinu tak na 2 roky celkem za 30 000Kč - takže samotný auto asi budu hledat za 15 000. Má to vůbec smysl?
Řidič je nejnebezpečnější částí vozu.
- Franta Lopata
- Letec
- Příspěvky: 1488
- Registrován: čtv 11 srp 17:38
- Bydliště: venkov
Re: Co první udělat po koupi starého auta (Bazar)
Je opravdu to auto nutné? Nelze bez něho žít? Jako koupit pi dobré vůli a štěstí lze, ale nelze předpovědět, že bude v takovém stavu, aby se do něj minimálně investovalo a zase na druhou stranu to může být pokladnička do které těch dalších 30 000 dosypeš.
Eurolopata - náš vzor! .::. d1.8t: Lopata je magor, jen se nemůžu rozhodnout jestli v dobrém či špatném smyslu toho slova.
- Fasther
- Řidič začátečník
- Příspěvky: 105
- Registrován: sob 09 dub 19:37
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co první udělat po koupi starého auta (Bazar)
ok asi budu přemýšlet o novém nebo mírně jetém
Řidič je nejnebezpečnější částí vozu.
- Franta Lopata
- Letec
- Příspěvky: 1488
- Registrován: čtv 11 srp 17:38
- Bydliště: venkov
Re: Co první udělat po koupi starého auta (Bazar)
Jsi to nepochopil. Jako lze koupit auto za tyto peníze, ale je to hodně velká sázka do loterie. Většinou to bude vylítaná ludra a kasička na prachy. Málokdy se poštěstí narazit na, za ty prachy, dobrý kus. Jaké máš představy povozů?
Eurolopata - náš vzor! .::. d1.8t: Lopata je magor, jen se nemůžu rozhodnout jestli v dobrém či špatném smyslu toho slova.