Tady na tento strance Continentalu je ke stazeni "Tabule husteni". Je to velke PDF-ko kde jsou zminovane doporucene tlaky pro ruzne modely aut, mozna se to nekomu bude hodit.
https://www.continental-pneumatiky.cz/o ... exikon-3-1
Tlaky pneumatik
Re: Tlaky pneumatik
Předepsaný tlak pneu bude kompromis všeho možného od komfortu, jízdních vlastností a ekologie.
U hmotnosti samozřejmě záleží i na rozložení mezi nápravy.
V tomto případě ale nevěřím přesnoti tabulky.
Minimálně v některých případech nedokáže postihnout údaje výrobce.
Třeba u Clia 0,9 mám na štítku dvě hodnoty:
2,2/2,0 bar do 160 km/h
2,3/2,1 bar nad 160 km/h
Pak až někde v návodu se dočtu, že při plném obsazení se má přifouknout o 0,2 baru
Hodnoty z Continental tabulky prázdné/plné obsazení:
185/65 R 15 88 H 2.3 2.1 2.3 2.1
195/55 R 16 87 H 2.3 2.1 2.3 2.1
Co se týče řádění v zatáčkách, nedejbože rovnou na okruhu, určitě nebudeš pneu ve stavu studených přefukovat.
Naopak jak je zahřeješ, musíš tlak upustit.
U hmotnosti samozřejmě záleží i na rozložení mezi nápravy.
V tomto případě ale nevěřím přesnoti tabulky.
Minimálně v některých případech nedokáže postihnout údaje výrobce.
Třeba u Clia 0,9 mám na štítku dvě hodnoty:
2,2/2,0 bar do 160 km/h
2,3/2,1 bar nad 160 km/h
Pak až někde v návodu se dočtu, že při plném obsazení se má přifouknout o 0,2 baru
Hodnoty z Continental tabulky prázdné/plné obsazení:
185/65 R 15 88 H 2.3 2.1 2.3 2.1
195/55 R 16 87 H 2.3 2.1 2.3 2.1
Co se týče řádění v zatáčkách, nedejbože rovnou na okruhu, určitě nebudeš pneu ve stavu studených přefukovat.
Naopak jak je zahřeješ, musíš tlak upustit.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Tlaky pneumatik
hmm, s tim radenim na okruhu to byl jen priklad, nikdy jsem na okruhu nejel, ani nevim jak se kvuli tomu ma prizpusobit tlak v pneu.
Ale mne by proste jen zajimalo jakym zahadnym algoritmem ty automobilky dospeji k optimalnimu tlaku pro dane auto. Verim tomu ze to bude kompromis vseho mozneho, jen mne to proste zajima jak to ve skutecnosti je.
Ale mne by proste jen zajimalo jakym zahadnym algoritmem ty automobilky dospeji k optimalnimu tlaku pro dane auto. Verim tomu ze to bude kompromis vseho mozneho, jen mne to proste zajima jak to ve skutecnosti je.
Re: Tlaky pneumatik
Samozřejmě je to kompromis, dnes i hodně ovlivněný emisemi. Je třeba vyjít z předepsaného tlaku a zkoušet nastavovat nahoru i dolů. Poté si vybrat podle naložení, stylu jízdy, povrchu silnice, druhu pneu, tlumičů atd. subjektivně nejlepší nastavení. Ale chce to mít auto v ruce. Na neznámém autě bych nastavil ten kompromis.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Tlaky pneumatik
asi to tak udelam (laborovanim), tech mich 2.4 mi prijde nejak moc..