Audi A6 3.2 FSI - vynechání zážehu
Audi A6 3.2 FSI - vynechání zážehu
Zdravím pánové, rád bych tu nějaké odborníky požádal o radu. Již asi 2,5 roku vlastním audi A6 3.2 FSI a nějak si nevím rady se závadou motoru... Asi se tu ted na mě sesypete s tím, že problém je v tom, že jsem si vybral tuto motorizaci... avšak stalo se... Závada se projevuje v podstatě už od začátku co to auto mám, ale ta se velmi pomalu zhoršuje. Projevuje se tím, že když auto nastartuji, tak po nějakých 3-6 minutách (když je motor "polozahřátý" na cca 70 stupňů) dochází při nízkých či volnoběžných otáčkách k vynechávání jednoho válce... ( doprovázeno rozkolísáním auta a vypnutím ESP). Tato vada se na diagnostice projeví jako vynechání zážehu. Po poradě s několika automechaniky jsem nechal vyměnit rozvody ale závada se opakovala, poté jsem vyměnil svíčky ale také bez efektu, pak jsem zkoušel vyměnit zapalovací modul ale ani to nepomohlo... tak nevím... Budu opravdu vděčný za každou radu, ikdyž jsem jen pouhý uživatel...
Re: Audi A6 3.2 FSI - vynechání zážehu
stále jeden a ten samý válec?
Když se měnily svíčky, mělo všech šest stejnou barvu? Nebyla svíčka z problémové válce např. černě očouzená? (extra vysoká spotřeba oleje v skrz ten jeden válec; občas nasaje válec oleje tolik, že se nezapálí směs)
Když se měnily svíčky, mělo všech šest stejnou barvu? Nebyla svíčka z problémové válce např. černě očouzená? (extra vysoká spotřeba oleje v skrz ten jeden válec; občas nasaje válec oleje tolik, že se nezapálí směs)
Mohli bychom prosím bez povinností a bez nároků hned zítra ráno vystoupit z EU?
Re: Audi A6 3.2 FSI - vynechání zážehu
esli i paralympiáda má samostatně vyměnitelné cívky ke každému válci (což předpokládám, ale nevím), tak v prvé řadě bych vyzkoušel je prohodit, esli sa ta chyba přestěhuje... ať už bude následně výsledek jakýkoli, mnohé by to mohlo napovědět...
btw, sem čímdáltím radši, že sem před 4 rokama nešel cestou 3.2FSI ale N53 (i když ten má svoje mouchy a ne málo, ale imho nečelí tak závažným problémům jako ta 3.2FSI - rozvody a tak)
btw, sem čímdáltím radši, že sem před 4 rokama nešel cestou 3.2FSI ale N53 (i když ten má svoje mouchy a ne málo, ale imho nečelí tak závažným problémům jako ta 3.2FSI - rozvody a tak)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Audi A6 3.2 FSI - vynechání zážehu
doporučil bych najít odborný servis , poradím, že to není ten kde mají na výloze 4 kroužky
Re: Audi A6 3.2 FSI - vynechání zážehu
Svíčky vypadaly docela dobře, co si pamatuji. Zapalovací modul jsem měl nový a prohazoval jsem ho, bohužel i válec s novým modulem vynechal... ale vždy to dělá jen jedna strana válců ( nejvíc 6 a 5 válec). Ale je pravda že spotřeba oleje se mi zdá že pomalu stoupá... ono je tam teda originál longlife a auto má najeto 315 tis. km. Ještě mě napadlo jestli není chyba někde v kabelovém svazku, ikdyž svazek vypadá dobře... no ale to těžko vyzkouším.
Jinak servis audi mě ani nenapadl... a to jak z pohledu odbornosti tak i ceny
Jinak servis audi mě ani nenapadl... a to jak z pohledu odbornosti tak i ceny
Re: Audi A6 3.2 FSI - vynechání zážehu
S podobnou závadou jsem se kdysi potkal na motoru 1.3 mpi ve feldě (já vím že je to trochu jiný motor ) ale co kdyby. závadu tam tenkrýt způsobil poškozeý setrvák kde chyběl jeden zub a tím rozhodil čidlo snímače otáček a buhví co ještě. Auto se chovalo tak že po zahřátí a ujetí několika kilometrů začlo poškubávat poté jelo jen na 3 válce a když to spadlo jen na 2 tak nejelo vůbec(nemělo už sílu)
Re: Audi A6 3.2 FSI - vynechání zážehu
Doporučuji zkusit proměřit nebo vyměnit zapalovací modul, setkal jsem se s tím u mého auta - jiný modul to vyřešil.jyrycek píše:Svíčky vypadaly docela dobře, co si pamatuji. Zapalovací modul jsem měl nový a prohazoval jsem ho, bohužel i válec s novým modulem vynechal... ale vždy to dělá jen jedna strana válců ( nejvíc 6 a 5 válec). Ale je pravda že spotřeba oleje se mi zdá že pomalu stoupá... ono je tam teda originál longlife a auto má najeto 315 tis. km. Ještě mě napadlo jestli není chyba někde v kabelovém svazku, ikdyž svazek vypadá dobře... no ale to těžko vyzkouším.
