rozjazdy
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 4
- Registrován: pát 27 úno 21:40
rozjazdy
Dobrý večer prajem. Takže moja otázka by bola ohľadom rozjadov. Môj pán inštruktor v autoškole ma učil rozjazdy čisto len na spojke, bez pomoci plynu. Keď som to vravel kamarátom, tak ma vysmiali, že či som kok*t, že si mám pridať trochu plynu a potom ju pomaličky púšťať. (všetci viete ako to myslím) Vraveli, že takto si rýchlo dojeb*m spojku a somariny. Chcel som sa spýtať vlastne, či to je pravda, keď robím takéto rozjazdy len čisto na spojke, či jej to škodí viacej alebo menej ako keď by som tam pri rozjazde pridával plyn, alebo je to rovnaké? Nevyznám sa do toho vôbec, tak prosím Vás poraďte. Ďakujem.
Re: rozjazdy
Zřejmě nějaký instruktor z rychlokurzu. Bez plynu běží motor na volnoběh, tj. na minimální otáčky, na které by měl běžet. Rozjezdem bez plynu mu ty otáčky snižuješ. Některá novější auta si v takovém případě sama přidají plyn abys je nechcípnul, což nic nemění na tom že takové zacházení s autem je přinejmenším vidlácké.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: rozjazdy
Ani tak vidlácké, jako nekomfortní, protože to vyžaduje extra jemnou práci se spojkou a spoustu času navíc..
MG - radost až na kost.
Re: rozjazdy
Vidlácké myslím spoléhání na zásah řídící jednotky, kdy se motor na hranici chcípnutí vzepře svému osudu a přidá si plyn sám, nezávisle na poloze pedálu. Protože jinak se takto nedá fungovat vůbec, do většího než mírného kopce se auto na volnoběh nerozjede, ať už se bude se spojkou šúlat jakkoliv. Pokud člověk nemá třeba Zondu 7.3 V12.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: rozjazdy
jojta: předpokládám že rozjezdy bez plynu tě učili v autoškole proto, aby sis zvykl na citlivé ovládání spojky a nespálil ji přitom.
Normální rozjezdy probíhají pod mírným až středním plynem, aby motor získal ppotřebnou sílu. Míra plynu je závislá především na charakteristice motoru, od toho jak rychle se chceš rozjet, jestli je to na rovině, do kopce nebo s kopce, závisí i na podkladu (asfalt, bláto, sníh) atd..
Vždy závisí na okolnostech, třeba jemné parkovací manévry se s mnoha auty klidně můžou dělat úplně bez plynu a nijak vidlácké to není.
Normální rozjezdy probíhají pod mírným až středním plynem, aby motor získal ppotřebnou sílu. Míra plynu je závislá především na charakteristice motoru, od toho jak rychle se chceš rozjet, jestli je to na rovině, do kopce nebo s kopce, závisí i na podkladu (asfalt, bláto, sníh) atd..
Vždy závisí na okolnostech, třeba jemné parkovací manévry se s mnoha auty klidně můžou dělat úplně bez plynu a nijak vidlácké to není.
Re: rozjazdy
V autoskole, myslim ze to byla Fiesta 1.4 TDCI, nas taktez ucili rozjezdy jen pres spojku. I docela fest kopce ta spojka utahla, ale instruktor byl docela aktivni a "chytrej", takze jsem si odnesl oba zpusoby. Napr. s klasickym benzinem se se spojkou musi hodne opatrne (nekomfort jak je zmineno vyse), jinak jsou videt pohasinajici svetla a ridici jednotka se sice snazi, ale marne. V daily caru uz to neresim diky AT , ale s MT benzinem si obcas zajezdim a rozjizdim se zasadne s plynem mimo nejake parkovani, kdy jde o centimetry
Re: rozjazdy
Mě třeba učili i při popojíždění/parkování nastavit si plyn na konstantní otáčky (např. 1500) a ovládat jen spojku. To jsem příliš nereflektoval, protože cvičební HTP reagovala na plyn celkem rychle, takže jsem si přidával jak bylo potřeba. Význam této techniky jsem docenil až u některých modernějších aut s reakční dobou na plyn v nízkých otáčkách kolem sekundy
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: rozjazdy
Pamatuji se jak jsem jezdil autoskolu v 2.0L fabie v nafte, a skutecne to byla parada jezdila sama. Rozjezdy pouze pres spojku a to i pri parkovaní podel v celkem dost strmem kopci...nevyhoda byla ovsem ze jsme jednou stali v kolone a popojizdeli, myslel jsem si ze jsem dal neutral ale nechal jsem tam jednicku normalne jsem pustil spojku... nechapu ale to auto si to vzalo...jeste ted slysim jak na me ten autoskolak rval...Chci rict ze to auto bylo fajn ale moje technika tim utrpela protoze to byl zlozvyk ktery nebyl uplne jednoduche odstranit...Me prvni auto byl totiz favorit a jeste v plynu takze bez lehkeho pridani plynu se tomu opravdu nechtelo rozjed. Nejsem si jisty ale myslim ze ani motoru nedelaji i treba na chvili nizsi otacky nez volnobezne. Doporucil bych ti urcite se věnovat take technice s lehkym pridanim plynu 1100 ot a drzet spojku tak dlouho v zaberu na miste dokud se rychlost nevyrovna s danymi navolenymi otackami. Kdyz se pak dostanes do auta o tridu horsim nebudes mit problem...hehe
Re: rozjazdy
VW Transporter 2.0TDi - neni problem bez plynu se rozjet a postupně řadit všechny vyšší rychlosti. Ale nesmí se nechat otáčky spadnout pod volnoběh jinak zasáhne ochrana dvouhmoty a natvrdo vypne motor (aspon myslim, ze to je ono, protože takle natvrdo mi zadny jiny auto nechcipne)
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou
Moje kolo s Imprezou
Re: rozjazdy
Já jsem stará škola, co už zažil ledacos, většinou to dělám tak, že za současného přidávání plynu plynule pouštím spojku. Auto by nemělo ani zacukat ani motor zařvat. Jiná věc je sportovní rozjezd, tam je třeba přidat plyn a pak pouštět spojku.
Naposledy upravil(a) jerry dne ned 01 bře 13:41, celkem upraveno 1 x.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.