Jinak servis audi mě ani nenapadl... a to jak z pohledu odbornosti tak i ceny
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám . Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera .
Re: Audi A6 3.2 FSI - vynechání zážehu
takže tady máme tipy na mechanické a elektrické vady. Doporučju diagnostiku od nejjednoduššího:
Samodiagnostika: sledujeme, na jakých válcích se vada vyskytuje a zda na těch samých (!!!)
1. Podezření na žravost oleje: svíčky za studeného motoru ven, kouknout se na barvu ale hlavně, jak se liší mezi s sebou. barvy diagnostika zde http://www.autorevue.cz/kdyz-promluvi-z ... i-svicka_2 nebo spíš zde https://www.google.cz/search?q=zaapalov ... dy&spell=1 Moje svíčky při zahlcování olejem byly černé. Bud suché černé (ještě to pálilo), nebo mokré (už to nepálilo, uchlastalo se to) . 4 svíčky z 6 na tom byly drobně lépe.
1,5. proměřit zapalovací cívky. Potřeba multimetr,vědět kam připojit měřící hroty a kolik a čeho se má naměřit. U mého auta práce na 15 minut. Mně tohle všechno řekla knížka "jaknato".
2. podezření na kabely: prohodit zapalovací kabely mezi s sebou, , snad to jejich délka umožní, chvíli jezdit a sledovat změnu
o. bylo řečeno, že jiný zapalovací modul to nezměnil. Bylo řečeno, že nové svíčky to nezměnily. Jsou tam ty, co tam mají opravdu být dle výrobce? (nebo dle knihy Jaknato)
4. obrátit se s dotazem na audiklub.cz
4.1 možná nějaký fanda s tím osciloskopen by něco zjistil, nevím.
5. Servis:
a tam všechny ty věci vyžadující demontáž dílů motoru. servis kdokoliv chytrý. Ano, všechny autorizáci ani garážnici nejsou vždy výhra. jak kdo.
Hodně štěstí.
Samodiagnostika: sledujeme, na jakých válcích se vada vyskytuje a zda na těch samých (!!!)
1. Podezření na žravost oleje: svíčky za studeného motoru ven, kouknout se na barvu ale hlavně, jak se liší mezi s sebou. barvy diagnostika zde http://www.autorevue.cz/kdyz-promluvi-z ... i-svicka_2 nebo spíš zde https://www.google.cz/search?q=zaapalov ... dy&spell=1 Moje svíčky při zahlcování olejem byly černé. Bud suché černé (ještě to pálilo), nebo mokré (už to nepálilo, uchlastalo se to) . 4 svíčky z 6 na tom byly drobně lépe.
1,5. proměřit zapalovací cívky. Potřeba multimetr,vědět kam připojit měřící hroty a kolik a čeho se má naměřit. U mého auta práce na 15 minut. Mně tohle všechno řekla knížka "jaknato".
2. podezření na kabely: prohodit zapalovací kabely mezi s sebou, , snad to jejich délka umožní, chvíli jezdit a sledovat změnu
o. bylo řečeno, že jiný zapalovací modul to nezměnil. Bylo řečeno, že nové svíčky to nezměnily. Jsou tam ty, co tam mají opravdu být dle výrobce? (nebo dle knihy Jaknato)
4. obrátit se s dotazem na audiklub.cz
4.1 možná nějaký fanda s tím osciloskopen by něco zjistil, nevím.
5. Servis:
a tam všechny ty věci vyžadující demontáž dílů motoru. servis kdokoliv chytrý. Ano, všechny autorizáci ani garážnici nejsou vždy výhra. jak kdo.
Hodně štěstí.
Mohli bychom prosím bez povinností a bez nároků hned zítra ráno vystoupit z EU?
Re: Audi A6 3.2 FSI - vynechání zážehu
ja myslim, že nejpodstatnější info je těch 315tis kam